کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درحاشیه دستور روحانی برای پیگیری حوادث بازداشتگاه‌ها!

26 بهمن 1396 ساعت 9:44

به دستور رئیس جمهوری کمیته چهارنفره ای از اعضای دولت مامور رسیدگی و پیگیری حوادث ناخوشایند در برخی از بازداشتگاه‌ها شد.


گروه سیاسی جهان نیوز: به دستور رئیس‌جمهور کمیته چهارنفره‌ای از اعضای دولت مامور رسیدگی و پیگیری حوادث ناخوشایند در برخی از بازداشتگاه‌ها شد.

بر این اساس، وزرای کشور، اطلاعات، دادگستری و معاون حقوقی رئیس‌جمهور ماموریت یافتند تا جزئیات امر را رسیدگی و پیگیری دقیق نموده و گزارش بررسی‌های خود، از جمله قصور یا تقصیر احتمالی را به رئیس جمهوری گزارش نمایند.

اما به نظر می رسد ماجراهایی مانند جاسوسی و جاسوس های حرفه ای همچون کاووس سید امامی که در قالب های جدید همچون محیط زیست و مباحث انرژی که از جنگ های آینده دنیا خواهد بود، مسائلی نیست که بخواهیم به راحتی از کنار آن بگذریم و یا ناخواسته با مسائلی همچون تعیین کمیته که به نوعی موازی کاری با قوه قضائیه نیز است و یا حتی شائبه سیاسی کاری دارد، پرونده را وارد حواشی بی مورد کنیم.

 کمیته پیگری در این شرایط شاید دلایلی داشته باشد که به نوعی از طرف رئیس جمهور مهم بوده ولی چرا جناب روحانی در حوادث مهم تر، از این نوع دستورات صادر نمی کند؟ آنهم موضوعاتی که به عموم مردم بر می گردد و حواشی سیاسی هم ندارد.

بهتر است آقای روحانی نه تنها به عنوان رئیس جمهور بلکه به عنوان یک متخصص امنیت ملی در این باره نیز کمیته ای راه بیاندازند که چرا دولت تحت امر ایشان به بهشت جاسوسان تبدیل شده و این مزدوران چگونه تا این حد به مسئولان ارشد دولت نزدیک شده و منافع ارزشمند ملت را به باد دادند؟

همچنین، خوب است آقای رئیس جمهور که حداقل سه سال از فرصت خدمتگزاریشان به ملت شریف و بصیر ایران باقی مانده است، تا دیر نشده برای جلوگیری از انحراف جهت دولت توسط مشاورانی که تخصصشان جز ایجاد جنگ های روانی و گاه تقابل با سایر قوا و نهادها نیست، قطع همکاری کنند.

به نظر می رسد در پنج سال اخیر هم طرح مسائل پرحاشیه از سوی همین مشاوران پیشنهاد شده و علی ظاهر عمق نفوذ این مشاوران تا جایی است که جابجایی آنها برای آقای روحانی به همین سادگی انجام نپذیرد.

در هر صورت، ایده هایی که توسط مشاوران رسانه ای غیردلسوز داده می شود باعث این تلقی در بین جامعه می شود که در میان این همه مشکلات اقتصادی، اولویت دولت دوازدهم مسائل سیاسی و دامن زدن به برخی حواشی است و نه اقتصادی!


کد مطلب: 591507

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/591507/درحاشیه-دستور-روحانی-پیگیری-حوادث-بازداشتگاه-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com