شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۹

اقدام عجیب صداوسیما در دفاع از "شمس العماره"

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 75296
اقدام عجیب صداوسیما در دفاع از "شمس العماره"
همزمان با افزایش اعتراضات به پخش سریال "شمس العماره"، صداوسیما روز گذشته برای توجیه محتوای این قبیل برنامه ها در اقدامی قابل تامل به بررسی روانشناختی این سریال با کارشناسان جعلی پرداخت.

به گزارش جهان، شبکه دوم سیما، نوزدهم آبانماه، در برنامه ای با عنوان " ما و شمس العماره" به تحلیل روانشناختی این سریال پرداخت و در کمال تعجب همه مهمانان برنامه را دکتر خطاب کرد.

بنابراین گزارش، در این برنامه آقای "م.ب" و خانم "ب.ب" حضور داشتند و مجری برنامه این افراد را با عناوین "دکترای ارتباطات متقابل" و "دکترای مشاوره خانواده" معرفی کرد. با پیگیری خبرنگار جهان مشخص شد آقای "م.ب" دارای مدرک کارشناسی و مدیر یک شرکت بازرگانی است و خانم "ب.ب" نیز دانشجوی رشته مشاوره است.

جالب اینکه مجری برنامه نیز که از او به عنوان کارشناس اجتماعی و روانشناسی نام برده شد، دارای مدرک فوق دیپلم زبان است.

گویا پدیده حضور کارشناسان با مدارک مشکوک و غیر مرتبط همچنان گریبانگیر برنامه سازان صداوسیماست.

 این پدیده که بیشتر در حوزه برنامه های روانشناسی ظاهر می شود، می تواند عواقب مخاطره آمیزی بر گروههای هدف این نوع برنامه ها از جمله خانواده ها داشته باشد و باعث بی اعتمادی رسانه ملی نزد مخاطبان فرهیخته و نخبگان جامعه شود.
 
برنامه " ما و شمس العماره" و استفاده از کارشناسان فاقد مدرک تحصیلی جای یک پرسش از مسئولان این سازمان را مطرح می کند که آیا در تهیه و تولید برنامه های نمایشی این سازمان نیز چنین کارشناسانی مورد مشاورت قرار می گیرند؟ 

گفتنی است چندی پیش یک مقام عالیرتبه نظام در دیدار با رئیس صداوسیما از مجري‌گري، بازيگري، تصاوير، نوع مكالمات، سبك مكالمات، آرايش،اختلاط زن و مرد، حياي زن در فيلم‌ها بویژه در هنگام گفت‌وگو با جنس مخالف انتقاد کرده بودند و خواستار برطرف شدن این مسائل شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام.این کارشناسان ... و ... هستند که سالهاست از شبکه های صدا وسیما تبلیغ می شوند. از این که [این افراد را به مردم معرفی] می کنید کمال تشکر دارم.
Iran, Islamic Republic of
صدا و سيما همواره وقتي از يه برنامش انتقاد ميشه 4 تا كارشناس مياره تا بگه نه خوب بوده و مخاطب درست درك نكرده... متاسفم...
بنام خدا
از آقاي ضرغامي كه مدير ارزشي مي باشند ، نبايد اجازه دهند كه اینچنين سريالهاي فاقد ارزش ديني در شبكه هاي تلويزيوني پخش شود . واقعا بي حيايي در سريالهاي تلويريوني براي جلب بيننده به يك رويه تبديل شده است .
واقعا سريال چرندي است. به نظر مي‌رسد از يك سريال غربي با موضوعي خانوادگي كپي‌برداري ناشيانه‌اي شده است.
من اگر در خانه باشم موقع پخش اين سريال تلويزيون را خاموش مي‌كنم. مسئولين صدا وسيما در مقابل پخش اين سريال بايستي پاسخ‌گو باشند كه چگونه فضاي اخلاقي جامعه و خانواده را آلوده به رفتارهاي غير عقلي و شرعي مي‌كنند و به مشكلات ازدواج جوانان ضرباتي مهلك وارد مي‌كنند.
Iran, Islamic Republic of
سلام برسخت کوشان سایت جهان. متاسفانه برنامه سازان صداوسیما مردم ما را احمق فرض می کنند.
Iran, Islamic Republic of
بیچاره صدا و سیما با این گندی که زده سعی میکنه با این کارا یه جور یسر و ته کارو هم بیاره . به دانشمند بزرگ پناهیان باید کارگردانا درست بشن کارگردانی که به غیر از مادر بزرگش کسیو در حال نماز خوندن ندیده خوب تو فیلمی هم که میخواد بسازه همینو نشون میده
Iran, Islamic Republic of
اگر میخواستیم راه غرب را برویم دیگر چه نیازی به انقلاب بود مسئولین صداوسیما باید بدانند جهان تشنه ارزشهای الهی است نه ..
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه صدا وسیما در استفاده از زنان و دخترانی که قیافه های تصنعی و آرایش های تند دارند آنهم در سریال های ابکی ولی با ژست علمی، گوی رقابت را از سایر رسانه های ان طرف آبی ربوده است. آیا در این صدا و سیما کسی نیست که به این آفایان مدیر بگوید حضور خانمهایی که آرایشهای تند دارند و با کمک جراحی های مختلف از دماغ و گو نه های فانتزی و مصنوعی برخوردارند آسیب های زیادی به دختران و زنان عفیف جامعه وارد می کند و ارزش های اخلاقی آنها را نظیر عفت و پاکدامنی را با ضد ارزشهای پوچی نظیر زیبایی ظاهری پول پرستی غرور و نخوت جا بجا می کند. خدا انشا الله کمی انصاف به همه ما عطا کند.
Iran, Islamic Republic of
ولی من بر خلاف همه شما فکر می کنم که شما متوجه اصل مطلب یعنی طنز بودن این مجموعه و جدی نبودن بسیاری از وقایع آن اطلاع ندارید. چرا انتظار داریم که همه مجموعه های تلویزیونی فقط درس اخلاق باشند؟ و اصلا چرا باید همه وقایع سریالهای ما تا این حد جدی گرفته شود؟ ضمنا فکر می کنم مخالفان این مجموعه هنوز به طور واقعی در ایران زندگی نکرده اند و واقعیات تلخ تر زندگی دختران و پسران و روابط نامشروع حاصل از سخت گیریهای زیاد از حد والدین و جامعه را ندیده اند.همیشه برای کارهای خاص و عالی بینندگان اندکی وجود داشته و این هم نتیجه کارهای آبکی دیگر صدا و سیما از جمله دلنوازان است که تا این حد سلیقه مردم مان را پایین نگه داشته .