کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش دکتر حجازی در ماجرای قتل ندا

7 تير 1388 ساعت 9:54

وی که حضورش در ایران و باز گشتش به انگلیس کاملاً مشکوک به نظر می رسد مدعی شده که ضارب ندا فردی بسیجی است که انها وی را دستگیر و خلع سلاح و پس از گرفتن کارت شناسایی او را رها کردند.


به گزارش جهان، در حالی که موضوع قتل ندا آقاسلطان در اغتشاشات اخیر تهران به مرکز توجه رسانه های خارجی تبدیل شده و تلاش گسترده ای در جریان است تا با انتشار تصاویر قتل وی و متهم کردن نیروهای امنیتی کشورمان در این ماجرا به سیاه نمایی اوضاع ایران دامن زده شود. موج جدید سوء استفاده از این موضوع از سوی برخی اشخاص با هدف بهره برداریهای شخصی و متاسفانه کسب شهرت و فراهم کردن برخی امتیازات از جمله روادید و پناهندگی سیاسی در حال شکل گیری است. 

در این میان شخصی به نام دکتر آرش حجازی که در حال تحصیل در انگلیس است، مدعی حضور در صحنه قتل ندا شده و خود را بعنوان پزشک بالای سر ندا معرفی کرده و در گفتگو با رسانه های غربی تلاش می کند برخلاف شواهد امر که سناریو و ساختگی بودن ماجرای قتل ندا آقاسلطان را اثبات می کند، با بازگویی روایتی متفاوت از این ماجرا، تیراندازی نیروهای امنیتی را عامل مرگ ندا معرفی کند. 

وی که حضورش در ایران و باز گشتش به انگلیس کاملاً مشکوک به نظر می رسد مدعی شده که ضارب ندا فردی بسیجی است که انها وی را دستگیر و خلع سلاح  و پس از گرفتن کارت شناسایی  او را رها کردند. 

این ادعا در حالی مطرح می شود که تا کنون تصویر چنین کارتی از سوی هیچ یک از رسانه های غربی که مترصد سوءاستفاده از چنین موضوعاتی برای ضربه زدن به کشورمان هستند، منتشر نشده است. اگرچه در روزهای آتی ارایه چنین کارت شناسایی جعلی همانند نامه جعلی وزیر کشور به رهبری دور از ذهن نخواهد بود. 

در عین حال آشوبگرانی که در حمله به نیروهای بسیجی و پلیس از بکارگیری هیچ گونه سلاح گرم و سردی دریغ نمی کنند و جانبازشیمیایی با 18 ضربه چاقو از حمله اغتشاشگران در امان نماند چگونه است که براحتی پس از خلع سلاح و گرفتن کارت شناسایی فرد بسیجی از خون وی می گذرند. 

در چند روز اخیر بسیاری از افراد فرصت طلب تلاش دارند از آب گل آلود تحولات چند هفته اخیر تهران و موضوع مرگ ندا ماهی بگیرند بطوری که رسانه های خارجی تاکنون با افراد مختلفی بعنوان نامزد، پدر، همسایه، دوست خانوادگی، پزشک بالای سر ندا، راننده خودروی حامل جنازه ندا، کسی که ندا در دستانش جان داد و غیره گفتگو و مصاحبه کرده اند و این طریق تلاش کردند تا با بزرگنمایی موضوع، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مسبب مرگ ندا در جهان معرفی کنند. هر چند حضور این همه افراد بویژه یک پزشک در بالای سر ندا همزمان با اصابت گلوله و تصاویر قبل و بعد از مرگ ندا گویای یک سناریوی از پیش طراحی شده است.


کد مطلب: 55825

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/55825/نقش-دکتر-حجازی-ماجرای-قتل-ندا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com