چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱

استخدام یا استثمار معلم به شیوه انسان های اولیه

سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 99631
استخدام یا استثمار معلم به شیوه انسان های اولیه
مدتی است آموزش و پرورش معلمین حق التدریس خود را از طریق شرکتهای خصوصی به کار می گیرد. 

به گزارش جهان به کارگیری معلمین حق التدریس از طریق شرکت های خصوصی دارای اشکالات جدی است که مهمترین آن استثمار  افراد جویای کار و متقاضی شغل تدریس است. 

گزارش نهاد های نظارتی حاکی از آن است که اغلب افراد به کار گرفته شده در این شرکت ها خانم هستند که نوع به کار گیری و نحوه قرار داد بستن و حقوق پرداختی به آنها از حداقل های یک نیروی کار ساده نیز کمتر است. 

مطابق این گزارش آموزش و پرورش برای هر نیروی لیسانس 2850 تومان پرداخت می کند که از این مبلغ هزار تومان به جیب شرکت و 1850 تومان هم به معلم پرداخت می شود. 

افراد با تحصیلات فوق لیسانس هم 200 تومان بالاتر از این مبلغ دریافت می کنند. 

با این حساب معلمینی که اصلی ترین نقش در آموزش و پرورش دانش آموزان را بر عهده دارند از طریق شرکت های شبه دلالی و به قاعده مناقصه های خرید تجهیزات ساختمانی و یا نیروی خدماتی به کار گرفته می شوند. 

معلوم نیست این معلمی که حقوقش از یک کارگر ساده بی سواد هم کمتر است و اغلب هم به دلیل اشباع بازار با باند بازی و رابطه بازی استخدام می شود چطور می تواند وظیفه مهم خود در اموزش جوانان و نوجوانان کشور را بر عهده بگیرد. 

به نظر می رسد، افراط غیر معقول و شیفتگی بی اندازه به کوچک سازی، حتی اجازه نمی دهد مسئولین به حداقل های یک اقتصاد انسانی توجه کنند چه رسد به اصول متعالی قانون اساسی. 


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بنام خدا

تاوقتی که در کشور وزارت نفت را به خاطر درامد زاییش اولی بدانند. و وزارتی که درکشور انسانها را پرورش می دهد (به جای نفت) احقر و هزینه بر شمرده شود.

کشور ما روی پیشرفت را نمی بیند چون که نفت را بهتر از انسان دانسته است.