يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفتگو با جهان نیوز:

مثلث اسرائیل، انگلیس و عربستان دست به راه اندازی یک جریان رسانه‌ای زده/ مدیریت با اسرائیل؛ عوامل با انگلیس و پول از سعودی

دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب: 828484
زارعی گفت: همان طور که اعدام در عربستان سعودی در حال افزایش است، بودجه شبکه سعودی اینترنشنال هم افزایش می‌یابد.
مثلث اسرائیل، انگلیس و عربستان دست به راه اندازی یک جریان رسانه‌ای زده/ مدیریت با اسرائیل؛ عوامل با انگلیس و پول از سعودی
گروه بین الملل جهان نيوز: هر از گاهی خبر اعدام چندین معترض توسط رژیم آل سعود به گوش می رسد اما رسانه‌های دنیا کمترین واکنشی هم به آن نشان نمی دهند. این در حالی است که فقط یکی از قسمت های جنگ رسانه ای اخیر علیه جمهوری اسلامی، هجمه‌های رسانه‌ای در زمان محاکمه آشوبگرانی بود که رسما در مقابل دوربین‌ها، مدافعان امنیت را به شهادت می‌رساندند و عملا سعی می کردند از جلادان خیابانی، شهید بسازند.

در همین باره، دکتر سعدالله زارعی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفتگو با جهان نيوز با اشاره به اینکه اعدام در عربستان سعودی به دلایل سیاسی، عقیدتی و فرهنگی تبدیل به یک امر متداول شده است، اظهار داشت: از آنجایی که خاندان آل سعود مطلوب غربی‌ها است لذا از کنار اتفاقاتی که در کشور عربستان می‌افتد نوعاً می‌گذرند و به یک گزارش ملیح و اعتراض خفیف بسنده می‌کنند.
 
وی درباره برخورد گزینشی غربی‌ها با حکومت‌های همسو و غیر همسو با خودشان، گفت: آنجایی که دولت یا حکومت طرفدار آمریکا باشد، مماشت می‌کنند، اما اگر همسو نباشد بدون آنکه منتظر تحقیق و نتایج آن باشند صرف یک ادعا، آن را برجسته سازی می‌کنند و به شدت بازتاب می‌دهند. سازمان های حقوق بشری هم بدون دقت، آن را به عنوان جنایت محکوم می‌کنند.
 
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر، حکومت ایران اجازه نداد که پلیس مسلحانه با اغتشاشگران برخورد کند، بیان کرد: یکی از طنزهای تاریخی این است که حکومتی که حتی اجازه حمل اسلحه به پلیس برای مقابله با اغتشاشگران را نمی‌دهد مورد سوال حکومت و رسانه‌های وابسته به حکومتی قرار می‌گیرد که در یک روز 75 نفر را اعدام می‌کند بدون اینکه توضیح دهد این‌ها چه جرمی مرتکب شدند. جرم و جنایت سازمان یافته حکومتی تبدیل به یک روال دائمی در عربستان سعودی شده است.
 
زارعی با بیان اینکه رژیم سعودی کوچکترین اعتراض را با اعدام پاسخ می‌دهد، گفت: افراد در آنجا باید یا زندگی کنند یا بمیرند، به محض اینکه انتقادی نسبت به روش های دولت سعودی صورت گیرد از نظر حکومت چنین شخصی مستوجب مرگ است. حالا در هر سطحی که باشد؛ عالم دینی یا فعال سیاسی و مدنی این شخص سزاوار مرگ است و بالاترین حد مجازات اعمال می‌شود.
 
وی با  بیان اینکه همان طور که اعدام در عربستان سعودی در حال افزایش است، بودجه شبکه سعودی اینترنشنال هم افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در این صحنه شاهد یک طراحی حکومتی هستیم و مثلث اسرائیل، انگلیس و عربستان دست به راه اندازی یک جریان رسانه‌ای زده است. اسرائیل مدیریت عالی این پروژه را در اختیار دارد انگلیس هم عوامل را تعیین کرده و سعودی پولش را پرداخت می‌کند.
 
کارشناس ارشد مسائل غرب در ادامه با اشاره به اینکه در این رسانه اصلا بحث جریان انتقال آزاد اطلاعات مطرح نیست، توضیح داد: اگر جریان انتقال آزاد اطلاعات بود باید مطالب متنوع گفته می‌شد اما این رسانه در حکم اتاق جنگ، خط داده، آموزش می‌دهد، جمع بندی می‌کند، خط آینده را تعیین و تلاش دارد که صحنه را مدیریت کند لذا بحث رسانه نیست و موضوع اتاق عملیات است.
 
زارعی در پایان با بیان اینکه آن‌هایی که آنجا کار می‌کنند، عناصر رسانه‌ای نیستند، تصریح کرد: آن ها یا به عنوان فرمانده یا سرباز و عناصر میدانی ایفای نقش می‌کنند و به تناسب کاری که انجام می‌دهند اجرت دریافت می‌کنند. هر چه خباثت بیشتر باشد مزد بیشتری می‌گیرند.
https://jahannews.com/vdcbwwbwarhb5ap.uiur.html
jahannews.com/vdcbwwbwarhb5ap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرای ایران اقدامی برای مقابله با این دشمنی ها نمی کنه تازه میگه آماده مذاکره با عربستان هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟