يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

دیدگاه کردان درباره جهان نیوز

گفت و گو با علی کردان
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 72908
دیدگاه کردان درباره جهان نیوز

 جشنواره شانزدهم حواشی بسیاری را به همراه داشت، اما شاید یکی از جالب ترین اتفاقات این جشنواره، حضور غیر منتظره علی کردان در غرفه جهان نيوز بود که این اتفاق تعجب حاضرین در نمایشگاه را به همراه داشت.

علی کردان در ابتدای حضورش در غرفه جهان نيوز در پاسخ به خبرنگاری که خواستار نقد عملکرد سایت جهان شده بود، گفت: من نقدی ندارم فقط می گویم مطالبی که منتقل می کنید اول به آنها علم پیدا کنید و رسما منتقل کنید این خیلی خوبه ولی وقتی سند و مدرکی به دست نیاوردید منتقل نکنید در مورد سایت جهان حرف دیگری ندارم. به هر حال سایت اصولگراست شکی در این نیست حالا یه چند تا دشمن فرضی برای خودش تو کشور درست کرده بدم نیست.

وی در ادامه به سابقه ایجاد دشمن فرضی توسط آمریکائی ها اشاره کرد و افزود: پس از فروپاشی شوروی سابق آمریکائی ها به دنبال ایجاد دشمن فرضی در جهان بودند.

کردان با اشاره به نبرد دو تفکر مذهبی و غیر دینی در کشور گفت: اصولگراها باید هوشیار باشند تا بعضی جاها دشمن فرضی اشان را در چارچوب تئوری "جنرال هایزر" دشمن واقعی نپندارند.

خبرنگار جهان پرسید: فکر نمی کنید اصرار برخی افراد منتسب به جریان حزب اللهی و انقلابی به اشتباهات خود، باعث لطمه زدن به تفکر ناب انقلاب و در راستای منافع ضد انقلاب است؟ ما در سایت جهان نيوز نقد اینگونه افراد را در دستور کار داریم تا اشکالات فردی برخی افراد به پای کل جریان محسوب نشود و از طرف دیگر درس عبرتی باشد تا دیگران نتوانند در لوای ارزشهای مذهبی و سیاسی هر کاری خواستند انجام دهند، لذا از این بابت بحث ایجاد دشمن فرضی قابل قبول نیست. 

کردان پاسخ داد: من نگفتم که شما دشمن فرضی ایجاد می کنید، من یک سابقه تاریخی از انقلاب اسلامی از سی سال پیش مطرح کردم. اگر شما مصداقش را خودتان می دانید که وای بر حالتان! من اصلا نگفتم که شمایید.

کردان در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به استیضاح خود گفت: رای اعتماد و استیضاح حق طبیعی نمایندگان است این عین قانون است، عین دموکراسی است و من هم آن را می پذیرم. اما من به اتهامی استیضاح شدم که بخشی از امضا کنندگان همان اتهام را دارند. چرا سایت جهان به اینها نمی پردازد. یکی از امضا کنندگان استیضاح بنده رسما رفته از انگلیس از همان دانشگاه آکسفورد با پرداخت سی میلیون تومان، مدرک خریده و الان هم با منافقین ارتباط دارد، چرا سایت جهان به آن نمی پردازد؟ یکی از امضا کنندگان که سردمداری استیضاح را داشت پایان نامه دانشگاهی اش را از کتاب یکی از شخصیت های بزرگ کشور برداشته، چرا سایت جهان به او نمی پردازد؟ یکی از استیضاح کنندگان که سخنرانی قهاری می کرد فوق لیسانس مورد تایید وزارت علوم را ندارد چرا سایت جهان به او نمی پردازد؟ یکی از امضا کنندگان سه نوبت از حق ایثارگری استفاده کرد و رفته در این سه نوبت ار دانی ترین مراحل تخصصی تحصیلی به عالی ترین مراحل تخصصی تحصیلی رسیده چرا به تخلفات او نمی پردازید؟ من می گویم یک شهر و 2 نرخ نمیشه عدالت رو باید رعایت کنید.

خبرنگار ما پرسید آقای کردان شما قبلا در مورد آقای رحیمی هم گفته بودید که مدرک او هم جعلی است، آیا این موضوع را تائید می کنید؟ 
بنده چنین مطلبی رو عرض نکردم آقای رحیمی خودشون در قید حیات هستند می توانید از خودشان بپرسید.

کردان در سوالی دیگری راجع به نامه توهین آمیز به کارمندان ریاست جمهوری که چندی پیش منتشر شد گفت:
بسیار کار خوبی کردید که این نامه را منتشر کردید. شما مطمئن باشید 51% به نفع ما کار کردید 49% به نفع خودتان. یکی از اشکالاتی که مردم ایران دارند این است که می گویند مدیران باید در عین توجه به احکام الهی قاطع تصمیم بگیرند. من جزء مدیرانی هستم که حد اقل کسی تا امروز راجع به مدیریتم حرف منفی نزده است. آن داستان هم اینگونه بوده است که این چک حدود یک ماه قبل صادر شده بود. ازمحل صدور تا دفتر من فاصله اش چقدر بود؟ حدود 200 متر. من نیازمند به اون چک بودم، زندگی من فقط با حقوق دولتی تامین می شود. اگر غیر از این است سایت جهان را ماموریت می دهم در سراسر جهان غیر از حقوق هر چیزی گیر آورد حتما منتشر کند. چون یک چیز دیگر هم شنیده بودم خیلی علاقمند بودم حتما منتشر کنید در مورد درمان من بود تا من جواب بدهم تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. ولی حیف که منتشر نکردید!

اما در آن نامه منظورم از سگ، کارمندان نبودند بلکه منظورم این بود که ما باید از این به بعد سگ هایی تربیت کنیم پول یاب، بجای مواد مخدر یاب و تروریست یاب، باید سگ های پول بو کش تربیت کنیم. من به کی توهین کردم؟ سایت شما همه را می زد. در عین حال همان قدری را هم که زد من نظرسنجی کردم 51% من منفعت بردم از جنابعالی و از همه دوستان و از این بابت تشکر می کنم، 49% هم شما منفعت بردید متشکرم.

کردان در پایان این گفتگو درباره مسئولیت خود در دولت گفت: این سوال چون سوال همه است قبلا هم جواب دادم من کارمند رسمی صدا و سیما هستم مامور به خدمت در ریاست جمهوری. به عنوان یک کارشناس در ریاست جمهوری کار می کنم کاری که به من ارجاع بشه انجام می دهم اگر هم مشورتی از من خواسته شود مشورت می دهم. به طور مشخص من کار کارشناسی می کنم در دفتر آقای رییس جمهور.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *