کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقوی حسینی بیان کرد

انتخاب سفیر ایران در عراق به عربستان ربطی ندارد

1 بهمن 1395 ساعت 12:11

انتخاب سفیر و پذیرش آن از سوی کشور میزبان، مربوط به مسائل و روابط دو جانبه کشورها است و این موضوعات به هیچ کشور دیگری از جمله عربستان مربوط نمی شود.


به گزارش سرویس سیاسی جهان نیوز به نقل از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: سردار مسجدی از نیروهای مومن، انقلابی بوده و دوست و برادر مردم عراق است و در مسیر حمایت از تمامیت ارضی عراق و تقویت دولت مرکزی این کشور حرکت می کند.

سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات عربستانی درباره انتصاب سفیر جدید ایران در عراق، گفت: این گونه اظهارات و ادعاها هیچ جایگاه قانونی داشته و عربستان حق دخالت در امور داخلی عراق و دیگر کشورها را ندارد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا شاه عربستان، مسئولان و سفرای این کشور به علت حمایت از تروریسم و کشتار مسلمانان یمن جنایت کار جنگی محسوب می شوند و در هفته اخیر نیز سه جوان در بحرین اعدام شدند که این اقدام حکومت آل خلیفه به پشتوانه سعودی ها صورت می گیرد.

وی افزود: انتخاب سفیر و پذیرش آن از سوی کشور میزبان، مربوط به مسائل و روابط دو جانبه کشورها است و این موضوعات به هیچ کشور دیگری از جمله عربستان مربوط نمی شود.

نقوی حسینی با اشاره به انتصاب سردار مسجدی به عنوان سفیر جدید ایران در عراق، ادامه داد: سردار مسجدی از نیروهای مومن، انقلابی بوده و آشنا به روابط بین الملل، سیاست خارجی و دوست و برادر مردم عراق است و تاکنون هم کاری جزء حمایت از تمامیت ارضی عراق و تقویت دولت مرکزی این کشور و مبارزه با تروریسم صورت نداده است.

روز یکشنبه ثامر السبهان در سخنانی علیه سفیر جدید ایران در عراق مدعی شده بود که وی جنایتکار جنگی و تحت پیگرد قانونی بوده است وی پس از این ادعای مضحک خود، بسته شدن کنسولگری سعودی ها در اربیل را خواستار شده و ادعها کرده بود که در عراق حاکمیت جامع وجود ندارد.
سردار ایرج مسجدی – مشاور فرمانده سپاه قدس – از سوی ایران به عنوان سفیر در کشور عراق معرفی شد.


کد مطلب: 498724

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/498724/انتخاب-سفیر-ایران-عراق-عربستان-ربطی-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com