يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
تولیت آستان قدس رضوی

جریانی به دنبال تطهیر و تقدیس نظام سلطنت است

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 498434
عده ای می خواهند، جریان خبیث سلطنت، چه سلطنت پهلوی، چه قاجار و چه هر نظام شاهنشاهی دیگر، چنان که بوده اند، به مردم معرفی نشود.
جریانی به دنبال تطهیر و تقدیس نظام سلطنت است
به گزارش جهان به نقل از ایرنا،  تولیت آستان قدس رضوی گفت: جریانی در فضای مجازی و رسانه ای به دنبال مطرح کردن، تطهیر و تقدیس نظام سلطنت است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه شنبه در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درحرم مطهر رضوی افزود: این یک تحلیل نیست بلکه یک خبر است. یعنی اتاق ها و تیم هایی برای تحقق این منظور تشکیل و فعال شده و بر همین اساس، رهبری به تمام مجموعه های فرهنگ ساز کشور در این خصوص تذکر داده اند.


وی گفت: عده ای می خواهند، جریان خبیث سلطنت، چه سلطنت پهلوی، چه قاجار و چه هر نظام شاهنشاهی دیگر، چنان که بوده اند، به مردم معرفی نشود. 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مجموعه های همراه وظیفه دارند که در دهه فجر و سالگرد 22 بهمن به مردم بگویند که در دوران حکومت شاه، چه اتفاقی در کشور افتاد و چه بر سر دین مردم آمد.

وی اضافه کرد: در این ایام باید از برکات انقلاب اسلامی برای مردم گفت و به قول آن روزنامه نگار عرب باید بین ایران و مصر مقایسه کرد تا مشخص شود که ایرانی که از اسرائیل گسست و مصری که با اسرائیل پیوست در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی چه تفاوتهایی دارند.

عضو مجلس خبرگان افزود: در این مسیر صرف چند سخنرانی و چند راهپیمایی کفایت نمی کند و بسیج و سازمانهای مردم نهاد در این زمینه می توانند حضور اثرگذاری داشته باشند. 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: امسال نظام اسلامی ما وضعیت و شرایط خاصی در جهان دارد و دست تفوق جبهه انقلاب در سوریه، یمن و عراق مثال زدنی و به رخ کشیدنی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: بعد از عهد شکنی های آمریکا و نظام سلطه، موضوع اعتماد به نیروها و توانایی خودی به عنوان یک نقطه اشتراک و انسجام ملی هم مورد تاکید است.
وی با تاکید بر توجه به جوانان در برنامه های دهه فجر و 22 بهمن گفت: خیلی از جوانان ما روزهای جنگ و انقلاب را ندیده اند و دهه فجر می تواند برایشان درس آموز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: به نظر می رسد که سخنرانی ها و بیان مطلب در خصوص انقلاب به خصوص در صدا و سیما، کلیشه ای شده و حال آنکه میزگردها و نشستها باید با نگاه پاسخ به سئوالات و شبهات شکل گیرد.
وی گفت: 22 بهمن ماه قله همگرایی و همفکری مسئولان و مردم است که آیین و راهپیمایی این روز آثار بسیاری در داخل و خارج از کشور دارد به گونه ای که امروز یکی از شاخص های دلبستگی به نظام و میزان امیدواری مردم به تداوم نظام، استقبال از این آیین ها، جمعیت شرکت کننده و شعارهایی است که در این مراسم سر داده می شود.

عضو مجلس خبرگان افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، یک شورای فرادستگاهی است که به سیاستهای کلی نظام وفادار است و همواره با استفاده از ظرفیت ها، زمان شناسانه به مردم اطلاع رسانی می کند و زمینه را برای برانگیختن آنها و حضورشان در صحنه ایجاد می کند.
وی گفت: اطمینان مردم به این مجموعه نیز از تشتت و سلائق مختلفی که البته در جایگاه خود ارزشمند هستند، جلوگیری کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *