جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
نقوی حسینی بیان کرد

انتخاب سفیر ایران در عراق به عربستان ربطی ندارد

جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 498724
انتخاب سفیر و پذیرش آن از سوی کشور میزبان، مربوط به مسائل و روابط دو جانبه کشورها است و این موضوعات به هیچ کشور دیگری از جمله عربستان مربوط نمی شود.
انتخاب سفیر ایران در عراق به عربستان ربطی ندارد
به گزارش سرویس سیاسی جهان نيوز به نقل از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: سردار مسجدی از نیروهای مومن، انقلابی بوده و دوست و برادر مردم عراق است و در مسیر حمایت از تمامیت ارضی عراق و تقویت دولت مرکزی این کشور حرکت می کند.

سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات عربستانی درباره انتصاب سفیر جدید ایران در عراق، گفت: این گونه اظهارات و ادعاها هیچ جایگاه قانونی داشته و عربستان حق دخالت در امور داخلی عراق و دیگر کشورها را ندارد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا شاه عربستان، مسئولان و سفرای این کشور به علت حمایت از تروریسم و کشتار مسلمانان یمن جنایت کار جنگی محسوب می شوند و در هفته اخیر نیز سه جوان در بحرین اعدام شدند که این اقدام حکومت آل خلیفه به پشتوانه سعودی ها صورت می گیرد.

وی افزود: انتخاب سفیر و پذیرش آن از سوی کشور میزبان، مربوط به مسائل و روابط دو جانبه کشورها است و این موضوعات به هیچ کشور دیگری از جمله عربستان مربوط نمی شود.

نقوی حسینی با اشاره به انتصاب سردار مسجدی به عنوان سفیر جدید ایران در عراق، ادامه داد: سردار مسجدی از نیروهای مومن، انقلابی بوده و آشنا به روابط بین الملل، سیاست خارجی و دوست و برادر مردم عراق است و تاکنون هم کاری جزء حمایت از تمامیت ارضی عراق و تقویت دولت مرکزی این کشور و مبارزه با تروریسم صورت نداده است.

روز یکشنبه ثامر السبهان در سخنانی علیه سفیر جدید ایران در عراق مدعی شده بود که وی جنایتکار جنگی و تحت پیگرد قانونی بوده است وی پس از این ادعای مضحک خود، بسته شدن کنسولگری سعودی ها در اربیل را خواستار شده و ادعها کرده بود که در عراق حاکمیت جامع وجود ندارد.
سردار ایرج مسجدی – مشاور فرمانده سپاه قدس – از سوی ایران به عنوان سفیر در کشور عراق معرفی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *