پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

تکذیب استعفای هاشمی از امامت جمعه تهران

شنبه ۱۳ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 56315
آقای هاشمی رفسنجانی هیچگونه استعفایی از امامت جمعه تهران ندادند و تا آنجایی که مطلع هستم از دیگر سمت‌های خود نیز استعفاء نداده است.
امام جمعه شمیرانات پیشنهاد داد صاحبان قدرت و رهبران جریان های فکری پیشتاز آشتی ملی در کشور شوند.
پیشتر از این آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص تحولات بعد از انتخابات پیشنهاد آشتی ملی در جامعه را داده بود .
حجت الاسلام محسن دعاگو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی در خصوص الزامات آشتی ملی در جامعه با بیان اینکه پیش نیاز آشتی ملی اقناع ملی است، گفت: اقناع ملی باید با گفت‌وگو، اندیشه سازی و خردورزي طرفين اختلافاتی که بعد از انتخابات بوجود آمد شکل بگیرد تا در نتیجه به یک تفاهم ملی برسند. 

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در حین و بعد از انتخابات اختلافاتی با یکدیگر داشتند می‌بایست همدیگر را قانع کنند، گفت: پس از اقناع ملی می توان به تفاهم ملی رسید که البته لازمه تفاهم ملی، اندیشه سازی و گریز از مسایل غیرمنطقی است و اگر تفاهم ملی شکل بگیرد آشتی ملی پدید می‌آید. 

عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز با بیان اینکه آشتی ملی یک مساله روبنایی است، خاطرنشان کرد: صاحبان قدرت و همینطور رهبران جریان های فکری جامعه باید پیشتاز عرصه اقناع ملی ، تفاهم و آشتی ملی باشد.
وی همچنین در خصوص دلجویی از افرادی كه در زمان انتخابات به آنها اتهاماتی زده شد نیز گفت: دلجویی از افرادی که در موسم انتخابات اتهاماتی به آنها زده شد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است اما به عقیده من باید یک بار هم که شده در نظام ایران این مسایل را که به یکدیگر نسبت داده شده است در دستگاه قضایی بررسی و مشخص شود تابرخی شائبه ها برطرف گردد آن زمان است که می توان به آشتی ملی دست یافت. 

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار برخی اخبار در رسانه‌های خارجی در خصوص استعفای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از امامت جمعه تهران با رد این گونه شایعات گفت: آقای هاشمی رفسنجانی هیچگونه استعفایی از امامت جمعه تهران ندادند و تا آنجایی که مطلع هستم از دیگر سمت‌های خود نیز استعفا نداده است. 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *