يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳

پیام اقتدار

حسین شیخ‌الاسلام
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۹
کد مطلب: 467584
اینکه نیروی دریایی سپاه پاسداران حتی برای یک اشتباه سهوی دشمن به جهت ورود به آب‌های کشوورمان، رصد فوق‌العاده‌ای دارد و از هرگونه تهدید و تعرض عامل خارجی جلوگیری می‌کند، نشان از آن دارد که نیروهای نظامی ایران اسلامی آمادگی و بیداری کامل در مقابل تجاوزات خواسته و یا ناخواسته دشمن تابن‌دندان مسلح را دارند.
جهان نيوز - حسین شیخ‌الاسلام: اقدام شجاعانه و هوشمندانه نیروی دریایی سپاه پاسداران در برخورد با شناورهای متجاوز آمریکایی به آب‌های ایران در ابعاد مختلف قابل بررسی و تحلیل است. اینکه این اقدام شناورهای آمریکایی، تعرض هدفمند به مرزهای ایران بوده کمی دور از ذهن است. فکر می‌کنم نظامیان آمریکایی مرتکب اشتباه محاسبات شده و با خطای فنی تجهیزات خود وارد آب‌های ایران شدند.
به نظر نمی‌رسد که آمریکایی‌ها خود را در چنین موقعیت تحقیرکننده‌ای قرار دهند، علی‌الخصوص در شرایطی که اکنون آنها نیاز دارند در خلیج‌فارس در برابر ایران قدرت‌نمایی کنند.
نظر فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران و مقامات کشرمان نیز بر ایراد فنی دستگاه‌های محاسبه‌گر شناورهای آمریکایی بوده که دچار اختلال و نقص شده بودند و آنها با سردرگمی در دریا، ناخواسته وارد آب‌های ایران شدند.
نکته مهم در اتفاق پیش آمده که بر اثر نقص فنی و عملیاتی شناورهای آمریکایی‌ها و به دنبال آن تعرض به آب‌ها ایران پیش آمد، هوشیاری و بیداری نیروهای مسلح کشورمان بود. اینکه نیروی دریایی سپاه پاسداران حتی برای یک اشتباه سهوی دشمن به جهت ورود به آب‌های کشوورمان، رصد فوق‌العاده‌ای دارد و از هرگونه تهدید و تعرض عامل خارجی جلوگیری می‌کند، نشان از آن دارد که نیروهای نظامی ایران اسلامی آمادگی و بیداری کامل در مقابل تجاوزات خواسته و یا ناخواسته دشمن تابن‌دندان مسلح را دارند.
این آمادگی در حدی است که وقتی دوشناور کوچک آمریکایی به آب‌های ایران به صورت ناخواسته تعرض می‌کنند، نیروهای نظامی کشورمان بسیار هوشیارانه و مقتدرانه با آنها برخورد می‌کنند و ضمن دستگیری، شرایط قرنطینه موقت برای آنها مهیا می‌شود و با انجام اقدامات اولیه، منتظر فرمان مراجع بالاتر برای رسیدگی به اتفاقات روی داده می‌شوند. ایران نیز پس از اطلاع از دلایل ورود آنها به آب‌های کشورمان و گرفتن تعهد، آنها را تا آب‌های بین‌المللی مشایعت می‌کند و تحویل نیروهای آمریکایی می‌دهد.
عکس‌العمل مقتدرانه کشورمان به اقدام شناورهای آمریکایی، حاوی چند پیام راسخ و مهم به دنیاست که ایران آماده، بیدار، هوشیار و قدرتمند است و هرگونه تجاوز به مرز کشورش، خواسته یا ناخواسته با عکس‌العمل قاطع نیروی‌های نظامی این کشور روبرو می‌شود.
یکی از پیام‌های این اتفاق روی داده، تحقیر دشمن است. فاصله آبی بحرین تا کویت فاصله بسیار ناچیزی است و نیروی دریایی آمریکا که زمان زیادی است در منطقه خلیج فارس حضور دارد و از تجهیزات فوق‌العاده پیشرفته‌ای نیز بهره می‌برد، دچار اشتباهات فنی و سهوی می‌شود که این موضوع باید درس عبرتی باشد برای کشورها و حکومت‌های پادشاهی منطقه که دل به قدرت پوشالی آمریکا خوش کرده‌اند.
 چراکه وابستگی به نظامی که امکان چنین خطاهایی دارد، باعث ذلت آنها نیز خواهد شد. ایران نشان داد، بیدارترین و هوشیارترین کشور در منطقه است و هرگز اجازه کوچکترین تعرضی به مرزهای خود را به دشمنان نخواهد داد.
تعدد تحرکات غربی‌ها در منطقه خلیج فارس نیز قابل توجه است. منطقه خلیج فارس شاهراه نفت دنیا است. این منطقه به سبب داشتن منابع عظیم انرژی دارای جایگاه مهمی در جهان است و به عنوان منطقه استراتژیک قلمداد می‌شود  از این سو کشورهای غربی برای دستیابی به منابع خلیج فارس با برنامه‌ریزی‌های راهبردی در منطقه حضور مداوم دارند و برای دستیابی به منابع ارزشمند این منطقه مهم برنامه بلندمدت طراحی کرده‌اند.
کشورهای غربی برای ایجاد تشنج و ناامنی و بی‌ثباتی منطقه گروه‌های تروریستی ایجاد و حمایت می‌کنند تا این گروه‌های اهداف غرب را در منطقه تأمین کنند. غربی‌ها نیز با توجیه ایجاد امنیت برای منطقه، این حق را برای خود قائل می‌شوند که در منطقه حضور یابند.
به خطر افتادن تردد نفت این منطقه برای کشورهای صنعتی دنیا بسیار خطرناک و قطع این شریان به مثابه مرگ آنهاست. حضور متعدد ناوهای کشورهای اروپایی و آمریکا هم در این منطقه مهر تأییدی بر این مدعاست. البته امنیت منطقه خلیج فارس در چندوقت اخیر تحت تأثیر سیاست‌های جنون‌آمیز وزیر دفاع بی‌تجربه و جوان سعودی نیز هست که با مواضع ناپخته خود، شرایط منطقه را به سمت تشنج و ناامنی سوق داده است. در مقابل سیاست‌های اخیر عربستان که با واکنش تند مجامع جهانی نیز همراه بوده، سیاست‌های منطقی لنگر ثبات در منطقه یعنی ایران و توانایی‌اش در حفظ آرامش خلیج فارس، جایگاه کشورمان را بسیار ویژه کرده است. این نکته نیز حائز اهمیت است که عربستان و چند کشور حامی این رژیم، که اخیرا دست به اقدامات تحریک‌آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران زده‌اند، به حمایت آمریکا و متحدان اروپایی خود دلگرم هستند. این دلگرمی موجب گستاخی آنها شده و به خود و همپیمانانش حق تهدید ایران داده است.
این در حالی است که اقدامات مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران پیامی برای کشورهای مرتجع منطقه داشت که ایران توان نظامی تنه زدن به قدرت اول نظامی دنیا و مقابله با تهدیدات و تعرضات سهوی و یا عمدی آن را دارد و هرگز خود را درگیر کشورهای کوچک نخواهد کرد. پیام بین‌المللی اقدام نظامیان ایران نیز بسیار واضح است که این ایران است که به دنبال ثبات و آرامش منطقه است و برای آن لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد و حتی کشوری که سهوا به مرز کشورمان تعرض کند را با پاسخی کوبنده و قاطع پاسخ می‌دهد.
دشمنان ایران اسلامی گمان می‌کردند که ایران در شرایط تحریم، فلج خواهد شد ولی امروز شاهد هستیم که دشمنان ما به دلیل پیشرفت‌های موشکی و نظامی ما، خواهان تحریم‌های نظامی ایران شده‌اند که زهی خیال باطل! این دستاورد نظامی ایرانی‌ها داخلی و بومی است و مانند انرژی هسته‌ای که دسترنج تلاش جوانان ایرانی است، دستاوردهای دفاعی و نظامی ایران نیز مایه اتکا به داخل است و ایران در زمینه نظامی دارای چنان قدرتی است که کشورهایی که حتی از درصدی از این توانایی آگاهند، خیال حمله به ایران را حتی به ذهن خود نمی‌آورند.
مرجع : حمایت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *