شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۰
۱۷
جهان نیوز بررسی می کند؛

آیا حزب الله می تواند نیروی دریایی رژیم صهیونیستی را نابود کند؟

شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 438759
جدیدترین اظهار نظر یک مقام سابق نظامی صهیونیستی حاکی اعترافات بسیار جالبی در حوزه توانمندی های نظامی حزب الله است.
آیا حزب الله می تواند نیروی دریایی رژیم صهیونیستی را نابود کند؟
گروه بین الملل جهان نيوز ـ حزب الله اینک یکی از استراتژیک ترین و تاثیر گذارترین گروه های نظامی دنیا محسوب می شود. گروهی که فرمانده کل نیروهای نظامی آمریکا -اوباما- اعلام می کند که یکی از دلایل عدم کارآمدی حمله آمریکا به ایران وجود گروهی به نام حزب الله است. طی ماه های اخیر مقامات امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اظهاراتی را بیان کرده اند که می توان آن را بی نظیرترین اعترافات نظامی درباره یک گروه نظامی در دنیا محسوب کرد.

مقامات نظامی اسراییل به صراحت اعلام کرده اند که در صورت یک جنگ جدید میان رژیم اشغالگر قدس و حزب الله، یاران سید حسن نصرالله قادر خواهند بود برای اولین بار در دهه های اخیر بخش قابل توجهی از خاک فلسطین را از دست صهیونیست ها به چنگ آورند. این دستاورد در عرصه جنگ زمینی در حالی بسیار قابل تامل است که پیش از این تحلیلگران امنیتی به توانایی نظامی حزب الله در تصرف سرزمین آن هم در مقابل ارتش اسراییل به عنوان یکی از مجهز و پیشرفته ترین ارتش های دنیا خوشبین نبودند.

اما تجربه جنگ های سوریه، حزب الله را به یک ارتش کامل تبدیل کرده است. این خلاصه ترین وضعیت راهبردی است که می توان از دستاوردهای نظامی حزب الله پس از ورود به عرصه درگیری های نظامی سوریه بیان کرد.

با این وجود جدیدترین اظهار نظر یک مقام سابق نظامی صهیونیستی حاکی اعترافات بسیار جالبی در حوزه توانمندی های نظامی حزب الله است.

ژنرال «یعقوب عمیدرور» رئیس سابق شورای امنیت رژیم صهیونیستی و از نزدیکترین افراد به بنیامین نتانیاهو گفته است: "حزب الله پس از دریافت موشک‌های بسیار پیشرفته دریایی «یاخونت»، توانمندی دریایی‌اش بسیار افزایش یافته و قادر به هدف قرار دادن نیروی دریایی اسرائیل است."

عمیدرور ادامه داد: «حزب‌الله موشک‌های دریایی ایرانی از انواع «قادر»، «نور»، «نصر» و «محراب» و قایق‌های تندروی هجومی را داراست و همچنین دارای موشک «سی ۸۰۲» است که در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ میلادی به وسیله آن ناوچه «احی ایلات» را هدف قرار داد».

این در حالی است که نزدیک به ده سال قبل حزب الله لبنان توانسته بود هیمنه دریایی اسراییل را بشکند. در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ در حالی که نيروي دريايي اسراييل که در حدود چهار دهه گذشته در آب هاي درياي مديترانه رقیبی نداشت، به یکباره با نابودی یکی از پیشرفته ترین ناوچه های خود یعنی «ساعر ۵» روبه رو شد.

ساعر با مشخصاتی به شرح طول: ۸۵.۶ متر، عرض: ۱۰.۳۹ ، بيشترين سرعت: ۳۳ گره دريايي، آبخور ناو: ۳.۱۷ متر، برد: ۴۰۰۰ ناتيكال مايل ، خدمه: ۶۱ نفر شامل ۲۵ افسر و ۳۶ سرباز و ۱۰ خدمه هوايي یکی از پیشرفته ترین ناوچه های دنیا محسوب می شود که می تواند به طور پيوسته مي تواند ۷۴۰۰ كيلومتر در آب حركت كند.

ساعر۵ همچنین فضاي لازم براي نشست و برخاست هلي كوپتر را داراست و براي جنگ ضد زير دريايي نيز كاربرد دارد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000438/nf00438759-1.jpg
ناوچه ساعر ۵ رژیم صهیونیستی

اژدرهاي هدايت راداري مارك۴۶ با برد ۲۴ كيلومتر، موشك هاي ضد هوايي باراك (برد ۱۰ كيلومتر)، موشك ضد كشتي مشهور هارپون امريكايي و گابريل و يك توپ دريايي ۷۶ ميليمتري از جمله تسليحات مدرن ساعر ۵ به شمار مي آيند.

همچنین ناو ‏SAAR۵‎‏ مجهز به يک توپ فالانکس است که قادر است در هر دقيقه ۳ هزار گلوله شليک کند و هر گونه شيء پرنده را در حريم هوايي خود، پيش از نزديک شدن به آن شناسايي و سرنگون کند.

نکته قابل توجه تر اینکه حزب الله لبنان در حالی توانست این ناوچه پیشرفته را مورد هدف قرار بدهد که اين ناوچه از بالاترين سيستم هاي مدرن غربي براي حفاظت از خود بهره مي گرفت.

در همین حال ناوشکن ‏SAAR۵‎، مجهز به سيستم سونار رادار سطحي و هوايي و سامانه "دفاع نرم" است که در مقابل موشک هايي که به سمت آن مي آيند يک سد توانمند تدافعي ايجاد مي کند و بنابراين، در "تئوري"، نمي توان آن را با هيچکدام از موشک هاي ساخته شده دنيا هدف قرار داد.‏

این ناو به ۳۲ موشک ضد هوایی و سیستم رادار با برد ۱۳۰ کیلومتر مجهز است و از سامانه هایی مانند سیستم فریب دشمن و دستگاه های کشف کننده امواج صوتی برخورداراست.

اما کارشناسان نظامی معتقدند اعترافات اخیر این مقام نظامی سابق صهیونیستی فراتر از جملاتی است که وی بیان کرده است. برخی ارزیابی های اطلاعاتی که منابع غربی نیز آن را مورد تایید قرار داده اند، بیان می کند که حزب الله در طول سالهای اخیر و به خصوص پس از تجربه جنگ در سوریه این موقعیت را بدست آورده که به موشک های پیشرفته نظامی دست یابد. به تعبیر دیگر حزب الله با توانمندی های جدید موشکی در حالی که ده سال قبل توانسته بود پیشرفته ترین ناوچه های دریایی دنیا را منهدم کند اینک می تواند تهدیدی کامل برای موجودیت کل نیروی دریایی اسراییل به حساب بیاید. اینک حزب الله نه یک نیروی زبده کماندویی بلکه یک ارتش کامل محسوب می شود که در دریای مدیترانه نیز حرف های زیادی برای گفتن در لحظات حساس نبرد خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رو کاغذبله
Iran, Islamic Republic of
کور بودی و ندیدی! تو جنگ 33 روزه و 22 روزه و حمله وحشیانه سال گذشته هم همین را می گفتید که نمی توالند مقاومت کند و همه اینها روی کاغذ است ولی به مدد الهی ضایع شدیدو آبروی رژیم کودک کش مورد حمایتتان عاجز شد؟!
ali
اتفاقا این رژیم صهیونیستی است که فقط روی کاغذ یکی از ارتش های پیشرفته دنیا محسوب می شود، وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون...
افشین
به حکم وعده تخلف ناپذیر الهی همانطور که در جنگ های 33 و 22 روزه پوزه اسرائیل و امریکا و ایادی آنها بخاک مالیده شد انشاالله این مرتبه اسراءیل نابود خواهد شد .
مرگ بر آمریکا _مرگ بر اسرائیل
به کوری چشم دشمن با کوچکترین اشتباه رژیم اشغالگر چنان زهر چشمی از آنها گرفته می شود که قیمت سوراخ موش سر به فلک بکشد.
اگر آ«روز پیش بیاید به کوری دشمن و نو چه هایش خواهیم دید که تو میدان عمل هم بععععععله
سعید
میگی روی کاغذ؟؟

اصلاً نگاهی به متن کردی که اون حرفو زدی؟؟
آمریکاییها هم اعتراف کردند؛ تو دیگه چی میگی؟؟
Iran, Islamic Republic of
فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَـكِنَّ اللّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَـكِنَّ اللّهَ رَمَى وَلِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلاء حَسَناً إِنَّ اللّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ
شما آنان را نمی کشتيد ، خدا بود که آنها را می کشت و آنگاه که تير می ، انداختی ، تو تير نمی انداختی ، خدا بود که تير می انداخت ، تا به مؤمنان نعمتی کرامند ارزانی دارد هر آينه خدا شنوا و داناست
میثم
Austria
من نمیدونم چرا شما دوستان اینقدر دربرداشت سرو ته برداشت میکنید؟؟ خب این جیگر داره با زبون بی زبونی جتم و جربزه اشونو میگه چرا شما متوجه نیستین آخه ؟ داره میگه رو کاغذ ,خب راست میگه بنده خدا دیگه .این یعنی روی کاغذ ما رفتیم داداش احتیاجی نیست بزنین لت و پارمون کنیم و ما رومون کمه ورو همون کاغذم بعله ما هری شدیم .
صابر
این دفعه اگر اسرائیل دست از پا خطا کند زیر گوشکوب حزب ا... مثل نخود وگوشت آبگوشت له ولبرد خواهد شد به اذن ا... وانشاا... وآن روز مثل خورشید میدرخشد .
Estonia
۶۱ نفر شامل ۲۵ افسر و ۳۶ سرباز و ۱۰ خدمه هوايي
جمع بزنین میشه 71
ولی حق همیشه پیروزه حتی اگر بخاطر مشغله زیاد ، روی کاغذ اشتباه کنه ؛ به شرطی که مخلصانه تمام توانش استفاده کرده باشه . یا علی
بهنام
اون زمانی که داشتن می شمردن، ده نفری که مربوط به هوایی بودند، در کشتی حضور نداشتند و همه در هلی کوپتر تشریف داشتند!
Romania
این استادی که گفته روی کاغذ بله شاااااااید و فقط شاید یه چیزی گفته
از بحث تجربه که خیلی مهمه و فوق العلم هست اگر بگذریم. سیستم موشکی و نوع دفاع حزب الله بسیار پیشرفت کرده است. این رو در اعترافات و گاهی نشریات ویژه نظامی گفته و نوشته می شود.
یک نکته رو نگارنده محترم نادیده گرفته:
توان دفاعی حزب الله از ایمان و تقوا نشات گرفته و با توجه به وعده الهی "هم غالبون" قطعا اتفاق خواهد افتاد ان شا الله
kamal
Canada
حزب الله و عرب ها را ولش کن , از زنان کارتون خواب و فاحشه های تهران چه خبر , از میلیون ها جوان بیکار چه خبر ؟ از فرار مغز ها چه خبر ؟ از ..................چه خبر ؟
Iran, Islamic Republic of
تو چه کار داری به این حرفها تو به عشق و حال و ...ات برس! حتما یکی از اون مغزها تو هستی!
کافر همه را به کیش خود داند