دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲
کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با جهان نيوز:

شرایط پس از پایان بحران عراق به نفع جبهه مقاومت است/ جایگاه مقتدی صدر قطعا تضعیف خواهد شد/ اقدام آیت الله حائری نقش ویژه‌ای در پایان بحران اخیر داشت

چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 810812
صدرالحسینی با اشاره به اینکه شرایط پس از پایان بحران عراق به نفع جبهه مقاومت خواهد بود، گفت: اقدام بسیار عاقلانه و مدبرانه حشدالشعبی در این ماجرا، نفود مقاومت در بین ملت عراق را افزایش می‌دهد و توان مقاومت را در منطقه گسترش خواهد داد.
شرایط پس از پایان بحران عراق به نفع جبهه مقاومت است/ جایگاه مقتدی صدر قطعا تضعیف خواهد شد/ اقدام آیت الله حائری نقش ویژه‌ای در پایان بحران اخیر داشت
گروه بین المللی جهان نيوز: سیدرضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفتگو با جهان نيوز درباره تحولات روزهای اخیر در بغداد، اظهار داشت: برای بررسی دقیق ابعاد بوجود آمدن ناامنی و اغتشاش در بغداد نباید تصور شود که این مسئله یک روزه بوجود آمده است. بلکه این موضوع یک دامنه 10 ماهه و شاید به طور دقیق‌تر از حدود 2 ماه قبل و در زمانی که موضوع استعفای نمایندگان صدر از پارلمان اتفاق افتاد، رقم خورد. به دلیل اینکه مقتدی صدر احساس می کرد که دیگر امکان حضور در فرآیندهای سیاسی را نخواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه به دلیل عدم تمکین به قانون و عدم گردن نهادن به قوانین موجود در عراق این شرایط در حوزه سیاسی و اجتماعی عراق رقم خورد، گفت: کلیدواژه و محور اصلی این بحران، عدم تمکین به قانون و خود را فرای قانون دیدن است. خوشبختانه شرایط ناامنی و آشوب و درگیرهای بین مقامات سیاسی امنیتی عراق و بخش مسلح جریان صدر طولانی نشد و با حداقل آسیب‌ها به پایان رسید.
 
کارشناس ارشد مسائل منطقه با اشاره به تضعیف جایگاه مقتدی صدر، بیان کرد: یکی از مهمترین عوامل پایان این بحران داخلی در عراق حضور موثر و اقدام شجاعانه آیت‌الله حائری مرجعیت شیعه در عراق است که ایشان طی تذکرات آشکار و پنهان شرایطی ایجاد کردند که مشروعیت اقدامات مقتدی صدر کاهش پیدا کرد. به همین دلیل او قدرت تدوام حرکت‌های قبلی را نداشت و تداوم این بحران آفرینی به بن بست رسید و شرایط برای آقای صدر به گونه‌ای شد که دیگر نتوانست ادامه دهد. عذرخواهی مقتدی صدر از مردم به دلیل اتفاقاتی که افتاد یک نقطه مثبت در زندگی سیاسی او محسوب می‌شود اما حتما جایگاه ایشان افول خواهد کرد و جایگاه قبلی خود را از دست خواهد داد.
 
صدرالحسینی درباره عوامل پشت پرده، بحران اخیر در بغداد، گفت: به نظر می‌رسد عوامل پشت پرده این موضوع همان کسانی هستند که در طول 20 سال گذشته علاقمند به آرامش در عراق نبودند. گمانه‌زنی‌هایی درباره سرویس‌های اطلاعاتی  بعضی از کشورها صورت گرفته که به نظر می‌آید در شرایط کنونی پرداختن به آن خیلی ضرورت ندارد و نمی‌شود خیلی روی آن قطعیت داشت و تاکید کرد. اما اینکه در این ایام آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان نسبت به ناآرامی‌های عراق اظهار خوشحالی نمودند شکی نیست.

 
وی با بیان اینکه یکبار دیگر ترفند دشمنان علیه انسجام و هماهنگی دو ملت ایران و عراق با شکست مواجه شد، خاطرنشان کرد: آن‌ها برای ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و عراق فیک نیوزهایی را در ارتباط با دخالت جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی منتشر کردند اما واقعیت این است که دنیا در روزهای آینده برای چندمین بار انسجام، نزدیکی و برادری این دو ملت را در مراسم اربعین خواهد دید. متاسفانه عدم بینش سیاسی و بصریت سیاسی موجب این بحران شد و قطعا اکثریت مردم عراق نسبت به برگزاری باشکوه مراسم راهپیمایی اربعین حساسیت ویژه و تاکیدخاص دارند. البته همیشه دشمن برای جدایی این دو ملت برنامه داشته و دارد.

کارشناس ارشد مسائل منطقه در پایان با اشاره به اینکه شرایط پس از پایان بحران عراق به نفع جبهه مقاومت خواهد بود، گفت: اقدام بسیار عاقلانه و مدبرانه حشدالشعبی در این ماجرا، نفود مقاومت در بین ملت عراق را افزایش می‌دهد و توان مقاومت را در منطقه گسترش خواهد داد.
https://jahannews.com/vdchzvn6i23nz6d.tft2.html
jahannews.com/vdchzvn6i23nz6d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
.....
Iran, Islamic Republic of
فقط همین را می‌دانم که عراقی ها از دیر باز مملکت خود را هم سنگ ایران پنداشته اند و علاقه ندارند به هر عنوان حتی مذهبی تابع ایران باشند.