يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲۴
۵۵
درباره پلان B نقشه «سازش با آمریکا و اسرائیل»

شاهراه «تراوایی» وزارت ارتباطات برای اشغال سایبری ایران/ اغتشاش‌های جدید در راه

شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 378782
بسیار بعید است با ادامه پایمردی منطقی دستگاه دیپلماسی کشور بر حقوق و منافع ملی، آمریکا با دولت یازدهم رفتاری بهتر از یک سال اخیر داشته باشد اما آیا دولت متوجه تحرکات واضح فتنه‌گران کمین کرده در اطرافش برای مدیریت ایام شکست نقشه سازش با آمریکا و اغتشاش سیاسی- اقتصادی در کشور هست؟ بستر مدیریتی چنین اغتشاشی کجاست؟
شاهراه «تراوایی» وزارت ارتباطات برای اشغال سایبری ایران/ اغتشاش‌های جدید در راه
سرویس سیاسی جهان نيوز ـ رضا ملک‌زاده:‌ نوع آرایش تشکیلاتی برخی احزاب و گروه‌های وامدار فتنه سبز و رصد تحرکات جهانی، نشان از آن دارد که برنامه یک اغتشاش همه‌جانبه جدید با هدف برهم زدن آرامش و امنیت کشور به عنوان پلان B نقشه «سازش با آمریکا و اسرائیل» وجود دارد.

از تلاش افراطیون بهایی، منافق، سلطنت‌طلب و احزاب منحله‌ای همچون جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب برای یارگیری مجدد از نسل جدید دانشگاهی و تصرف گلوگاه‌های آرامش در مراکز آموزش‌عالی گرفته تا تحرکات سریع فتنه‌گران در حوزه‌های شهری و تست روانی مردم با گروگانگیری معیشت در حوزه اقتصاد با انگیزه کارشکنی در برنامه‌های دولت! چینش نیروها و تلاش برای بازسازی آرایش درونی اغتشاشگران بدون تغییر عقبه فکری، هر متفکر متخصصی را متوجه همان اتاق فکر قدیمی «فتنه ۸۸» می‌کند.

صدالبته که مدیران فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ میان مسؤولان جمهوری اسلامی از احمدی‌نژاد گرفته تا روحانی تفاوتی قائل نیستند. مروری کوتاه بر رفتارهای آمریکا در عرصه سیاست خارجی در مواجهه با نرمش سیاسی– گفتمانی بروز یافته در عملکرد وزارت امور خارجه دولت حسن روحانی خود دلیلی واضح بر این مدعاست.

تا اینجای کار برخلاف آنچه برخی دولتمردان دولت یازدهم می‌اندیشیدند «کدخدا» نه‌تنها تفاوتی میان گفتمان «اعتدال» و سیاست دولت‌های قبلی قائل نشده بلکه با بی‌اعتنایی عمدی به تلاش‌ دستگاه دیپلماسی دولت جدید عملا بسیار گستاخ‌تر از گذشته خلف وعده می‌کند!

با احتساب همه این موارد دیر یا زود دولت روحانی ناچار خواهد شد برای صیانت از آبرو و حیثیت خود نیز که شده به سیاست غلط «اعتمادسازی یکجانبه» پایان دهد و دست بر زانوی پتانسیل‌های ملی گذارد و مسیر تبدیل ایران به ابرقدرتی جهانی را مجددا با سرعتی قابل قبول در پیش گیرد. بسیار بعید است با ادامه پایمردی منطقی دستگاه دیپلماسی کشور بر حقوق و منافع ملی، آمریکا با دولت یازدهم رفتاری بهتر از یک سال اخیر داشته باشد اما آیا دولت متوجه تحرکات واضح فتنه‌گران کمین کرده در اطرافش برای مدیریت ایام شکست نقشه سازش با آمریکا و اغتشاش سیاسی- اقتصادی در کشور هست؟ بستر مدیریتی چنین اغتشاشی کجاست؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد بستر مدیریتی نقشه‌های آینده آمریکا و چند کشور ابرقدرت جهانی، «فضای سایبر» خواهد بود. امروز در شرایطی قرار داریم که سرعت انتشار اخبار در فضای برخی شبکه‌های اجتماعی- موبایلی از خبرگزاری‌های جهانی و ملی نیز فزونی یافته است. نرم‌افزارهای ساده اما بی‌رقیبی همچون وایبر با ماهیت اسرائیلی «نبض اخبار» در کشورمان را در دست گرفته‌اند. اتفاقا تست‌زنی فضای اجتماعی کشور هم‌اکنون توسط مدیران این فضا در حال انجام است.

به طور مثال امروز همگی می‌دانیم ابزار پیشروی داعش در منطقه بیش از آنکه «نظامی» باشد «روانی» است. جنگ تمام‌عیار مبتنی بر بستر عملیات روانی داعش کمی پیش از این در کشور خودمان، ایران، با همین اپلیکیشن‌های ساده تلفن همراه تست زده شد. تصویر تکان‌دهنده جنازه چند سرباز ایرانی که چند سال پیش در درگیری با اشرار در منطقه سراوان به شهادت رسیده بودند، به عنوان جنایت داعش در منطقه غرب کشور جا زده شد. به علت عدم تامین زیرساخت‌های لازم امنیتی- تکنولوژیک و عدم تسلط دولت بر فضای گسترده خبری کشور در نرم افزارهای تلفن همراه، اکثر قریب به اتفاق مخاطبین ایرانی این بلوف روانی را باور کردند. اینکه در شهرهای مرزی کشور پس از این مانور قدرتمندانه روانی بر مردم چه گذشت را احتمالا فقط خدا می‌داند و لاغیر! تقریبا ۴۸ ساعت به طول انجامید تا برخی مدیران رسانه‌های خودمان از بی‌اساس بودن این تصاویر پرده برداشتند اما دولت جمهوری اسلامی به عنوان مدیر واحد و قدر قدرت جامعه ایرانی شاید حتی متوجه تاثیر چنین تست‌زنی و اعمال قدرتی در فضای حاکمیتی خود نشد!

در شرایطی که حتی تصور تعدی به مرزهای ایران توسط وحوش داعش یا تروریست‌های صهیونیست با واکنش سهمگین جان برکفان ارتشی، سپاهی و بسیجی ایرانی مواجه خواهد شد «نقض حاکمیت ایران» در فضای مجازی به صورت مکرر در حال انجام است و متاسفانه شاهد هستیم تعبیه این شاهراه تروایی نیز در خود دولت و توسط شخص وزیر ارتباطات صورت گرفته است!

بخش اعظم هولناک بودن اشغال سایبری ایران در همین بی‌اخطاری است که هم‌اکنون شاهدش هستیم. از ملزومات ساماندهی اغتشاش در یک کشور مدیریت فضای خبری داخلی است. اگر کودتای ۲۸مرداد حاصل مدیریت تیمی بی‌بی‌سی و شعبان بی‌مخ بود، می‌توان به فضایی اندیشید که همکاری مشترک وایبر و داعش یا فتنه‌گران و واتس‌آپ به تولید پیامک‌های کذب درون شبکه‌ای در بستر ۳G و ۴G به عنوان شاهراه ارتباطی جدید کشور بینجامد.

فراموش نکنیم اصل شایعه کذب «تقلب در انتخابات» در بستر ساده‌ای مثل پیامک موبایلی ساماندهی شد و مدیریت این فضا بنا بر مانور قدرت وزیر وقت خارجه آمریکا، هیلاری کلینتون در دست شبکه‌های اجتماعی چون توئیتر و فیس‌بوک بود که به علت بی‌علاقگی و کم‌کاری عمدی مدیران وزارت ارتباطات هنوز به واسطه عدم قانونگذاری منجر به امضای تعهدنامه و قراردادهای داخلی الزام‌آور در حوزه قوانین حاکمیتی جمهوری اسلامی نشده است. این در شرایطی است که دولت‌های چین، ترکیه و بسیاری از کشورهای دیگر به واسطه امضای تعهدنامه‌های الزام‌آور، فعالیت چنین شبکه‌هایی را ملزم به پیروی از قوانین حاکمیتی داخلی خود کرده‌اند.

قطعا تقابل با تکنولوژی جدید و ایجاد انحصار اجتماعی در جهان ارتباطات مدنظر هیچ متخصصی نیست. تاکنون مراجع عظام تقلید، متخصصان و نهادهای بالادستی مشرف به چنین فضای بی‌قانون و بی‌مرزی، بارها راهکارهای غلبه بر مخاطرات سایبری را به مجموعه وزارت ارتباطات و شخص رئیس‌جمهور محترم یادآور شده‌اند. تامین زیرساخت‌های ملی، بسترسازی در فضای مجازی، تهیه نرم‌افزارهای بومی، انعقاد معاهدات چندجانبه میان غول‌های سایبری و ایران و از همه مهم‌تر، نظام‌مند کردن محیط مجازی کشور به واسطه تامین ملزومات برتری تکنولوژیک و قانونی در این فضا به جای افتتاح بی‌ضابطه و بی‌پشتوانه عرصه‌های جدید تکنولوژی ارتباطی با قابلیت نقض حداکثری فضای حاکمیتی کشور با تعجیل غیرقابل توجیه، از وظایف هر دولت متعهدی است که صیانت از مرزهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور را بر خود فرض می‌داند. در غیر این صورت باید به انگیزه‌های درونی مدیران وزارت ارتباطات و برخی دولتی‌ها شک کرد. اکنون سوال اساسی این است که آیا ما با ژنرال‌های سایبری دشمن در اندرونی خصوصی قلعه‌های حاکمیتی‌مان می‌جنگیم؟
منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دوران روحانی مچکریمه
مهدي رحيمي
روحاني جان والله تاالله باالله اگه تحركات دشمن رو با قرار دادن نفوذي هاشون ( بخوانيد فتنه گران) تو دل دولت ، حضورشن تو امور فرهنگ مثل حوزه كتاب وسينما و... و همچينن همين بحث اخير يعني اينتر نت پيشرفته و ديگر حوزه ها را نشناسي ونبيني اولين كسيكه ضرر ميكنه خود شما ودولت شماست . كاش اون اعتدالي كه از دم ميزدي رو درست ميشناختي بعد اجراش ميكردي ! اينترنت نسل سه خيلي خوبه اما به شرطيكه اول نقاظ ضعفو خطرش برطرف بشه بعد وارد كشور بشه . ما كشوري هستيم كه همه جوره و با پيشرفته ترين سيستمها در معرض دشمني مستكبرين هستيم .
Iran, Islamic Republic of
چی بگیم از کجا بگیم؟
مم
United Kingdom
عجب بالاخره یه تحلیل و پیش بینی منطقی ونه فقط جناحی مطرح شد که جای تشکر دارد ضمنا لازم است قبل از اینکه کاملا و رسما قید نتیجه مثبت مذاکرات را بزنیم . برنامه دولت و دستگاهها وحتی وزارت خانه ها را یکی به یکی با این فرض بطور جدی و آنی مشخص وهماهنگی بین آنها و پیاده کردن قسمتی ازبرنامه هخا را سریع پیگیری نماییم وهمانطور که مقام معظم رهبری بارها بی اعتمادی خود را نسبت به این نشست ها و برخاستها اعلام کرده اند و تکیه بذ اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی را بیان کرده اند بیش از این منتظر نتیجه مذارکرات نمانیم که بزودی همین بحران پیش بینی شده ممکن است فضا ی روانی ومهره چینی درون مرزی وبرون مرزی را به نفع فتنه و فتنه گری مهیا نماید
Iran, Islamic Republic of
فتنه فقط و فقط شما هستید...
دورانیه دوووورانیه
کل اینترنت و قطع کنید ببینید مشکلتون حل میشه یا نه!!
United States
همیشه جوامع از طرف عقب مونده هایی مثل تو ضربه می خورد نفهم جان بده یک سیسستم قریب به یقین جاسوس را وادار به پذیرش قوانین سرزمینی بکنیم!
شاید هم فقط برای دختر بازی امثال تو باید چوب حراج به اقتدار کشور زد؟
با ادب باشیم !
باش
مهدی . ح
Iran, Islamic Republic of
یکم هم واقع بین باش
United States
موقعیت سنج هم باش
شعور شماها قد همینه دیگه . با شماها بحث نداره . شما همونایی هستید که پونز رو پیشونی جوونا فرو می کردید و هر کی شلوار لی داشت با کاتر تیغ می کشیدید .
United States
خدا شفات بده باباجون
م.ر
علم نداری حرف نزن اتفاقا همان پونز چسبان ها تو جبهه فتنه گرانند اینو نمیدونی بدون و برو تحقیق کن. امان از جهالت!
United States
ببخشید که اینطور نوشتم و بهتون برخورد می خواستم حق مطلب رو ادا کنم ولی جهان فحش و کلمات رکیک رو حذف میکنه!
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برات که همه کاربران اینترنت را به فساد متهم میکنی.
معلومه که نمیدانی سرعت پایین اینترنت چه مشکلاتی را برای استفاده علمی و آموزشی از آن فراهم میکند.
United States
این درست نیست
واقعا اینترنت مثل چاقو هست
مگر کشورهای بزرگ برای اداره کشورشان اینترنت را قطع می کنند؟! تامین زیرساخت تکنولوژیک و آینده نگری و ارائه سرویس های داخلی مناسب به مردم کفایت می کند.
کشورهای بزرگ خودشان صاحب شاهراه هستند نه مصرف کننده و هیچکاره
تامین زیرساخت تکنولوژیک همان احداث شاهراه ملی است دیگه! منظورم همین بود.
رادارگریز جهنمی
Iran, Islamic Republic of
کمی علمی صحبت کنیم بد نیست. کل اینترنت مثل یک مزرعه است که در آن گندم و بقیه علفهای هرز و سمی هم وجود دارد. حالا فرض کنید می خواهید نان درست کنید آیا همه گیاهان داخل مزرعه را درو کرده و به سیلو می برید؟ مسلما" جوابتان منفی است. فقط گندمها را جدا کرده چون بقیه گیاهان برای سلامتی شما ضرر دارد. اینترنت هم با همه محصولاتش مثل این مزرعه است و باید برای اینکه نوجوانان و جوانان عزیز ایران اسلامی صدمه نبینند برخی موضوعاتش را حذف و برخی دیگر را محدود ساخت. چون اگر عزیزانمان آسیب دیدند با توجه به شرایطمان، جبرانش شاید غیر ممکن باشد. پس همه این اخطارها از سر دلسوزیست و نه لجبازی با این دولت. ما که می دانیم دشمنان می خواهند سر به تنمان نباشد چرا چاقوی آنها را تیزتر کنیم؟ ما دینمان و انقلابمان و کشورمان و جوانانمان را عمیقا" دوست داریم و نمی خواهیم کوچکترین آسیبی به آنها برسد. همین.
United States
دوست عزیز حتما قضیه چاقوی توی آشپزخانه رو شنیدی؟!!!
با چاقو هم میشه آدم کشت و هم میشه ازش استفاده درست کرد!
اما طبق منطق شما چون با چاقو میشه آدم کشت پس باید به کلی غیرقانونی بشه؟!
Norway
نتیجه گیری شما از مثال چاقوی اشپزخانه کاملا غلط است ....
Iran, Islamic Republic of
نه حل نمیشه
Iran, Islamic Republic of
اگر کل اینترنت رو قطع کنیم مطمئنا ....
میلاد
بابا یه مقدار منطق داشته باش
ایشون داره می گه فلان چیز آسیبش اینه شما ربطش می دی به کل موضوع؟؟؟
کل اینترنت نه ولی با اتکال به خداوند متعال کل دستهای اجنبی ووطن فروشان داخلی را قطع خواهیم کرد
United States
احسنت انشائالله
.... را نمی بینی جزء در افراط یا تفریط.
یعنی چی نه قطع کنن و نه اینترنت رو بی خیال رها کنن....
20
توفیقی از قزوین /منتقدین سرمایه های نظامند
جهان عزیز,جواب بسیار منطقی,! به این نگرانی طبیعی این است که برویم جای گرم! کسانی که راه را برای حضور برخی فتنه گران در برخی وزارتخانه ها مثل علوم و...وبدنه دولت باز گذاشته و نگرانی طبیعی منتقدین با لحن خشن سرکوب می کنند بهتر است یک کمی برای سرهنگ شدن در مقابل داعش و سایر راهزنان بین المللی تمرین کنند
احسنت.........
hamid
آقا اصلا اینترنت رو قطع کنید ما مردم به وسیله دود و آتش با هم ارتباط برقرار میکنیم؟
Czech Republic
چقدر هم شما از اینترنت برای کارهای مفید استفاده می کنید.کسی با اینترنت دانشگاهها مشکل ندارد اما اینترنت خانگی باید حجم سرعت و دانلودش محدود باشد در مورد دانشگاهها هم البته باید دید چه نیازی به 128 بالاتر وجود دارد آیا یک مقاله اینترنت 1 مگ می خواهد؟
Iran, Islamic Republic of
128 کدومه؟ 64 کفایت میکند.
معلومه کاملا اهل علم و پژوهش هستی.
خدا توفیقت بده برادر!
Iran, Islamic Republic of
هيچ اميدي به كسي كه... معتقد است كه كاسه تحريم ها ترك برداشته است و حال آن كه با همه وادادگي دولتش در اين مدت . مي بيند كه دولت آمريكا بر دامنه تحريمهايش افزوده است . نداريم و نخواهيم داشت.
...
Iran, Islamic Republic of
خوبه دیگه داریم میشیم مثل کشور برادر و دوست کره شمالی
آفرین اینو اینا دوستان اصولگرا میخوان خدا قوت بده بهشون ...
ایرونی
شماهایی که این حرفهارو میزنید خبر ندارین چه جاسوسیهایی از شما میشه. همین برنامه هایی مثل وایبر و... همش برای جاسوسی و عملیات روانیه. مطمئن باش روابط ما با دنیا جوریه که هیچوقت مثل کشور ماجراجوی کره شمالی نمیشیم.
Iran, Islamic Republic of
اگر رهبری عزیزمان ترمز بعضیها را نکشد که کشور را از کره شمالی یدتر میکنند.
Iran, Islamic Republic of
اینترنت را قطع کنید چون ممکنه چند نفر کار بد باهاش انجام .بدن...
Iran, Islamic Republic of
در حد اعتشاش نیست
Czech Republic
اینترنت پر سرعت توهین به ملت ایران است ...
Iran, Islamic Republic of
عزيزان اينها همه شما و ما را سر كار گذاشته اند مواظب باشيد ركب نخوريد ...
اینترنت ملی میخواهیم
Iran, Islamic Republic of
کسی مخالف افزایش سرعت اینترنت نیست، بلکه حرف این است ابتدا زیرساختهای ملی اش مانند شبکه ملی اطلاعات ، ایمیل ملی و ... را راه بیندازید سپس افزایش پهنای باند. اینطوری فقط میشیم مصرف کننده. ما نیاز به اینترنت پرسرعت ملی داریم نه عاریتی.
لطفا صورت مساله را عوض نکنید و با جعل مساله پاسخ حرف بدروغ نسبت داده را ندهید.
ما هم می خواهیم
Iran, Islamic Republic of
احسنت! اینترنت ملی در بستر جهانی چاره مشکلات امروز ماست.
Iran, Islamic Republic of
سکوت بهتره
یه نکته جالب ، دوست عزیزی ذر این جا یادداشت گذاشتن که روی شلوار لی جوونا کاتر می کشیدن ؟! بنده همین الان به منشأ تاریخی یک مد پی بردم و فهمیدم که این شلوارلی های پاره پوره و میکروبی از کی مد شد . فقط دوست عزیز یه لطفی بکن تاریخ دقیق این کاتر کشی رو بگو چون تا جایی که من یادمه مربوط به این 8 نه سال اخیر نیست احتمالا برمیگرده به زمان ریاست جمهوری حاج آقا استوانه (پدر خوانده خودتون رو میگم ) و نخست وزیری اون سردمدار فتنه ( اسمش رو تایپ نمی کنم چون بعدش باید سیستمم رو آب بکشم خراب میشه )
تازه آقای گفتگوی تمدن ها و رفقا کراوات ها رو هم می بریدن ...
محمدجواد
چرا بعضیا ایقدر احساسی وبی منطق و امی صحبت میکنید.اگر به اندازه پنجم ابتدایی سواد داشتی میفهمیدی که گفته فضای مجازی باید قانونمند بشه مثل تمام دنیا.مثل امریکا و انگلیسی که میپرستیش. کی گفت اینترنت قطع میشه؟؟؟؟؟ ااقای باسواد!!!! اینکه باید قانونمند بشه کاملا منطقی و طبیعیه و جای هیچ بحثی هم وجود نداره
تیتر جالب بود
حمیدم
سلام عزیزان
شما ی نگاهی به دور و بر تاریخ ایران بندازید. هر جایی که ما وابسته بشیم ما رو تحریم می کنن. زمان مصدق وابسته پول نفت شدن اونا رو تحریم کردن در دفاع مقدس ایران رو حتی برای سیم خار دار تحریم کردن! الانم می بینید که بیشرف ها دارن سنگ اندازی می کنن. اینترنتم همین طوره. شما دوست دارید خانواده ات عرض 2 دقیقه به بدترین فیلم ها دست رسی داشته باشه؟ دوست دارید هر روز جلوی بچه هات روزی 20 تا فیلم و کلیپ مستهجن بفرستن؟
ای کاش سرعت بشه 10 مگ بر میلی ثانیه!!! ولی مثل همه جای کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس و... کنترل بشه. شما فقط ی سرچ در مورد CC یا محتویات عمومی و محتویات محرمانه بندازید یا در مورد DMCA جستجو کنید. شما اجازه انتشار هر متنی رو از داخل خاک آمریکا و هر چیزی رو ندارید. ما رو از سایت های مهمی مثل MATLAB محروم کردن. یکم فکر کنیم هر چیزی زیادیش خوب نیست منفعت همه رو در نظر بگیریم.
بنده دارم به صورت اینترنتی درس میخونم و فوق لیسانس میگیرم . هیچ مشکلی هم ندارم و راضیم . خیلیم عالی هیچ دشواری هم نداره . من به شخصه رضایت خودم رو از وضعیت فعلی اینترنت اعلام میکنم و نمی خوام حتی به خاطر علم و دانش هم سرعت رو بالا ببرین والله راضی نیستم اونم با این حال ندارتون
چه نوشته توهم آلودی است