يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲
کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با جهان نیوز:

با نزدیکی مجدد ایران و عربستان، پروار کردن داعش کار آسانی نخواهد بود/ اذهان آگاهان جهان نسبت به هشدار سید حسن نصرالله دقت لازم را داشته باشند/ اقتصاد اروپای درگیر با جنگ اوکراین تحمل مقابله با پدیده‌ای بنام تروریست را ندارد

پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 848466
صدرالحسینی گفت: ممکن است داعش در بعضی از کشورهای اسلامی ایجاد شود اما به دلیل افزایش تجربیات مقابله واقعی با این جریان تروریستی و آگاهی بسیاری از مردم منطقه، ماندگار و عملیاتی نخواهد ماند.
با نزدیکی مجدد ایران و عربستان، پروار کردن داعش کار آسانی نخواهد بود/ اذهان آگاهان جهان نسبت به هشدار سید حسن نصرالله دقت لازم را داشته باشند/ اقتصاد اروپای درگیر با جنگ اوکراین تحمل مقابله با پدیده‌ای بنام تروریست را ندارد
گروه بین المللی جهان نيوز: سید رضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با جهان نيوز درباره تلاش‌های پشت پرده برای احیای داعش، اظهار داشت: پس از مقابله جدی ایران و مقامات دو کشور سوریه و عراق و همراهی ملت‌های آزاده، پرچم و خلافت تروریست داعش در دو کشور سوریه و عراق منحل شد و دیگر جریان منسجمی به نام داعش وجود نداشت. اما تفکر تکفیری تعدادی از سلفی‌‌ها همچنان توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تقویت می‌شد.
 
وی در ادامه بیان کرد: در ماه‌های اخیر مجدداً این جریان تکفیری تلاش نموده که به مناسبت‌های مختلف در سوریه حرکت‌هایی را بر ضد ملت و دولت این کشور که بعد از 10 سال تلاش مستمر توانسته بودند این نوع برداشت از اسلام را منکوب کنند، آغاز کند. از خاستگاه جغرافیایی جریان تروریستی داعش در برخی از مناطق سوریه گزارشاتی منتشر می‌گردد که از صفوف معترضان به موضوعات صنفی که بیشتر رنگ و بوی اقتصادی دارد این جریان همانند سال 2011 تلاش دارد کشور سوریه و منطقه را مجدداً به خاک و خون بکشاند.
 
کارشناس ارشد مسائل منطقه با اشاره به سخنان دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره بازگشت داعش و فعالیت‌های تروریستی آن، خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته آقای سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره این موضوع مهم تذکرات و هشدارهایی را دادند که ضرورت دارد اذهان افراد جهان نسبت به این هشدار دقت لازم را داشته باشند، چراکه ایشان با توجه به اشراف دقیقی که روی مسائل منطقه‌ای و مبارزه با ناامنی و تروریست دارند، اعلام کردند که آمریکا و رژیم‌صهیونیستی به دنبال احیای این پدیده شوم بوده و مجدداً اقدامات تروریستی را در کشورهای اسلامی در دستور کار دارند.

 
صدرالحسینی درباره احتمال قدرت گرفتن دوباره داعش در منطقه، بیان کرد: قطعا با آگاهی بوجود آمده در طول یک دهه گذشته و همچنین برکت خون شهدای مقاومت و نزدیکی سیاسی مجدد جمهوری‌اسلامی ایران و عربستان سعودی، پروراندن جریان تروریستی و منفوری همچون داعش کار ساده و آسانی برای نظام سلطه و رژیم‌صهیونیستی نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: ممکن است داعش در بعضی از کشورهای اسلامی ایجاد شود اما به دلیل افزایش تجربیات مقابله واقعی با این جریان تروریستی و آگاهی بسیاری از مردم منطقه، ماندگار و عملیاتی نخواهد ماند. بلکه می‌تواند همانند گذشته اقدام تروریستی و بمب گذاری حتی در کشورهای اروپایی نیز انجام دهد. البته اقتصاد اروپای درگیر با جنگ اوکراین تحمل روانی و توان اقتصادی برای مقابله با پدیده‌ای بنام تروریست را ندارد. بر این اساس به نظر می‌رسد هشدار دبیرکل حزب‌الله لبنان به عنوان فردی دلسوز و آگاه نسبت به مسائل منطقه و بین‌الملل باید از جانب نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و سازمان حقوق بشر و دیگر نهادهای بین‌المللی موثر مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
کارشناس ارشد مسائل منطقه با بیان اینکه آمریکا به دلیل عدم موفقیت در حوزه‌های گوناگون برای مقابله با اسلام ناب و اسلام سیاسی، تلاش کرد بخش منحرف سلفی تکفیری را در راستای اهداف خود آموزش و مسلح نماید، گفت: داعش را به مناطق مختلف از جمله سوریه اعزام کرد و البته فقط در سوریه باقی نماند و حملات خود را به بخش‌های قابل توجهی از جغرافیای عراق نیز تسری داد. در تمام این ایام آمریکا از این جریان تروریستی حمایت کرد، اما در رسانه‌ها به شدت تلاش کرد مقابله با این جریان پلید را به خود نسبت داده و خود را کشوری ضد تروریست معرفی کند.
 
صدرالحسینی در پایان با اشاره به دو موضوع اقرار مقامات آمریکایی به تولید این جریان تروریستی و انتقال برخی از آن‌ها در زمان جنگ سوریه برای مداوا به سرزمین‌های اشغالی، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که بعد از بحران سوریه به همه مردم آگاه دنیا اثبات شد و پس از مدتی توسط کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا همچون هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ مطرح شد، بوجود آوردن، حمایت کردن و گسترش پدیده شوم جریان تروریستی تکفیری به نام داعش بود. از طرفی همه حق طلبان دنیا متوجه شدند که آمریکایی‌ها زمان طولانی را برای ساخت دروغ های رسانه‌ای در راستای مقابله با داعش و تکثیر آن در سطح وسیع صرف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:
واکاوی توطئه‌چینی جدید آمریکا برای منطقه/ رمزگشایی از تلاش‌های پشت پرده برای احیای داعش
https://jahannews.com/vdcd9j0j9yt0oo6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd9j0j9yt0oo6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تروریست کیست/
Netherlands
ارپا تروریست ندارد. بجای ارسال ارتش ما رو بجان هم می اندازد..
Iran, Islamic Republic of
اروپا تروریست ندارد تروریست پرور است به این شکل که با سوءاستفاده از نفهمی و جهالت و فرقه گرایی گروهی بنام وهابی که آنهم ساخته و پرداخته خود اونها بوده تروریست تربیت کرده و به جان مسلمانان می اندازد و الا مسلمین علیرغم همه اختلافات فقهی و کلامی که با هم دارند قرنها با هم و در کنار هم زیسته اند و مشکلی نداشته اند.