يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲۰
۱۹۴
حجت الاسلام رضا غلامی:

وقتی منطق و استدلال نباشد، فحاشی جای آن را می‌گیرد/ تبعات افشای نوفرقانیسم

شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۳۴
کد مطلب: 496774
حجت الاسلام غلامی در واکنش به توهین ها پس از انتشار متن سخنرانی اش و هشدار نسبت به خطر نوفرقانیسیم گفت: وقتی بعد از سخنرانی ام در دانشگاه امام صادق(ع) با جسارت ها و توهین های گسترده و همچنین رفتار مستبدانه آنها روبرو شدم، یقین کردم که تشبیه افکار آنها به افکار گروه فرقان اشتباه نبوده است.
وقتی منطق و استدلال نباشد، فحاشی جای آن را می‌گیرد/ تبعات افشای نوفرقانیسم
گروه سیاست جهان نيوز ـ پس از انتشار متن سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی با عنوان "دیر نخواهد بود که رویکرد منافقانه جریان انحرافی به ستیز با ولی فقیه تبدیل شود" در دانشگاه امام صادق(ع) که به هشدار درباره خطر ظهور نوفرقانیسم پرداخته شده بود، هجمه گسترده ای به وی در اشکال مختلف به خصوص در فضای مجازی شکل گرفت.

با توجه به اتهامات وارد شده در این هجمه ها، با رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا گفتگو کردیم.

اخیرا سخنرانی جنابعالی درباره خطر ظهور نوفرقانیسم در آستانه ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی بازتاب وسیعی پیدا کرد. انگیزه اصلی شما از این اظهارات چه بود؟

چگونه می توانیم نسبت به حرکت های مرموز و خطرناک نسبت به هدم اسلام و شریعت اجتماعی اسلام سکوت کنیم؟ طبیعی بود که بنده پس از رسیدن به جمع بندی نسبت به دیدگاه های خطرناک جماعت انحرافی و همچنین کسب اطلاع جدید از جسارت آنها در طرح واضح این دیدگاه ها در محافل گوناگون، نسبت به آن عکس العمل قاطع نشان دهم. البته به دلایلی دوست داشتم دیگران این کار را انجام دهند لکن وقتی خبری نشد، یاد شهدای حرم و جانفشانی آنها برای حفظ کیان اسلام و تشیع افتادم و از آنها خجالت کشیدم؛ بعد هم خودم وارد میدان شدم و گفتم آبروی مختصر خود را خرج این کار مهم و حیاتی می کنم.

در این یک هفته، برخی به شدت به شما به خاطر این سخنرانی توهین کرده اند؛ آیا فکر می کردید سخنرانی تان چنین تبعاتی داشته باشد؟

بله، پیش بینی می کردم به من توهین کنند. وقتی منطق و استدلال وجود نداشته باشد، فحاشی می کنند. آسان ترین کار برای خفه کردن منتقد، ترور شخصیت اوست. برای امثال بنده، مهم انجام تکلیف است لذا صدها برابر این هم فحاشی کنند از انجام تکلیف اسلامی و انقلابی خود صرف نظر نمی کنیم حتی اگر لازم باشد شهر به شهر و محله به محله روی چهارپایه می ایستم و ماهیت این ها را برای مردم برملا می کنم.

بهترین مواجهه با سخنرانی خودتان را چه مواجهه ای می دانید؟

بهترین مواجهه، که مواجهه احرار است، مطالعه متن کامل این سخنرانی و تفکر درباره همه مباحث آن است. واقعا، معضل ما در جهان اسلام، کنار گذاشتن اندیشه ورزی و تعقل از سوی برخی جوانان مسلمان است. وقتی تفکر و تعقل نباشد، پروژه های عوام فریبی پیروز خواهند شد. از طرف دیگر، حافظه تاریخی بعضی جوانان ما به دلایلی ضعیف شده است. جا دارد در کنار تأمل در محتوای این سخنرانی، مروری بر اتفاقات خاص 10 ساله آقایان به ویژه گفته های رسانه ای شده آنان -که بحمدالله در تاریخ ثبت و ضبط است- صورت بگیرد تا خیلی چیزها را به یاد بیاوریم.

برخی لیدر های رسانه ای جماعت انحرافی کار شما را ناشی از اتصال به آقای هاشمی رفسنجانی معرفی نمودند؛ نظر جنابعالی در این زمینه چیست؟

این کار که منتقدان خودشان را سریع آدم هاشمی رفسنجانی بنامند، دیگر نخ نما و بی خاصیت شده است. از طرف دیگر، همه می دانند که اولا، بنده به هیچ گروه و جریان سیاسی وابستگی نداشته و ندارم؛ شغل اصلی من پژوهشگری و تدریس در دانشگاه است؛ ثانیا، در نقد افکار و رفتار آقای رفسنجانی در برهه های گوناگون نیز کوتاهی نکرده ام و سوابق آن در سایت های اینترنتی موجود است لذا این حرفها به هر کس بچسبد، به ما نمی چسبد! وانگهی، باید دید امروز بین این ها و آقای رفسنجانی فاصله چندانی هست یا نه؟

چه شد به این نتیجه رسیدید که نام جماعت انحرافی را نوفرقانیسم بگذارید؟

این ها خواسته یا ناخواسته، در ضربه زدن به فقاهت، مرجعیت و ولایت فقیه از سه پایگاه جهل، تحجر و توهم، به گروه ضاله و معدوم فرقان شبهات زیادی پیدا کرده اند. وقتی بعد از سخنرانی ام در دانشگاه امام صادق(ع) با جسارت ها و توهین های گسترده و همچنین رفتار مستبدانه آنها روبرو شدم، یقین کردم که تشبیه افکار آنها به افکار گروه فرقان اشتباه نبوده است.

افرادی با استناد به حمایت های خاص رهبر معظم انقلاب از دو دولت آنها، نقد شما را نمی پسندند؛ نظر جنابعالی چیست؟

اولا، این ها در ابتدا اینگونه نبودند. یعنی دولت اولشان، انقلابی بود. ماجرا از دولت دوم و جایی شروع شد که شیاطین نفوذشان را عمیق کردند. ثانیا، حمایت حضرت آقا کاملا معقول، قابل دفاع، مبتنی بر منافع ملی و ناظر بر کل بدنه دولت بود. یک دولت را که بر اساس چند نفر ارزیابی نمی کنند؛ در یک دولت، صدها نفر نقش مؤثر دارند؛ در این دو دولت نیز بدنه عمدتا سالم و انقلابی بود و طی هفت - هشت سال، زحمات زیادی کشید بطوری که اگر شیاطین گذاشته بودند کار به جایی نمی رسید که رسید و ما امروز مفتخر به هر دو دولت بودیم. ثانیا، چرا فقط حمایت ها را باید دید؟ نقدهای حضرت آقا به این دو دولت، اگر از دولت های آقایان رفسنجانی و خاتمی بیشتر نبوده، کم تر هم نبوده است. رابعا، به قول امام راحل (ره)، ملاک، وضع فعلی افراد است.

بعضی از لیدرهای جماعت انحرافی، جنابعالی را به مناظره دعوت کرده اند، آیا دعوت آنها را می پذیرید؟

ما باید روی مناظره پافشاری کنیم تا فضای غبارآلودی که این ها در آن زیست دارند را از بین ببریم. بالاخره باید نسبت به مواضع بنیادی خودشان مجبور به پاسخگویی بشوند. با این حال، روشن است که مناظره با افراد درجه چندم آنها که به جز فحاشی و شارلاتانیزم کار دیگری یاد نگرفته اند، فایده ای ندارد. ما که دنبال بازی نیستیم، قصد ما روشن شدن حقیقت برای مردم است. بنابراین، بنده آماده ام، اگر فقط شخص اول آنها تن به مناظره آزاد و مؤدبانه بدهد، در مدرسه فیضیه و در برابر دوربین صدا و سیما با وی مناظره فکری بکنم؛ البته نه مناظره سیاسی؛ کار من مناظره سیاسی نیست. البته معتقدم آنان اهل مناظره آزاد حول مبانی فکری شان نیستند و ترجیح می دهند با هدف اجرای برنامه عوام فریبی، فعلا باب این مباحث باز نشود.

جماعت انحرافی، نفرت رژیم صهیونیستی از خودشان را دلیل بر حقانیت خود معرفی می کنند؛ این حرف تا چه حد می تواند درست باشد؟

کارنامه این ها در حمایت جدی از جبهه مقاومت در سوریه و دیدگاه هایی که در این زمینه داشتند را در این اواخر، باید از امثال حاج قاسم سلیمانی سؤال کرد. مبارزه با رژیم صهیونیستی صرفا با طرح تردید در مسأله هولوکاست و یا تکرار سخن امام روحی فداه در محو اسرائیل از روی نقشه جهان، که به ثمر نمی نشیند، بلکه با حمایت عملی، قاطع و بی چون و چرا از جبهه مقاومت علیه این رژیم در سوریه، و موارد مشابه باید محقق شود. خوب است کارنامه این ها در این زمینه دقیقا بررسی شود؛ ضمنا افکاری که امروز این ها درباره شریعت و مرجعیت و ولایت فقیه پیدا کرده اند، قطعا اگر علنی شود، مورد پسند رژیم صهیونیستی نیز قرار خواهد گرفت چراکه برای رژیم غاصب و جلاد صهیونیستی و به طور کل، جریان استعمار فرانو، نفعی بالاتر از شکل گیری جریان ضربه زدن به شریعت اجتماعی اسلام توام با هدم مرجعیت و ولایت فقیه، متصور نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای غلامی
آقای غلامی حواست کجاست همین توهم فرقه انحرافی ساختگی توسط بعضی از آقایون باعث شد سینه چاکان غرب بر مسند قدرت این مملکت بنشینند یه نگاهی به دورو برتون بندازید حتی افرادی که بیشترین سو استفاده تبلیغاتی رو از این حربه تبلیغاتی بردند دیگر این موضوع رو تکرار نمیکنند چون دستشان رو می شود آنوقت شما یک توهم که تاریخ مصرفش گذشته رو مطرح میکنید و مخالفانتون رو بی منطق و منافق خطاب میکنید به نظرم با این طرز فکر مشاور جناب روحانی بهترین سمت برای شما خواهد بود
United States
رو که نیست. سنگ پای قزوینه . اگر اینا فقط تونستند خانه نشینی 11 روزه را توضیح بدند من به مشایی هم رای میدم.
بچه دهاتي
اگر كسي مي خواست توضيح بشنوه ، مي شنيد . از زبان نايب الامام خامنه اي - و درست در همان روزهاي مورد ادعاي موسوم به خانه نشيني - مي شنيد . از روي سايت رياست جمهوري و ديدارها و سفرها و ساير اقدامات صدبار راجع به اين عدد فراماسوني يازده روز توضيح داده شد ؛ كسي اگر مي خواست بشنوه ، مي شنيد . منتهي به قول خودت دادا :
رو كه نيست ، سنگ پاي قزوينه !
Iran, Islamic Republic of
اون ماجرا افتضاحی شد که با هیچ توضیحی قابل توجیه نیست.
لذا رو که نیست، سنگ پاست
عادت افراد نادرستی مثل شما اینست که دست پیش میگیرند و با گرفتن قیافه حق به جانب، میخواهند طرف مقابل را بترسانند. بیا من جوابتو میدم.
سنگ پای قزوین کسانی هستند که از روز اول دولت احمدی نژاد حتی قبل از حضور او، اصل ساده زیستی را، اصل مردم داری را، اصل نوکری مردم را، اصل انقلاب را، اصل ولایت رو زیر سوال میبردند، اما حالا شده اند طرفدار سینه چاک ولایت! شما اگر از عدم فرمانبرداری از رهبری ناراحت بودی، ناراحتی ات را بر سر جریان فتنه قدیم و جدید خالی میکردی و با زمان شناسی و موقعیت شناسی، اجازه عرض اندام به جریان نفاق حاکم بر دستگاه ها نمیدادی. پس بعید است. خیلی بعید است اشکت برای رهبری باشد. دلسوز رهبر، نقطه مقابل ایشان را به درستی میشناسد و لانه های فساد را تقویت نمیکند.
در مورد خانه نشینی ۱۱ روزه، جواب شما دو بخش دارد. یک بخش قضاوت راجع به خود خانه نشینی است. اولا خانه نشینی یا فکر کردن آقای احمدی نژاد برای ادامه کار، کار خوبی نبود. تشخیص خوبی نبود. اما تشخیص اشتباه بود. در واقع یک اشتباه در تحلیل. اینکه میتواند ادامه بدهد یا خیر. اما اشتباه، انحراف نیست. نشانه اش هم اینکه ضرری از آن بابت به کشور وارد نشد. ثانیا همه اشتباه میکنند. کسی نباید فردی را به خاطر یک اشتباه، منحرف بداند و کل او را زید سوال ببرد. ثانیا در ۱۱ روز، دولت با تمام قدرت مشغول کار بود. آن هم در جهت شعارهای انقلاب و رهبری. کاری متوقف نشد. رابعا احمدی نژاد بعد از آن مدت، برگشت و در واقع، جبران کرد. نمیشود کسی را بعد از جبران خطایش، سرزنش کرد.
این از خود قضیه خانه نشینی.
اما بخش دوم جواب شما، مقایسه احمدی نژاد با سایرین است. یک طرف که عمده کشور دست اوست، جریانی است که ظاهر انقلابی دارد، ادای ولایتمداری در می آورد، خانه نشینی هم نمیکند، اما جریانی قدرت طلب و به واقع جریان نفاق است. در سوی مقابل، جریانی خوب و صالح اما کم رای وجود دارد که احتمال شکست او زیاد است. در مقام مقایسه نسبی، بهتر است احمدی نژاد با ۱۱ روز خانه نشینی رای بیاورد تا روحانی با ۸ سال عدم تمکین و خودرایی خودش و دولتش و پیروانش و یا شکستی دیگر برای آن انسان های خوب کم رای.
حالا خود دانی. میتونی به وظیفه ات عمل کنی و یا اینکه مثل سابق حرف بزنی.
برادر من تحلیل منطقی ، فکر منطقی ، جواب منطقی در جواب تحلیل درست یا نادرست آقای غلامی کو؟!
شعار دیگر بس است از هر کس که باشد آیا دنبال حقیقت هستیم یا خودمان را گول میزنیم؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
احسنت
همه انچه دلم می خواست بگویم به طرز اولا گفتی ولی کو گوش شنوا .
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی:
دیدید در این چند روز سر یک مسئله کم اهمیت! اطلاعات و اینها چه جنجال رسانه ای راه انداختندکه حاکمیت دوگانه......
خود رهبری میگن مهم نبود من نمیدانم شماها چرا کاسه داغتر از اش شدین!!!
...
علیرضا
برادر من طرح مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلامی، دم زدن از ملت اسرائیل و اینکه سپری شدن عصر اسلام گرایی از مباحثی است که از جانب انحرافی‌ها مطرح شد و هیچ وقت هم تاریخ مصرفش نخواهد گذشت.

هر کدام از این شاخصه‌ها برای منحرف نشان دادن یک فرد کافی است. طرح مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلامی یک موضوع شاهنشاهی است.

اتفاقا باید دائما یادآوری و مرور بشه تا فراموش نکنیم چه کسانی بر مسند بودند و حالا هم مشغول تلاش برای بازگشتند.
طرح مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلامی نیست. شما واسه خودت دوگانه اس کردی. رهبری، ما رو از دوگانه های ساختگی بری کردن آیا الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت که رهبری مطرح کردن، یعنی طرح مکتب ایرانی؟!
ملت اسرائیل اشتباه بود. اما میتوانست منظورش، کم کردن فشارها و بیان این مطلب باشد که راه ایران برای نجات فلسطین، کشتار وسیع نیست. چیزی که رهبری هم گفتند و اشاره کردند منظور ما، کشتن تمام ساکنان نیست. با این حال، اشتباه بود و ساکنان سرزمین های اشغالی، همکار دزد و همیار قاتلان سفاکند و مرگ بر سرباز و مردم غاصب جنایتکارشان.
سپری شدن دوره اسلام گرایی شما متن کامل رو قرار بده ببینیم قبل و بعدش چی بوده.
فرض که همه این ها درست باشه. یک دولتی کار کنه و یک نفر چرت و پرت بگه بهتره یا یه دولتی از اساس با اسلام و انقلاب و مردم مقابله کنه و همه شون از دم چرت و پرت بگن.
بابا شما چرا ذهن مقایسه گر ندارید؟!!!
من میگم فرض کن که یک جریان خزنده ای در دولت قبل بوده که منحرف بوده و اسمش هم جریان انحرافی باشه. جهان نیوز بگه آیا ما نباید امور رو اهم و مهم کنیم؟ بین جریان های خطرناک نفاق، اصلاح طلبی، اسلام لیبرال، اسلام مرتجع، جریان هرهری مذهب و سکولار و ...، خطرناک ترین جریان، جریان انحرافی ادعایی شماست؟!
برادر آدم اگه یه ذره بخواد، میفهمه وقتی دشمن با اسلحه جلوت وایساده، آدم مشغول مرتب کردن زلفلش نمیشه. مملکت رو فساد اداری برد. ادارات رو مدیران فیلم بازی کن نفوذی بردن خوردن. شما به کسی که واقعا با این هم دشمنه عوض اینکه کمک کنید، گیر دادید به شکستگی ناخن پاش؟!!
معینی
Iran, Islamic Republic of
استدلال آقای غلامی تو مطلب قبلی بسیار محکم بود.
هم اشاره داشت به سکولارها که چگونه دارند به مرجعیت و شریعت حمله می کنند هم به متحجران و مدعیان ارتباط با امام عصر که چگونه به دنبال عبور از روحانیت و مرجعیت هستند.
این همان استدلال امام خمینی (ره) بود
ایشان حرف تازه ای نزده است.
اگر مشایی چی ها به خودشان گرفته اند نشان می دهد ریگی به کفش دارند.
اولا مشایی چی یک توهین به مردم است. خجالت بکش مدعی فهم و درک.
ثانیا اگر کسی چیزی را به خودش گرفت، نشان اینست که چیزی راجع به خودش شنیده، نه اینکه ریگی به کفش داشته باشه. جناب غلامی علنا جریان انحرافی و یا فرقانیسم رو به دولت قبل نسبت میده. این یک اتهامه. بعد شما میگی حرف تازه ای نیست و حرف امام هست؟ شما دارید اتهام میزنید. بعد میگی ما به خود میگیریم؟ دارید علنا مردم طرفدار احمدی نژاد رو منحرف معرفی میکنید.
Iran, Islamic Republic of
انحرا ف خاصیتش همین است که ظاهر حق به جانب می گیرد بهمین دلیل عده ای با آن همراهی می کنند چون ظاهر در ست است ولی وقتی پرده ها می افتد کار انحراف به رسوایی می کشد
این حقیر به عنوان یک فرد عادی و نه به عنوان طرفدار احمدی نژاد (که طرفدار خطاهایش نیستم و منکر خوبی هایش هم نیستم)، با خواندن فرمایشات آقای غلامی به این نتیجه میرسم که ایشان روی این جریانی که به انحرافی معروف شده؛ خیلی تحقیق کرده اند و آن را خطرناک دیده اند ولی این نگاه کامل نیست و اگر ایشان روی جریانات دیگری که آشکار و عیان در حال وطن فروشی و نابود کردن دین و فرهنگ و اقتصاد و سرمایه مملکت هستند و از طرفی در عین ادعای ارادت به ولایت فقیه و شخص رهبری و امام راحل، در حال تحریف کردن اندیشه های هدایتگر و شاخص امام راحل هستند، و از قدرت و ثروت و نفاق و دروغ هم بهره مند هستند، نیز مطالعات عمیق می نمودند، آنگاه محال بود که جریان انحرافی را خطرناکترین و اصولا منشاء اثر قابل توجهی بدانند.
بنده دلسوزی ایشان را تخطئه نمی کنم ولی طرز بیانشان و یک سویه نگری این بزرگوار در تشخیص جریانهای موثر ضدولایت فقیه را به خصوص در این قابل پذیرش نمی دانم و بسیار مضر و به نفع جریان ضد دین مقابل می بینم.
برادر بزرگوار، لطفا به دور از این رسانه ها با خود بیندیشید و پیش از اینکه بیش از این ناخواسته به نفع این جریان یا آن جریان که هیچ کدام همراه ولی فقیه مظلوم نیستند، سخن برانید، مسیر را بازبینی نمایید.
با عرض پوزش و با آرزوی عاقبت بخیر برای همه دلسوزان ولایتمدار.
قاضل
Iran, Islamic Republic of
با این نظراتت مشخصه بار علمیت چقدر هست.نفر اول این گروه که هیچ نفر دسته دهم این گروه هم میتونه شمارومحکوم کنه.
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا میگه دارن ترور شخصیت می کنند. این هم نمونه اش
ولائی
United States
ترور کجا بود؟!
ایشون تا دیروز میگفت هیچ کذون از طرفداران این جریان حاضر به مناظره نیستن،
حالا که کلی درخواست مناظره از لیدرهای جریان اومده، میگن فقط با نفر اول مناظره می کنم!
خب چی باید گفت به این آدم؟ :|
رضا
Iran, Islamic Republic of
عزیز جان اینجا تلگرام نیست که گروه داشته باشه
سایت خبریه
:-))
Iran, Islamic Republic of
ادب این دار و دسته گویای تفکراتشان هم هست.
الحمدلله که خدا دست برخی را با حرف زدنشان رو می کند
شاید خودت اون نظر رو نوشتی!
ما بی احترامی رو محکوم میکنیم. شما هم تهمت رو محکوم کن!
Iran, Islamic Republic of
مراسم دفن حبیب کی برگزار می شه؟
حسین
خجالت بکشین
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایی جعلی شما مرد.
گروه انحرافی هم ساخته هاشمی برای انحراف حرکت اصیل انقلاب از ریلش بود. و در این میان برخی جاهلانه و برخی عامدانه در این کوره انحراف انحراف دمیدند و حال اینکه اساسا خبری جز یک توهم نبود.
اگر ایشان منحرفند چرا بقایی پس شش ماه انفرادی بی گناه آزاد میشود. میفهمین شش ماه انفرادی برای چه برای و برای اثبات چه بود؟
برای اثبات همین توهمات که دود شد.
بیایید و توبه کنید و از منش ابوموسی اشعری دست بردارید.
رسول بیرانوند
متاسفانه شماها جز شانتاژ خبری و هیاهو هیچ کار دیگه ای بلد نیستین

اولا که آقای بقایی یک بار در سال 90 به دلایلی که فضای مجازی هست و می تونید رجوع کنید بهش به 4 سال انفصال از خدمت محکوم شدن!!!

دوما اینکه پرونده ایشون هنوز بازه و اگر ایشون مورد لطف دادگاه و نظام اسلامی قرار گرفتن که با قید وثیقه آزادن دلیل بر بی گناهیش نیست

رافت اسلامی باعث شده سما سوء استفاده کنی متاسفانه

در ضمن؛ بر فرض ادعای شما درست و بقایی بی گناه؛ جوانفکر و مرتضوی هم بی گناه بودن؟!

خدایی مردم رو چی فرض کردین شماها؟!
Iran, Islamic Republic of
اتهامات آقای بقایی رو وکیلش گفت چند تا پرونده اقتصادی بوده.
Iran, Islamic Republic of
1. مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام ناب
2. دوستی با مردم اسرائیل به جای اعلام برائت از 3. همه اشغالگران فلسطین
4. 11 روز خانه نشینی و موارد متعدد در زمین گذاشتن علنی دستورات رهبر انقلاب به جای اطاعت از امر ولی فقیه
5. توهین و جسارت های غیر مستقیم به روحانیت و مراجع عظام به جای تکریم و تأمین نظرات آنان
6. استفاده از تعبیر بیداری انسانی در خصوص انقلابهای منطقه به جای بیداری اسلامی که رهبر انقلاب به کار بردند
7. تلاش مضاعف برای برقراری رابطه با آمریکا که منجر به تذکر شدید اللحن رهبر انقلاب شد
8. ارتباط آن یار غار با عناصر مشکوک و ضد انقلاب در برهه های مختلف
و...

اینها اگر انحراف نیست پس چیست؟
نه این ها انحراف نیست. اشتباه است. اگر انحراف است، در کلام شخص چندم یک دولت است، نه در امور جاری و عملی دولت. بذار از این حرفا بزنه.
واقعیت اینه که شماها یک جریان مرموزی هستید که میخواهید مردم مذهبی و احمدی نژادی رو خام کنید. دولت فعلی و رفقاش و هاشمی و عارف و خاتمی، در عمل، قصد انقلاب کردن، شماها عنوان ردیف میکنید که فلانی این حرفا رو در یک سخنرانی گفته. به جهنم. دوست داره بگه. ما عملکرد و حرکت کلی دولت برامدن معیار ارزیابی هست، نه این حرفا. اینا یک درصد هم اهمیت نداره.
شما هم برگرد پیش رفقات.
بابا اینا هرچی هست بدتر از اینها رفتار منافقانه لیبرالهای فعلی است. شما را به خدا در جدول اینها بازی نکنید. اینا ما را به هم مشغول می کنند که خودشون بالا بیان.
اصلا شورای نگهبان، احمدی نژاد را تایید صلاحیت نمی کنه.
بیایید یه فکری برای مکارهای عمر و عاص و ابوموسی های زمانه کنید.
اسفندیار
مکتب ایران
نه ایرانی
این دو تا با هم فرق می کنند

مکتب ایران همان برداشت ناب
از حقیقت ایمان
و از حقیقت توحید
و از حقیقت اسلام است
درود بر مکتب ایران
ما از این پس باید مکتب ایران را به جهان معرفی کنیم
ایول ....
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه حافظه سیاسی مردم ضعیفه. یادشون نیست جریان انحرافی بعد از 88 که خیالشون راحت شد چه کردند با کشور
تو مردم رو دست کم گرفتی و فکر میکنی گِل خام هستن که به دست تو، تغییر کنن. بعد از سال ۸۸ و فتنه کور ۸۸، جریانی ما ندیدیم. شما هم تا امروز نتونستی شاهد و مثالی بر ادعاهاتون بیارید. تنها چیزی که بعد از فتنه به وضوح قابل مشاهده بود، تشدید فشارهای بیرونی و کارشکنی عناصر قانون گذاری و اجرایی و قضایی داخلی بود. احمدی نژاد هم از این مدیران کارشکن و تنبل، ضربه خورد.
به سلامت
Iran, Islamic Republic of
بقایی، رحیمی، مرتضوی، پوستین دوز، ملک زاده تنها بخشی از دستاوردهای جریان انحرافی بودند
هیلتر، موسلینی، ناپلئون، جرج بوش و غیره! خب که چی؟!
اولا به چند نفر احتمالا متخلف نمیگن جریان. جریان یعنی حرکت عده ای با یک عقبه فکری خاص و تعریف شده. اینا نهایت چند شخص هستن.
ثانیا تخلف در همه دولت ها هست. مهم کشف تخلفه که در دولت احمدی نژاد، پنهان نمیشد. اما قبل از او و بعد از او، دولت ها نه اینکه متخلف نداشته باشند، بلکه تخلف را رنگ خدمت میزنند. رنگ کار خوبی هستند. احمدی نژاد، رنگ کار نبود. رو بود.
ثالثا مگر همه این ها رو احمدی نژاد پرورانده یا بزرگ کرده؟! سوابق این ها رو بخونی بد نیست.
امیرنیا
Iran, Islamic Republic of
مشکل همه رؤسای جمهور ما این بوده که دور و بری هایی که انتخاب می کردند مشکل دار بودند.
این موضوع شامل حال آقای احمدی نژاد هم شد اما متأسفانه ایشان به جای تبری از افراد مسأله دار بی منطق از تخلفات آنان دفاع می کرد.
همین کار اشتباه را روحانی و هاشمی و خاتمی هم کردند. شما فقط احمدی نژاد را دیدین؟؟
میگن از یه نفر پرسیدن محیط کره زمین چقدره؟ همین طوری یه عدد بزرگی انداخت. بهش گفتن از کجا معلوم درست باشه، جواب داد میگید نه برید حساب کنید.
مَثَل این روزهای جریان نفاق است که هِی جریان انحرافی انحرافی میکند. تعریفش از انحراف چیه، انحرافش کجاست، جریانش کجاست، ضررش کجاست و آیا راسته یا دروغ رو ما باید بریم حساب کنیم!
Estonia
رحیمی که آدم شناسنامه دار هاشمی بوده و هست و ملاقات هاش با مهدی توی زندان اثبات کننده همین امره، بقایی و مرتضوی و ملک زاده و غیره رو هم همین رحیمی به دولت حمدی نژاد آورد.
آگاهي
Iran, Islamic Republic of
وقتی منطق و استدلال نباشد، فحاشی جای آن را می‌گیرد/
بنده نه كشته مردذه داوري و اونوريها هستم و نه ...
اما اينكه حضرت مستطاب مي فرمايند كه تنها با شخص اول مناظره مي كنند به ادمي اين حس را مي دهد كه خودشان اهل منطق و استدلال نيستند وگرنه اين چه حرفيست كه مي زنيد
معلوم است كه خود شما به دنبال فحاشي و جنجال و كار رسانه اي هستيد و نه اهل منطق و استدلال نيستيد
عزيز من
اگر زندگاني حضرات ائمه كه صلوات خدا برايشان باشد را بنگريم همچون ادعايي كه تنهابا نفرات اول مناظره كنند نبوده اند و مگر ايشان كه هستند كه تنها با نفر اول مناظره مي نمايند كه بعيد است رخ دهد
مرد هستيد و حرفهايتان هم واقعيت مي تواند باشد با همين درجه چندمها مناظره كنيد تا اذهان مشوش و گمراه و جاهل هدايت شود
لطفا تيتر را اصلاح كنيد كه اصلا به متن سخنان ايشان نميخورد
تازه فرمودن فقط در مور مسائل دینی مگر احمدی نژاد فقیه مجتهد. کاش هرکس جایگاه خودش میدونست
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا احمدی نژاد در خصوص مسائل دینی چنان اظهار نظر م یکرد انگار عالمی است که سالهاست در حوزه تحصیل کرده است.
مشکل کشور این است که رئیس جمهورها به جای کار کردن نظریه می دهند.
البته احمدی نژاد کار زیاد کرد اما کار درست کردنش کم بود اگر نه پول توی جیب مردم یک سوم نمی شد
مشکل تو اینه که:
۱. همه چیز رو پول می بینی. اسلام برات مهم نیست.
۲. پول رو هم درست ندیدی که دشمنان داخلی و خارحی احمدی نژاد، از دستت خارج کردن.
لذا رفتی تو بغل دشمنات و خبر هم نداری. بیدار شو عزیز.
چند تا نظر پایین تر یکی گفته مشکل احمدی نژاد اینه که نظریه پرداز نیست!
مشکل احمدی نژاد، مردم بهانه گیر دم دمی هست و لاغیر.
انقلابي سرباز سيد علي
براي جهان نيوز واين آخوند اجير شده متاسفم. بدانيد اينگونه بازيها دورانش ديگر تمام شده است. كوبيدن بر طبل انحرافي آن هم در جهت تخريب دكتر احمدي نژاد به اعتراف هامشي رفسنجاني اولين بار توسط وي رقم خورد و در حال حاضر توسط پياده نظامش امثال اين اخوندهاي خود فروخته در حال پي گيري است. اينها خطر حضور دكتر را حس كرده اند وباز هم پس فروكش تب اين افكار مخرب دوباره توپخانه آنرا راه اندازي كردند. دوران تخريب شخصيتها با داس و قمه ديني گذشته است و مردم عاقلتر از اين ها هستند كه ديگر توسط يك اخوند و يك رسانه دست نشانده مثل جهان نيوز فريب بخورند. اگر دين نداريد قدري سر سوزني مرد باشيد. متاسفم كه ذره اي هم مرد نيستيد.
یک شهرستانی اصیل
خطر حضور دکتر را نه تنها اینها بلکه همه مردم حس کردن!

یکسری رفتارهای پوپولیسی تو خالی!

مسکن مهری که عمر مفیدش 5ساله و برای تخریبش اصلا نیازی به زلزله نیست، یه باد بیاد تنمون به لرزه میفته!

یارانه ای که تیشه به ریشه اقتصاد مملکت زده!

دولت خدمتگزار یا مردم فریب؟!!
تو مهندس لرزه شناسی هستی یا عمران که میگی با یه زلزله میریزه؟ کجا تست کردی؟! خجالت نمیکشی اینقدر دروغ میگی؟ تو مسلمانی با بنده شیطان که ابنقدر راحت شایعه سازی میکنی؟!
مشکل ما با مخالفین احمدی نژاد اینه که بعضیاشون مثل شما، بدون اندک حیا و شرمی، دردغ میگن و میندازن گردن احمدی نژاد. خدا، جوابتون رو خواهد داد. صبر کنید.
بله یارانه تیشه ای بود که احمدی نژاد برداشت وگرنه همین امروز مملکت هم چه بسا بدتر بود. اصلا علم اقتصاد میگه یارانه کالایی بدترین نوع یارانه است و بیشتر به پولدارها میرسه.
اصلا ولش کن. اینا رو صد بار توضیح دادیم. بگو ضد اجمدی نژاد و خلاص.
اولین احرافی خودت هستی
Iran, Islamic Republic of
آدم این اظهار نظرها را که می خواند طبیعتا به اقای غلامی حق می دهد
به این طبیعت ها دل نبند. برو نظر غلامی رو بخون. بهش حق نمیدی.
دوست
Iran, Islamic Republic of
رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا وابسته به کجاست ؟؟؟؟؟
محمد
خب معلومه نفر اول اونا نمیاد با شما که نفر چند صدمی مناظره کنه. شما باید در حد خودتون حریف بطلبین. اونا هم که گفتن آمادن.
از حرفاتون بوی ترس به مشام میرسه.
نفر اول اونا یعنی خوده احمدی نژاد ، به روحانی گفت بیا مناظره. روحانی هم مثل شما جا زد.
امام صادق (علیه السلام) بواسطه پدران گرامیشان از امیرالمومنین (علیه السلام) نقل می‌نمایند که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خطاب به آن حضرت فرمودند:
یا علی، آنکس که مردم از شر زبانش در امان نباشند، اهل آتش است.

اخه پسر خوب/ اینکه یه نفر زبونش تیز باشه و دریره و تو مناظره هر چیزی رو بگه و سر سوزنی حیا نداشته باشه و آبروی مومن براش مهم نباشه که افتخار نیست که تو داری ازش دم میزنی

هر موقع احمدی نژاد تونست مودبانه بحث و مناظره کنه، ...
آخی! اون چیزی که تو بهش میگی مودبانه، در واقع سکوت کردن و مدح جناب هاشمی رو گفتن و پته منافقان رو روی آب نریختنه که ما اهلش نیستیم. یعنی میریزیم. حالا تو اسمش رو بذار بی ادبی.
آبروی کدوم مومن؟!
همونهایی که 8 ماه مردم مملکت اسلامی را به آتش فتنه سوزاندند و آبروی نظام اسلامی را در جهان بردند؟!
البته کار احمدی نژاد خوب نبود ولی طرف مقابل هم فتنه گران و دروغگویانی بیش نبودند.
Iran, Islamic Republic of
آخه اقای غلامی میان این آقایان جریان انحرافی می گرده یک عالم درس خوانده پیدا کنه کسی رو نمی بینه
لذا پیشنهاد داده نفر اول بیاد به میدان مناظره.
اشتباه مثبت دادم. منفی
آقای غلامی اگه یک آدم درس خونده پیدا نمیکنه، چرا وقتش رو میذاره واسه نفی این جریان مثلا انحرافی؟!!! اینطوری که خطری ندارن
رضایی نژاد
Iran, Islamic Republic of
انتخاب آقای غلامی و دعوت از نفر اول این جریان انتخاب درستی بود.
چون نفر اول شان که سواد تخصی دینی ندارد شیوه مناظره اش فقط هتک حرمت اخلاقی است که تذکر رهبر انقلاب را هم در نماز جمعه سال 88 به همراه داشت.
نشد دیگه! حرف خودت رو نقض نکن. اگه نفر اول سواد نداره، یه آدم با سواد مثلا آقای غلامی چطور یه بیسواد رو دعوت به مناظره میکنه؟! پس خودش هم سواد نداره و نمیفهمه. پس حرف یه آدم بیسواد حواس پرت، سند نیست.
در حالیکه اینطوری نیست و آقای غلامی خوب میدونه داره فرد با سوادی رو دعوت به مناظره میکنه. در واقع هدف اینه که مناظره نکنه. وگرنه نمیگفت نفر اول یا آخر.
بابا نفر اولشون که مشایی هست نه هیچ کس دیگه.
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم محترم ، این آقای عبدالرضا داوری نفر دسته چندم این جریان انحرافی هم نیست ، زمان دولت دهم اصلاً کسی تحویلش نمی گرفت .چرا باید آقای غلامی با این عنصر معلوم الحال مناظره کنه ، قبول مشایی یا احمدی نژاد بیایند ، مناظره برگزار می شود
سرباز رهبر
واقعا متاسفم براتون اهالی جهان نیوز.
یعنی اصلا از شکست درس عبرت نمی گیرید.
به جای ایجاد وحدت بین اصولگراها بدنبال ایجاد تفرقه و چندصدایی و تخریب هستید.
ولی بدونید در حال حاظر هیچ کس به جز احمدی نژاد نمی تونه شماها رو از شکست پی در پی در انتخابات نجات بده. پس خواهشا سر عقل بیایید و یکسال مونده به انتخابات تخریب رو بزارید کنار.
مردم با این حرف ها و مصاحبه ها نسبت به دکتر احمدی نژاد بدبین نخواهند شد. و هنوز هم محبوب ترین شخص سیاسی در بین مردم ایشون هستند.
لطفا کامنت من رو بدون سانسور پخش کنید.
منیره اعلمی
احمدی نژاد خودش هم بارها گفت و تاکید کرد که در دایره اصولگرایی نمی گنجه!

خواهشا اونو به اصولگراها نچسبونید

وحدتی که بین اصولگراها بخواد با نخ تسبیحی مث احمدی نژاد بوجود بیاد، می خوام 100 سال سیاه بوجود نیاد!

والاع بخدا
سرباز رهبر
شما اول برو مفهوم اصولگرایی رو خوب یاد بگیربعد بیا اینجا کامنت بزار خانم.
خب همین مصاحبه ها و حرف ها دایره اصولگرایی رو متفرق می کنه خانم و باعث میشه چندید تفکر اصولگرایی داشته باشیم
اسدالله
Iran, Islamic Republic of
من جزو آدمهای عادی این جامعه هستم و سرم هم توی سیاست نیست اما از اینهایی که فقط به دنبال قدرت هستند متنفرم.
دم اصولگرایانی که زمانی از احمدی نژاد خاطر خدماتش حمایت کردند و بعد که دیدند مسیر دیگری را دارد می رود و خدمت وسیله ای برای اهداف دیگر شده، مقابلش ایستادند گرم.
باز هم دمشان گرم که حاضرند شکست را بپذیرند اما تن به خواری و ذلت تبعیت از کسی که دلسوزی رهبر را نپذیرفت و دو سه سال آخر مقابل ایشان ایستاد، ندهند.
برخی از اینها شرف دارند. قدرت طلب نیستند.
اصولگرا
بازی کردن در پازل اصلاح طلبان برای تخریب احمدی نژاد حداقل برای آقای زاکانی زیبنده نیست.
بی نام
اصولگرایان دو رقیب جدی دارند، اصلاح طلبان و انحرافی ها!!!

...
Iran, Islamic Republic of
نه احمدی نژاد
نه روحانی
فقط یک انقلابی اصیل
احمدی نژاد، به یک انقلابی اصیل که رای نیاورد، ارجح است. ای مردم! کسی که به خاطر تاکید بر فرد اصلح، به فردی رای دهد که رای آوردنش ضعیف است و افراد نابه کار را بر مقدرات کشور حاکم کند، به اسلام، خیانت کرده است.
م.راد
Iran, Islamic Republic of
حاج رضا جون خودت دسته چندمی که با دسته اول می خوای مسابقه (ببخشیدمناظره) بذاری !
حاج آقا جریان انحرافی بدنه اجتماعی نداره که بخوایم نگرانش باشیم
Iran, Islamic Republic of
همین که دارند تلاش می کنند حافظه بچه های انقلاب رو پاک کنند و با این استدلال که بین بد و بدتر باید بد رو انتخاب کرد دوباره رئیسشان را سر کار برگردانند باید مراقب بود و به جامعه هشدار داد
استدلال بد و بدتر، استدلال کاملا درستی است. کسی که بین بد و بدتر، برود به خوب رای نیار رای دهد و بدتر را حاکم کند، به اسلام، خیانت کرده است.
البته شما که بعیده به خوب رای بدی! شما ادبیاتت بوی نفوذ میده.
خسته نشدین از این همه چرت و پرت گفتن,چهار سال انقدر از این حرفای مفت زدین گه الان هسته ای مون پرقد و با امریکا مژاکره جردیم,جریان انحرافی ساخته شماست برای اینکه تو قدرت باقی بمونین, اونم که مردم دست رد زدن به سینتون جناب زاکان
نیست مردم برای شماها و تفکر نزدیک به شما (جلیلی) سینه چاک کردن تو سال92!!!

بازم به رای قالیباف که میلیمتری انتخاب رو واگذار کرد
مهم تعداد رای نیست. مهم ارزش و فکر پشت رای هست که جلیلی دارد و روحانی ندارد.
علیرضا
قالیباف کجا میلیمتری باخت؟ ۵۰ به ۱۶ میشه میلیمتری؟
آخی،
بمیرم که شما اصلا اهل فحاشی نیستید...
بارها و بارها صحبتهای امثال ایشان رو شنیده ام ولی هیچ چیز مستندی وجود نداره و برای مردم مشخصه این نوع اظهارات یکسال قبل از انتخابات بوی چی میده
مستند برای چی؟

مستند محکمتر از حرفهای انحرافی آقای مشایی؟

مستند محکم تر از اینکه اقای احمدی نژاد تو ساختمون وزارت کشور گفت: مشایی یعنی احمدی نژاد و احمدی نژاد یعنی مشایی؟!

مستند محکمتر از خونه نشینی 10 روزه!

جمع کنید بابا/ خسته نشدین از فریب مردم؟
تو جمع کن بابا که بساطتون رو سالهاست انداختید و ول هم نمیکنید. هی مشایی اینو گفت اونو گفت. بگه. دوست داره بگه. من هم اگه دولت تشکیل میدادم، یه نفر رو میذاشتم که چرت و پرت بگه و ضد انقلاب رو مشغول کنه. نمیگن احمدی نژاد کار میکرد، نمیگن با اقتثاد سرمایه داری بی نظارت مخالف بود، نمیگن دغدغه مسکن مردم رو داشت، نمیگن مقابل استکبار می ایستاد. مسلمان بود. انقلابی بود. شجاع بود. برای رای کار نمیکرد. به مردم توهین نمیکرد. به منتقدان فحاشی نمیکرد. فحشش برای آمریکا بود. هی میگن فلانی اینو گفت اونو گفت! گفت که گفت. تمره اش از ۲۰ میشه ۱۹. ما به دولت روحانی با نمره صفر مطلق رای نمیدیم. ایضا به آدم های رای نیار هم رای نمیدیم. شب خوش.
حبیب
Iran, Islamic Republic of
اینقدر خاطره از وزرای دولتهای نهم و دهم درباره نظرات اون اقا درباره حضور امام زمان و تشرف و دستور مستقیم و انتساب مطالب به امام زمان مطرح شده که آدم باور کنه اینها خودشان را رکن چهارم میان مردم و ولی خدا می دانند.
بشقاب خالی گذاشتن در هیئت ... مقابل یکی از صندلی ها هم یکی از این موارد بود.
شایعه پراکن های جریان نفاق، دوباره پیداشون شد. بشقاب خالی یکیش! آخرش بررسی میکنی می بینی بشقاب خالی برای کسی بوده که رفته قضای حاجت کنه.
امثال این آقایون زمان خاتمی و هاشمی و روحانی که با لباس پیغمبر بزرگترین جنایتهای اقتصادی و فرهنگی و سیاسی را انجام دادن احساس تکلیف نکردن!!؟؟؟؟جنایت فتنه88 با تمام خیانتهای بعد از انقلاب برابری می کند این آقا کجا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نوابی
Iran, Islamic Republic of
گفتی فتنه 88 یاد سکوت معنادار آقای احمدی نژاد در آن ایام در برابر فتنه گران افتادم.
کمترین مواضع علیه فتنه را احمدی نژاد در آن 8 ماه داشت و عجیب بود آن هم از کسی که مدعی بود آمده است خود را آماج تیرها در برابر ولی فقیه قرار دهد!!!
شما گوشاتو به دکتر نشون بده
همچنین چشماتو

گرچه امیدی نیست
Iran, Islamic Republic of
حاجی آقا دراطرافتان نگاهی بیندازید خیلی از حرکات بعضی از خواص را ببینید بعد قضاوت کنید اگر درشما صداقت هست وبصیر می باشید
نوفرقانیسم بهترین عنوان برای این جماعته
Iran, Islamic Republic of
واژه سازی بجا و بیدارگری بود.
موج این مطلب رو باید رسانه ها پیگیری کنند.
م.ع
این عالمان بازی خورده همان افرادی بودند که علی را بی نماز و خارج از دین جلوه میدادند . تخریب اینها مردم را مصمم تر میکند .
سعیدپور
Iran, Islamic Republic of
سلام این حرف که اینه نوفرقان هستندبازبان هستندوالله شایسته نیست.
Iran, Islamic Republic of
اینکه عنوانی برای کسی یا جریانی شایسته هست یا نیست بای استدلال و منطق آن را خواند.
ان شاء الله بخوانید نظرتان تغییر خواهد کرد.
احساسات را کنار بگذارید
Iran, Islamic Republic of
بابا بنده خدا یک شواهد مستدلی آورده که با حقیقت کاملا نزدیکه.
دیگه اینقدر عصبانی نشید که محبوبتون رو با مولا علی مقایسه کنید
اون بنده خدا معصوم هم که نیست
مرگ بر ضد ولایت فقیه
Iran, Islamic Republic of
از کجا معلوم خودت بازی نخورده باشی
ای کاش به جای این همه کامنت توهین آمیز از رحیمی و مشایی و بقایی و ملک پور و ... دفاع مستئل می کردین
لژ فراماسونری. من به انحراف خیلی مشکوکم. شبیه حرکات اردوغان در ترکیه است. اقتضایی و متناسب با هدف.
unibal00@yahoo.com
آخه بنده خدا، خودت تو اراجیف قبلیت گفتی نمیان مناظره، حالا میگی کارت مناظره سیاسی نیست؟
بشین سر جات بچه جون
چقدر مودب.... به به
چقدر ادبیاتتون آشناست!!!

احمدی نژادیسم
شما فتنه گران که ادبیات فارسی بلد نیستین. شما بهتون گفتن اگه به تقلب اعتراض دارین، از راه قانون وارد شید، اصلا نشنیدید. بسیج و بانک آتش میزدید و دنبال سطلا می افتادید. ما با شما، به زبان حال خودتون صحبت میکنیم.
اینم بگم برو عمو جون! یاد احمدی نژاد افتادی خطاب به غربی ها!
Iran, Islamic Republic of
جدا این جماعت تریبون پیدا کنند خوب ادب خود را نشان می دهند
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب و منطقی
ان شاء الله موفق باشید
متاسفانه این جریان عوام فریبانه بهترین دفاع را در حمله می بیند و هرگز زیر باز پاسخگویی عملکرد خود نخواهد رفت و هر نقدی را با حمله ای جدید پاسخ می دهد.
متاسف برای خودت باش که نقدی جز کلی گویی و مبهم گویی نداری. بعد از سال های سال، هنوز دلیلی بر ادعاتون ندارید. بعد از نقد دم میزنی؟ اولین نقد به خود شما وارده که انحراف کجا بوده؟ جریانش کجاست؟ اشتباه بوده یا انحراف؟ مصداقتون چیه؟
Iran, Islamic Republic of
من اگر جای شما باشم برای موفقیت جریان مورد علاقه ام منکر واقعیات موجود درباره اون نمی شوم.
سعی می کنم به جای انکار، اثبات توانایی بکنم.
بپذیریم که جماعتی دور اقای رئیس جمهور سابق را گرفتند که مسأله دار بودند هم مالی هم عقیدتی هم سیاسی
میثم
وقتی که از رهبری بیشتر می فهمید و جلو تر از ایشان حرکت میکنید توقع دارید حلوایتان کنیم و به روی دست بچرخانیم شما با این تحلیلهای آبکی به رهبری توهین میکنید چطور خطری به این عظیمی را شما می بینید و عکس العمل نشان می دهید اما دیده بان انقلاب بیخیال از کنار آن میگذرد خدا بصیرتتان بدهد.
فرشاد
سکوت دکتر احمد نژاد داره دیوانتون میکنه
مسلم
احسنت جناب غلامی
خیلی عالی
باید نقاب از چهره این جریان برداشته بشه. لطفا روشنگری با استدلال و ادب و احترام را ادامه بدین
نه تو رو جان هر کی دوست داری نقاب بر ندار! خودتون گفتید جریان انحرافی جریان انحرافی تصور کردید که الان دارید نقاب بر میدارید؟! نقاب برداشتن یا مستند و دقیق حرف زدن نه کلی گویی و تهمت. کدوم انحراف؟ کدوم جریان؟ خودتون رو بیشتر از این رسوا نکنید جریا نفاق.
نخیر. بسیار غلط بود جناب غلامی.
شما نظردهنده محترم هم با کلی گویی و احسنت گویی نمیتوانید مردم را فریب دهید. منحرف، کسی است که فردای صحبت رهبری، خلاف آن را میگوید. نه کسی که ۸ سال دولتش در کنار رهبری بود.
محمد
احسنت به این تهمت و غیبت از جریان احمدی نژادی در ماه مبارک
عباس
خخخخخ
توهین وَ فحاشی؟ !
اخوی شما به بقیه انگ نوفرقانیسم میزنید و اینطوری بهتان میزنید بعد میگید جوابتان رو با فحش دادن؟!!! اینه منطق شما؟

مگه نگفتید حاضر به مناظره هستید؟! بسم الله. ..
چرا از مناظره با آقای دکتر داوری فرار میکنید؟!!!
Iran, Islamic Republic of
رای ما احمدی نژاد حالا هر چی می خوای بگو
بابا منطق بابا مظلوم نما شما که این قدر کارت درسته چرا از پیشنهاد مناظره گریزانی
مشکل آقای احمدی نژاد فقر مبنایی و تئوریکه. ایشان البته نقاط قوت زیادی داشتند اما برای پست مهمی مثل ریاست جمهوری باید سواد دینی داشت
بچه دهاتي
چي شد؟!
تا ديروز كه مي گفتيد نه فقط رييس جمهور ، بلكه حتي رييس دفتر رييس جمهور ، مقامات اجرايي صرف هستند و ورودشان به فاز ابراز نظرات مبنايي و تئوريك يعني سم مهلك؟
دادش ! ماذا فازا؟!
Iran, Islamic Republic of
الان عمو فریدون که علم دینی داره چه گلی زده؟
Iran, Islamic Republic of
این تکلیف گرایی بدون پشتوانه امثال اقای غلامی و جهان کمر اصولگرایی را شکسته است.از بیانات صریح اقا هم تفسیر به رای می کنند
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
حجم انتقادات رهبر انقلاب به دولت قبل در دو سال آخر به شکل معناداری افزایش پیدا کرد.
خودتان را گول نزنید.
ایرانی
فرار از مناظره، چرا؟

جناب شیخ رضا غلامی امروز در مصاحبه با جهان نیوز، امثال این حقیر را در شان خود برای مناظره در باب اتهام نوفرقانیسم علیه دولت سابق ندانسته و متکبرانه فرموده اند که فقط با جناب دکتر احمدی نژاد مناظره می کنند!

این در حالی است که جناب شیخ رضا غلامی، همین چند روز قبل در دانشگاه امام صادق(ع) مدعی بودند که حامیان دولت سابق از مناظره با ایشان طفره می روند و اظهار نمودند:"این ها حتی یک بار حاضر نشده اند پای میز مناظره بیایند و افکارشان را از فضای پنهان و رمزآلود خارج کنند."
اکنون ایشان برای مناظره شرط می گذارند که فقط با رئیس جمهور سابق مناظره می کنند.

فارغ از آنکه در یک مناظره باید تا حدی جایگاه و سابقه و دانش افراد مشابهت داشته باشد اما جناب غلامی در موقعیتی شرط مناظره با جناب دکتر احمدی نژاد را مطرح می کنند که می دانند رئیس جمهور سابق بنای خود را بر سکوت گذارده و در برابر اتهامات و دروغ پردازیهای مهم تر از سخنان ایشان نیز لب به پاسخگویی نگشاده است و در این موقعیت، شرط گذاری ایشان برای مناظره با دکتر احمدی نژاد جز به عنوان جا خالی دادن و فرار ایشان از میز مناظره معنای دیگری نخواهد یافت.

کاش آنقدر جسارت در جناب رضا غلامی وجود داشت تا این بار اتهام "نوفرقانیسم" را نه در یک منبر "یک طرفه" که در گفتگویی دوجانبه، در منظر افکار عمومی و در برابر یکی از حامیان دولت سابق مطرح می کردند و پاسخی مستند و در خور می شنیدند تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.
عبدالرضا داوری
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد جهان راحت به شماها تریبون میده.
موافق این سیاست هستم در سایتها چون خود مردم تشخیص می دهند حق و باطل را
مهدی
Latvia
نظر مردم رو تو نمرات کامنتها می تونی ببینی
یک حوزوی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش آقای داوری اسم یکی از عالمان دینی مکتب ایرانی را می بردند که شأن علمی مناظره با آقای غلامی را داشته باشند.
البته می دانم که وجود عالم دینی درس خوانده در میان شما مثل نمک در غذا هم نیست، چون وجود ندارد.
یک حوزوی دیگر
Iran, Islamic Republic of
شما عزیز جان فضای رعب و وحشت در حوزه ها را بردارید تا طلبه ها و فضلایی که به این جریان تمایل فکری دارند جرآت کنند خودشان را بروز بدهند . ما و چند طلبه دیگر بر سر مواضع فکری این آقایان وقت گذاشته ایم و فکر کرده ایم ، برخی تقیه پیشه می کنند و سکوت میکنند تا هدم و هجمه نشوند و مانند برخی دیگر از فضلای حوزوی کارشان به دادگاه ویژه کشیده نشود ، و برخی دیگر مجبورند چراغ خاموش حرکت کنند .
رمضانی
Iran, Islamic Republic of
آدم این ادبیات و مشابه آن را که می خواند یاد برخی نوشته هایی می افتد که ته خطشان بابیت و بهائیت بود.
Iran, Islamic Republic of
نه داداش با مشایی ... هم مناظره می کنه
آقای داوری ! آیا بهتر نیست شما ابتدا مبانی علمی و فلسفی 2 نظریه فوق العاده مشعشع و بی نظیر " هاله نور" و "رجعت هوگو چاوز" را کامل بیان کنید تا گفتگو پیرامون دیگر نظریات مشعشع اقایان احمدی نژاد-مشایی آغاز شود؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آخه تو دیگه کی هستی ؟جانتان دارد در میرود از اینکه میبینید مردم مستضعف دل به آن گروه بسته اند سال 96 روسیاه میشوید حرامخواران شما اینها را منحرف مینامید یزیدیان امام حسین را خارجی.
Iran, Islamic Republic of
جهان خواهشا این توهین ها را منتشر نکن
من به عنوان مخاطب شما حقیقتا گلایه مند می شوم.
این افراد را ملت به اندازه کافی می شناسد.
کمیجانی
Iran, Islamic Republic of
مردم مستضعف در دوره احمدی نژاد یارانه 45 تومانی گرفتند اما پول توی جیبشان یک سوم شد.
پس ادعای حمایت از مستضعف فقط انتخاباتی است.
حامی مستضعفان حاج عبدالله والی بود که بی ریا کار کرد برای محرومان نه این بازیگران ماهر مناظره و سیاست بدون اخلاقی
صدای عدالت
خدا مغزهای بیمار را شفا دهد
سعید
بسم الله الرحمن الرحیم

پس از حمد و ثنای خدای قادر شکست ناپذیر و صلوات بر حضرت حمد و آل محمد، سلاپتی و خشنودی و تعجیل در فرج حضرت قائم آل محمد را، از خدای متعال، خواستارم.

در پاسخ به جناب غلامی و سایت محترم جهان نیوز، حرف هایی هست، اگر خواستار شنیدن باشید.
من نه مامور کسی هستم، نه لیدر جریان خاصی. من یک شیعه هستم والسلام. این را گفتم تا برای بار چندم، مردم کوچه و بازار را، لیدر جریان انحرافی معرفی نکنید و با تراشیدن دشمنان فرضی، به قضاوت نپردازید.
۱. اولا مومن، از تهمت به دور است. به فرموده حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام، تهمت به ناحق، از آسمان عظیم تر است. شما سایت محترم گفته اید منتقدان از لیدرهای جریان انحرافی بوده اند و جناب غلامی هم با فرض صحت این نظر، به پاسخگویی پرداخته اند. شما که ابزاری برای سنجش عضویت منتقدان در فلان جریان ندارید، چطور همه را یک کاسه میکنید؟ آیا توقع دارید مومنین از شما حرفی را بپذیرند که پایه اش با گناه است؟
۲. ثانیا از انواع مغلطه اینست که امر درستی را بگویی و از آن، نتیجه گیری غلط کنی. مثلا کسی میگوید آسمان بلند است. نردبان هم بلند است. پس هر دو یکی است! شما سال هاست به مردم میگویید انحراف از خطاست. خب بله! بعد میگویید احمدی نژاد هم انسان است و خطاکار. خب بله! بعد به زور و ارعاب میخواهید به مردم بفهمانید پس احمدی نژاد منحرف است! بلکه جریان انحرافی دارد! و حتی فرقه انحرافی! صبر کنید. آرام تر بروید تا بقیه هم برسند! خود شما سرشار از خطایید. خطا برابر انحراف نیست. وگرنه همه ما منحرفیم.
۳. ثالثا شما سال هاست دم از نفوذ فرقه حجتیه در دولت نهم و دهم می زنید. مراد شما چیست؟ اگر منظور از نفوذ، ورود بی سر و صدا است، پس خود دولت مشکلی نیست. حتب حکومت هم نفوذی دارد. اگر منظورتان اینست که خود رئیس جمهور پیشین یا اعضای اصلی اش، علاقه مند به این فرقه ضاله است، اسناد و مدارکش، یا شواهد و قرائنش را نشان دهید. آیا کسی از علاقه اش به این فرقه حرف زده؟ یا برای آن تبلیغ کرده؟ یا دقیقا بر مبنای قوانین این فرقه عمل کرده و شما می دانید علت رفتار او، تبعیت از یک فرقه انحرافی بوده است و نه دلیل دیگر؟ من نمیدانم کی چه کاره است. موظف هم نیستم کنکاش کنم در نیت ها. من این را میدانم که اگر کسی مدتی صبر کرد و کاری نکرد، لزوما دلیلش این نیست که به قواعد فرقه حجتیه عمل کرده تا دنیا پر از فساد شود و ظهور نزدیک! شاید الان باید نظاره گر بود. مگر در فتنه ۸۸، نظام اجازه نداد تا فتنه گران، نیت درونی شان را بیرون بریزند؟ پس صبر بر کارها، دلیل بر انحراف نیست.
۴. رابعا جناب غلامی توضیح دهند منبع ادعاهایشان علیه دولت قبلی چیست. شما سایت محترم نیز، توضیح دهید. نمیشود اتهام زننده، اتهامی بزند، وقتی از او مدرک و ادله خواستند، بگوید نمیشود مدرک رو کرد! صلاح نیست. یک موقع فرد یا گروهی، انحراف خود را علنی مطرح میکنند. اینجا نیازی به اثبات نیست. اما دولت آقای دکتر احمدی نژاد، چه انحرافی را تبلیغ و ترویج کرده، چه حرف انحرافی حتی از سوی مشایی زده شده. بنده اصلا صدای این بشر را به خاطر نمی آورم. شما که میگویید انحرافی هستند، مجموعه سخنان و رفتارهای ایشان را که نشانه انحراف-نه اشتباه- است را بر روی سایت قرار دهید. ما خود اهل تشخیصیم. شما سال هاست جریان انحرافی جریان انحرافی میکنید. از شما مصداق میخواهیم، فوری بحث را منحرف میکنید. با یک واژه کلی، میخواهید تهمت بزنید و دولتی ببرید و دولتی بیاوردید؟!
۵. شما گفتید منتقدان، دفاع رهبری از دولت را، نشانه عدم انحراف دولت قبلی میدانند. اولا واژه انحراف یعنی از مسیر خارج بودن. گاهی شما در مسیرید. یک وقتی هم به شانه خاکی برخورد میکنید. این انحراف نیست. انحراف، درون جاده خاکی حرکت کردن است. برای جمهوری اسلامی، دوری از جاده شعارهای اسلام و انقلاب، انحراف است. سخن اینست که ارزیابی عملکرد کلی دولت قبل در کنار حمایت های رهبری نشان می دهد دولت قبلی، دور از شعارهای اسلام و انقلاب نبوده که منحرف باشد. خطا ممکن است. اما رهبر از یک جریان منحرف، دفاع نمیکنند. ممکن است بگویید کلیت دولت خوب بوده و یک جریان کوچکی که جزئی از آن دولت بوده، منحرف است. در اینصورت، جواب خودتان را داده اید. چون یک جزء منحرف در مقابل یک کل سالم و درست، جریان نیست. بلکه آن کل جریان است و آن جزء محو شونده در مقابل آن کل. یعنی اگر رهبری از کلیت یک دولت دفاع کنند، یعنی کلیت در مسیر است و جزء مورد نظر شما، توانایی تغییر مسیر آن کل یا به قول شما انحراف آن را نداشته است. مثل اینکه در یک قطاری، یک کوپه از فقط یک واگن بخواهد در مسیر برعکس حرکت کند یا اصطلاحا منحرف شود! کوپه منحرف در برابر قطار مستقیم، جریان نیست. هیچ است.
۶. کل چیزی که ما از مشایی شنیدیم، یک حرف اشتباه بود که بعدا پس گرفت. باقی موارد مثل سخنان خاص یا حمایت از هنرمندان و غیره، میتواند هر یک دلیلی داشته باشد. چند بار رفته اید دلیل یک سخن یا کار این فرد را بپرسید و او جواب ندهد؟ مثلا بگویید منظور شما از فلان سخن چیست و او نگوید؟ من که به یاد ندارم.
۷. جریان افسادطلب، از سال ۷۶ بر مقدرات اسلام می تازد. سخنان صریح خدا را، نفی میکنند. انقلاب را اصلا ارث پدری میدانند و میخواهند نباشد! یک بار نشد که بگویید این افسادطلبان خائن تا مردم، آن ها را با اسم واقعی شان بشناسند. اما در مقابل یک دولت مردمی به هدایت آقای احمدی نژاد، صد بار گفته اید جریان انحرافی. در بهترین حالت، شما متوجه اولویت بندی موضوعات و اهم و مهم کردن نیستید. شما، مگس را با فیل یکی می دانید و حتی از فیل بزرگتر. فلانی فلان جمله را گفت این مصیبت عظما است و فرقه ای جدید. جریان نفاق که متشکل از اصلاح طلبان، کارگزاران، اعتدالیون، ضد انقلاب، اسلام آمریکایی و مرتجع است را، رها کرده اید. آن ها را بر مقدرات نه ملت ایران، که امت اسلام و جریان مقاومت، حاکم کردید. اما یک نفر به اسم مشایی را، خطر اصلی معرفی میکنید. یک نفر آدم معمولی بی قدرت که هیچ کس چیز خاصی هم از او ندیده. خب چطور تشخیص دهیم شماها، مامور سیا و موساد نیستید با این تناقضات؟ شاید باشید. از کجا معلوم.
۸. از آغاز دولت نهم که آقای احمدی نژاد برای چیدن دم فساد و مدیران فساد و خودخواه و قدرت طلب و نفوذی وارد صحنه انتخابات شد، شایعه سازی ها شروع شد. اگر او بیاید، جنگ میشود! اگر او بیاید، پیاده روها تفکیک میشود! اگر بیاید، موی پسران را میچیند! بعد که آمد، باز هم شایعات ادامه یافت. سر سفره یک بشقاب خالی میگذارد! خب یک عکس نشان دهید که بشقاب خالی برای نفر بغل دستی که رفته بیرون نباشد، برای کسی که هنوز نیامده نباشد. اصلا بشقاب خالی کو؟! گفتند رمال از دولت دستگیر کرده ایم! روش رسیدن به این نتیجه که او مامور جریانان دیگری برای بدنام کردن دولت نیست را بیان کنید. گفتید در بین مدیران بالادستی او، برخی زندان رفته اند. اگر گناهی کرده اند، حقشان است. اما سوال اینست که مدیران فاسد یک دولتی مجازات شوند، نشانه فاسد بودن مدیر نیست. بلکه مدیران فاسد یک دولتی راست راست راه بروند است که نشانه فتسد بودن مدیر است. چرا که یکی لاپوشانی بلد است و دیگری بلد نیست و اهلش هم نیست. وگرنه سرنوشت رشوه روابط عمومی مناطق آزاد به برنامه پایش چه شد؟! طبق اخبار، ارتقا گرفت.
۹. جناب غلامی که میفرمایید اسم جریان انحرافی را نوفرقانیسم میگذارید! کلمه انحراف و جریان انحرافی را بگذارید کنار و با کلمات بازی نکنید. بگویید دولت احمدی نژاد. سوال این نیست که شما باید چند ویژگی اصلی گروهک فرقان را نام برده و دقیقا مصداقشان را در دولت ایشان، ذکر کنید. بله جریان های انحرافی عالم مثل گروهک فرقانند. تازه جریان های فاسد هم هستند. جریان های شیطانی هم نوفرقانیسم هستند. چه دخلی به دولت قبل دارد؟ آن هم در آستانه یک انتخابات مهم؟! مثل این ها که وقتی گرما میزند، یخ هاشان آب میشود، سریع بیرون آمدید!
۱۰. ما مردم ایران، آدم هیچ کس نیستیم. نه آدم احمدی نژادیم، نه آدم گوش کردن کورکورانه به بوق های ضد احمدی نژادی. هر کس به اسلام، علاقه داشته باشد و حتی منافع ایران را عزیز بشمارد، با یک مقایسه ساده متوجه میشود که خطای دولت قبل، در مقابل انحرافات عامدانه و برپایه نقشه بیگانگان در دولت فعلی، مثل قطره ای در برابر دریاست. هر کس به عزت انسان ها اهمیت میدهد، از طرز صحبت حاکمان میفهمد کدامشان نوکر مردم و کدامشان همچون پادشاه و صاحب اختیار مردم است. اگر تا نزدیک انتخابات، بهتر از احمدی نژاد که صد البته توان و قدرت رای آوری بالایی داشته باشد، آمد، او هم جزء گزینه های ما خواهد بود. اما چنین کسی نه فعلا دیده شده، و نه به ثبت نام های دقیقه نودی که بدون برنامه و بدون شناخت عمومی پای به عرصه میگذارند، امیدی هست. ما مسائل را اهم و مهم میکنیم. دولت فعلی، در مسیر برعکس ارزش های خدا، حرکت میکند. ایران را تحقیر جیبوتی و امارات کرده. ما دیگر گول نمیخوریم. ما به فرد خوب رای آور، رای میدهیم، نه به فرد عالی رای نیاور. حالا هر کس میخواهد باشد.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
م. ک.
من هم طرفدار یک شخص مثل احمدی نژاد یا هر آدم دیگه ای نیستم. بلکه طرفدار جریانی هستم که بیشترین قرابت رو به خط انقلاب و رهبری داشته باشه. بنابراین باید اعتراف کنم که با صددرصد حرفایی که زدید موافقم.
عالی بود
طیب الله انفسکم
علی
احسنت. بسیار دقیق بود.
داود
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خود آقای غلامی به جریانی که اطلاعاتش در مورد آنها در حد هو و جنجالهای مخالفینشان است، هم فحاشی میکنه، هم توهین میکنه و هم تهمت سنگین میزنه؛ حالا چطور شده انتقادات بجا علیه خودش را فحش تلقی میکنه، فکر می کنم خودش هم خودش را مستحق فحش و ناسزا می داند. چون به باطل بودن حوف خود کاملا یقین دارد؛ اما چه کنیم بودجه مؤسسه باید یه جورایی تأمین بشود دیگر!
فقیهی
انحراف از چه چیزی
ما که نفهمیدیم
Iran, Islamic Republic of
شما بخواب عزیز جان اذیت میشی
بنظر بنده جریان انحرافی هرچه باشد ارزش اینهمه دغدغه را ندارد.
دغدغه اصلی، باند ثروت و قدرت است که متاسفانه با انتخاب روحانی خیلی تقویت شد.
جریان انحرافی باید در حد روشنگری به آن پرداخته شود. این جریان بی پایه، عِده و عُده قابل توجهی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
تعدادشان زیاد نیست اما زبانشان چرب و نرم است. ممکن ساده اندیشها زود فریب بخورند.
اینها آن روی سکه لیبرالیسم هستند همان طرو که امام گفت.
اصلاحات همان معده لیبرالیسم برای هضم انقلاب هاست .
108 دکتر
سلام ..

فقه دیگر چیست؟! ما خودمان با اتکاء به مقام کمال انسانی، می‌توانیم با امام زمان (ع) ارتباط برقرار کنیم و تکالیف کلان اسلامی را از حضرت (ع) دریافت کنیم.
به نظر شما این حرفها مشکل دارند.!!!!
- دوران اسلام به معنای دین سپری شده است.!!!!
- دوران رساله عملیه و اینکه فقیهی در گوشه حوزه بنشیند و احکام اسلامی را جزء به جزء استنباط و سپس ابلاغ کند، سپری شده است.!!!!
- ما امروز می‌توانیم با قرار گرفتن در مسیر انسان کامل، و با بهره گیری از عقل، تکلیف خودمان را در مواجهه با مسائل اجتماعی روشن کنیم.

- دوران فقه و مرجعیت سپری شده است.
- اساسا دوران اسلام به معنای دین خاص سپری شده و دوره انسان فرارسیده است! .
چرا می‌گویید علوم اسلامی؟! بگویید علوم انسانی؛ چرا می‌گویید پیشرفت اسلامی؟! بگویید پیشرفت انسانی؛ چرا می‌گویید جامعه اسلامی؟! بگویید جامعه انسانی.

- وقتی فقاهت و مرجعیت زیر سؤال رفته، و دوران ظهور، باب ارتباط با امام زمان (ع) از به عنوان انسان هایی که در مسیر انسان کامل قرار گرفته‌اند، مفتوح است. ولایت فقیه دیگر جایگاهی ندارد. چه منطقی وجود دارد که اینها در شرایطی که خود را رابط امام زمان (ع) و مردم معرفی می‌کنند، (یعنی رکن چهارم یا شبیه آن) یا حتی دوران فعلی را نظیر دیدگاه شیخیه، دوران ظهور می‌دانند، اینجا ولایت فقیه اضافی میشود .

(فقط میمونه یه چیز چطور و با راهنمایی چه کسی در مسیر انسان کامل قرار بگیریم.)
دوم ولی فقیه داره حنجره اش را پاره میکنه اخوندش به حرفش گوش نمی ده خوب دوره تمام شده تو خبرگان هم که دنبال شورای کردن هستند یعنی تمام فقط موندم وقتی شورای شد چطور باید بگوییم مرگبر ضدان ولایتان فقیهان..

آقای غلامی 30 سال با نظر اکبرها چرانیده شدیم اجازه بدهید چند صباحی هم با این نظریه انسانی و انسان کاملی بچران نمان چه تو فیری دارد.

من که برای امشب افطار پول یه سنگک تو جیبم نیست با 8 نفر عائله این حرفها شبیهه وز وز مگسه.
اولا سخن راجع به مهم ترین اهداف بشریت، وزوز نیست. وزوز از جانب خود شما و از طرف گوش خودتان است.
ثانیا کسی که دنیایش بر آخرتش ترجیح دارد، از دین به دور است.
ثالثا این حرف ها که نوشتی، گوینده اش کیست؟
رابعا این حرف ها، موثق است یا چیزی شبیه به شایعات روزمره ضد احمدی نژاد؟! به هر حال منبع این سخنان کجاست. ضد انقلاب یا منبع معتبر قابل اعتماد؟
خامسا اینکه از انسان برای غربی ها سخن بگیم، یعنی تاکید بر وجه اشتراک ملت ها تا به مرور، طرف مقابل متوجه شود که اسلام، راه سعادت انسان است. یه احتمال هم اینه دیگه.
باقی چیزا رو نمیدونم.
شما به جای کار کردن با اینترنت و کامنت گذاشتن، دو تا بار مردم رو بلند کنی، پول نون سنگکت جور میشه. پاشو! پاشو از پای کامپیوتر و زیاد هم دروغ نگو.
رحمان
اقای غلامی شما اگه دلیل و منطق و استدلال دارید که فرقی میکنه با کدوم از حامیان اقای احمدی نژاد مناظره کنین. شما در دانشگاه امام صادق(ع) گفتید حامیان اقای احمدی نژاد مناظره با بنده طفره می روند. پس چرا مناظره با اقای داوری رو رد کردید. فکر کنم اگه یکبار دیگه سخنان رهبری در اخرین دیدار هیت دولت دهم رو بخونید بد نباشه .عقلم یار خوشی است
Iran, Islamic Republic of
آقای داوری مگر سواد حوزوی دارد؟!
مگر عالم دینی است؟
Romania
خب مگه این بنده خدا سواد سیاسی داره که تو سیاست دخالت میکنه ؟؟؟؟

اینم شد منطق
رهگذر
دیر نخواهد بود که به فضل الهی رودخانه عظیم ملت، زباله های تلمبار شده در مسیر رود رو با خود خواهد شست و خواهد برد. ما هم با شما در انتظاریم!!
Amir.nikooooo
به شیخ رضا غلامی بفرمایید ،که افکار این جماعت را علنی کنند تا ببینیم که مورد پسند صهیونیستها قرار میگیرد یا نه،اگر که قرار گرفت،صددرصد رسوا خواهند شد.
مگر قصد شیخ رضا ،رسوایی این جماعت نیست،خب پس تعلل و دست دست کردنشان برای چیست؟
چرا همه کامنتها رو منتشر نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای غلامی با احترام به شما چند سئوال برای اینجانب مطرح شده که اگر جهان نیوز عزیز تحمل کنند دوست دارم مطرح کنم:
1- ایا فکر نمیکنید به همین اندازه که شما جریانی را انحرافی می دانید دیگران نیز حق دارند شما را انحرافی بدانند
2- ایا تصور نمی فرمایید بلوغ فکری و سیاسی انقدر در جامعه بالا رفته که ایراد یک سری اتهام از سوی شخصی که صرفا به مطالب رسانه ای شده استناد می کند نمی تواند کارایی داشته باشد .
3- ایا تصور نمی کنید که شرط و شروط شما در خصوص مناظره خیلی خیلی به بهانه های بنی اسراییل شبیه شده است.
4- انصافا به واسطه کدام ظرفیت ، سابقه و شخصیت اجتماعی ملموس در خصوص خود نه البته انچه که خود می فرمایید مدعی شده اید که شان مناظره مستقیم با احمدی نژتد را دارید.
Iran, Islamic Republic of
آقای غلامی می شود لطفا بفرمایید توهین هایی از قبیل رمال، جن گیر، ضد ولایت فقیه، وهابی و بسیاری از این قبیل تهمتها را چه کسانی نسبت به آقای مشایی بیان داشتند. احتمالا فراموش کرده اید که این افاضات از سوی دوستان جنابعالی مانند تائب و زاکانی و توکلی و نبوی و سرسلسله جنبان آنان یعنی رفسنجانی به ایشان نسبت داده شد و هیچگاه هم اجازه پاسخ دهی به ایشان داده نشد. نمونه همین سایت محترم شما که حتی از درج اخبار حضور دکتر احمدی نژاد هم ابا دارد. می دانم که در ساحت شما و این سایت و هم فکران شما اهمیت دادن به اندیشه نیست اما کمی هم عاقبت اندیشدی کنید. مردم بد و خوب را از هم تشخیص می دهند. لااقل دروغها را به نوعی بگویید که باعث خنده مردم نشود
Iran, Islamic Republic of
جدا برخی ها چه اعتماد به نفسی دارند.
عزیز جان بیا با هم یک قرار بگذاریم دو ساعت تو مرکز شهر تهران با هم قدم بزنیم ببینی مردم درباره افراد محبوب شما چه می گویند.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
هر چی فکر می کنم ربط مستقیم طائب، زاکانی توکلی و نبوی رو با هاشمی رفسنجانی نمی فهمم.
کار سختی است کسی بتواند بگوید اینها با هم، هم مسیر هستند.
حرفهایی بزنیم که بشود قبول کرد.
با شخص اول فقط حاضر به مناظره اید؟!

این یعنی خودش فرار کردن از مناظره آقای غلامی :))
پویا
خود شما انحرافید هر چه بدبختی داریم از امثال شما با بصیرتهاست
بهتره مناظره انجام بشه تا لایه های این جریان انحرافی برای مردم و هوادارانش مشخص بشه. طرفداری ها از روی عدم شناخته
تو قبل از مناظره برات حجت شد که احمدی نژاد مشکل داره؟! قبل مناظره؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه جرئت داری بیا با داوری مناظره کن
Iran, Islamic Republic of
بعضی ازاین شیخا حرف مفت میزنند ودمشون به یه جای بنده .انحراف از چی .اصلاح طلبی یعنی چی والا من هرچی مطالعه میکنم .چیزی دستگیرم نشد.مضخرف میگن
Iran, Islamic Republic of
سیاست هم شده بچه بازی
داوری اول بیاید درباره مس سرچشمه و آپارتمان خوش نشینش در الهیه حرف بزند.
این آقا که درس حوزه نخوانده که بخواهد با یک عالم دین مناظره کند.
چیه دارید میبیند که این چهار سال نکبت بار در حال اتمام است و ملت روز به روز به عشق احمدی نژاد و انتخاب ایشان فکر میکنند همفکران خود را علم کردید این حجت السلامتوت تا حالا کجا بودند. جای تاسف است این اندازه کینه و تنفر این همه ...
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله که ملت با این ادبیات امثال شما روز به روز بیشتر به این نتیجه می رسند که به هر کسی رای بدهند الا شما و جریانتان
اصغر
Iran, Islamic Republic of
احمدی رئیس جمهورمونه
آمریکا ناراحت باش و از این ناراحتی بمیر
راوی
جهان خجالت بکش
این چی بود گذاشتی خبر اول سایت
با خودت چند چندی
فکر کنم شما هم چند وقت دیگه تیزر های روحانی رو پخش کنین
فقط احمدی نژاد
عالی
Iran, Islamic Republic of
یک ده از بدو تولد که به دنیا آمدند دو رنگ بیشتر برایشان تعریف نشده؛ یا سیاه می بینند یا سفید.
بابا خدا یان همه رنگ خلق کرده
نه احمدی نژاد نه روحانی
ه.ع
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم
22قم
iهر کس ضد هاشمی نیست با هاشمیست . دفاع از کیان ولایت فقیه و عزت انقلاب اسلامی در ضدیت با هاشمیست . شما هم آب در هاون می کوبید
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی کسی بود که از جاده و مسیر انقلاب خارج شد.
احمدی نژاد هم دو سه سال آخر همین اتفاق برایش افتاد
بیداری اسلامی اقا را تبدیل به بیداری انسانی کرد.
پشت پرده باب مذاکره با آمریکا را باز کرد.
مشکلات اقتصادی را به گردن تحریمها انداخت.
بعد از تذکر اقا درباره عدم ایجاد اختلاف میان سران قوا و تعبیر ایشان که اگر از این به بعد کس در این اختلافات بدمد خیانت کرده، ماجرای مجلس را با مشارکت در دعوا با آقای لاریجانی رقم زد.
امیر
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای غلامی شما اگر واقعا صداقت دارید لطف کنید فعلا به دعوت آقای دکتر داوری برای مناظره پاسخ مثب بدهید اگر ایشان نتوانستند پاسخ یاوه گوییهای شما را بدهند بعد خود احمدی نژاد را به مناظره دعوت کن مگر خودتان اول حامیان و اطافاین احمدی نژاد را به مناظره دعوت نکردید پس چه شد که جا خالی داید.... جهان نیوز هم بهتر است دست از این همه تخریب بردارد و در زمین هاشمی کثیف بازی نکند حیف است که شما عروسکهای خیمه شب بازی هاشمی باشید.
اكبر سليماني
اقاي غلامي من از نزديك چندتا از ليدر هاي اين ها مي شناسم از سواد تهي هستن و فقط اهل فحاشي هستن و حتي تهديد هم مي كنند/ در مورد ١١ روز خانه نشيني يه جور صغري كبري مي چينند/هاله نور رو توجيه مي كنند. .....دم زدن . دوستي با ملت اسراييل را موجه جلوه مي دهند واقعا از فرقان چيزي كم ندارند
من هم از نزدیک، چند تا از لیدرهای جریان نفاق رو میشناسم که به دروغ میگن لیدرهای جریان انحرافی رو میشناسن. ولی تا به حال، کسی با چنین مشخصاتی رو ندیدن و از خاطرات خیالیشون حرف میزنن.
واقعا برای من سوال چرا همه گروهها کمر همت بسته اند احمدی نژاد دوبار برنگرده به مسند قدرت از چی می ترسن!!!!آیا خطر احمدی نژاد بیشتز از روحانی است؟
دارو دسته هاشمی کشور به تاراج بردن کجایی کاریید؟!!!
انرژی هسته دفن شد. عزت ملی دفن شد. کارخونه ها تعطیل شدن . کارهای ساختمانی خوابیده. مردم درفقر وبدبختی به سر می برن تازه باید کفش کدخداراهم واکس بزنیم .
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
هم روحانی و هم احمدی نژاد نشان داده اند که حضورشان به نفع انقلاب نیست
اگه اینهمه فشار و تخریب که علیه احمدی نژاد هست، نصفش علیه روحانی هم بود حق با شما بود.
مسئله چیز دیگری است.
چپ راست کارگزار
علیه خدمتگزار
Romania
یعنی غلامی جان رو که نیست سنگ پا قزوینه!!!!!!! شما اگه منطقی هستی چرا از مناظره فرارمیکنی
بچه دهاتي
جناب غيرشارلاتان . بنده متن كامل سخنراني شما را از نشريه عصرانديشه خواندم . طبق ادعاي شما اين شيوه احرار است . در مقاله ات حتي يك رفرنس نه به نظرات احمدي نژاد دادي و نه به نظرات مشايي ؛ حتي يك مورد رفرنس ندادي . فقط ازقول خودت گفتي اعضاي اين جريان چنين فكر مي كنند و چنان مي گويند . بعد هم همان را نقد كردي و آخرش هم يك تهمت نوفرقانيسم چسباندي . الان هم كه با كمك زاكاني داري مظلوم نمايي مي كني ، راست و حسيني نمي گويي در كدام سايت اينترنتي و كدام شبكه اجتماعي و باكدام تعابير تو را مورد هجوم و اهانت قرار داده اند . درباره مناظره هم كه از دكتر داوري فراري هستي و او را اهل فحاشي و شارلاتانيزم معرفي مي كني ...
به قول مرحوم استاد شهريار:
حالا بگو تو ...ي يا من؟!
Iran, Islamic Republic of
خفه بابا از تو فرقانی تر و فالانژ تر و افراطی ومنحرف تر و نانبه نرخ روز خور تر و چشم به دست آلاف الوف گران تر خودتی!!
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله که ادبیات مناظرات 88 رو شما زنده کردی و دستت رو شد
Iran, Islamic Republic of
ادب مرد به ز دولت اوست
حبیب
Iran, Islamic Republic of
برای شما با این سخن گفتنتان متاسفم
محسن
Iran, Islamic Republic of
آخه برادر من بجای این که توانت رو بذاری تا انحرافات مسلمی رو که حضرت آقا بارها توی سخنرانی هاشون بهش اشاره کردن -مثل اسلام رحمانی و ...-رو برای مردم تبیین کنی، شمشیرت رو برای جماعت خودی تیز میکنی؟
تا کی میخواید با این طرز تفکر باعث تفرقه در بدنه حزب الله بشید... توی این ایام ماه مبارک استغفار کنید و با رویکرد برادرانه به دنبال حذف جریان شرک و نفاق از بدنه مسئولین کشور باشد
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد آن روی سکه روحان است
انقلاب تقلبی است
انقلابی واقعی 11 روز خانه نشینی نمی کند
روح ا..
Iran, Islamic Republic of
فکر نان کن که خربزه آب است ای برادر و خواهر دینی
یار
Iran, Islamic Republic of
دیدار اقای غلامی با لاریجانی مبارک هست در موسسه صدرا
Iran, Islamic Republic of
این چیزها را از کجا در می آورید ؟به فکر این دنیا نیستید به فکر آن دنیا خود باشید بیچارها
هادی
Iran, Islamic Republic of
خداحافظ جهان نیوز
خداحافظ آلت دست رفسنجانی
خداحافظ اجیر بی جیره و مواجب
این آقا خبر از کارهای احمدی نژاد در مناطق محروم ندارد الان هیچی
Romania
به نظرم این آقا داره پوشش می گذاره بر شکستهای برجام- فارق از اینکه آنچه گفته درست است یا غلط
... ، به آقای غلامی بگویید نگران نباش چیزی نیست
آقای غلامی عزیز نظر شما درباره کلید واژه ی اسلام رحمانی چیست ؟
علیک
بر اساس کدام کتاب لغت مکتب ایرانی یعنی نقطه مقابل مکتب اسلامی !؟
آقای غلامی لطفا نظرتان را راجع به رفت و آمد با بهائیان را بیان فرمایید.