يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اعطای جایزه جهانی امام خمینی (ره)

چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب: 68694
طرح اعطای جایزه جهانی امام خمینی (ره) پس از بررسی و تایید نهایی كمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ در دستور كار این شورا قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، پیشنهاد اولیه این طرح با هدف پاسداشت و اعتلای نام و یاد رهبر كبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارائه شد و قرار است در دو سطح بین‌المللی و منطقه‌ای برگزار شود.

طبق طرح ارائه‌شده به شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی كمیسیون مشورتی،‌ این جایزه در سه سطح جامعه بشری، ادیان توحیدی و جهان اسلام اعطا می‌شود.

در سطوح جامعه بشری فعالیت با محوریت صلح و عدالت ، در سطح ادیان توحیدی با محوریت وحدت ادیان توحیدی و در سطح جهان اسلام فعالیت با محوریت وحدت اسلامی، ‌از محورهای عمده‌ اعطای جایزه جهانی امام خمینی (ره) است.

همچنین پیش‌بینی شده از تجارب جهانی در انتخاب برگزیدگان و داوران استفاده و با الحاق و مشاركت مجموعه‌های پذیرفته شده بین‌المللی به اعتبار و مقبولیت این جایزه افزوده شود.

طرح اعطای جایزه جهانی امام خمینی (ره) كه مراحل تدوین چارچوب و ضوابط كلی را در كمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی پشت سر گذاشته است، پس از بررسی و تصویب این شورا برای اجرا به دستگاه‌های متولی ابلاغ می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *