شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تولیدبافت مصنوعی اندام های بدن درایران

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 497788
دبیر جشنواره خوارزمی گفت: بافت‌های مصنوعی بدن بوسیله محققان در جشنواره خوارزمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی تولید شده است.
به گزارش جهان، علی رضا اللهیاری دبیر جشنواره خوارزمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تولید بافت‌های مصنوعی بدن اظهار داشت : مواد مهندسی شده‌ای که پیشرفت در شیمی پلیمر، نانو فناوری، و علوم زیستی را فراهم می‌کند، توان بسیار بالایی در درمان پزشکی دارند؛ بافت مهندسی شده قادر است با استفاده از شبکه پلیمری حاوی آب، که به آنها هیدرو ژل گفته می‌شود، رفتار سلول‌های بدنی را تنظیم کند.

وی ادامه داد: این داربست‌های کاربردی منجر به تفاوت‌هایی در سلول بنیادی به انواع سلول‌های مورد نظر و تشکیل مستقیم بافت قلب یا استخوان می‌شود.

دبیر جشنواره خوارزمی در خصوص بافت مصنوعی تولید شده گفت: برای تهیه بافت پیچیده، از روش گردآوری مستقیم با شرکت دادن ماوژول بافت‌های کوچک به بافت‌های بزرگ ‌تر انجام شده است.

اللهیاری یادآور شد: برای اولین بار در جهان موفق به ساخت اندام بیولوژیکی انسان مانند قلب به کمک مهندسی بافت شده ایم، تا امیدهایی برای نجات جان میلیون‌ها بیمار نیازمند در سراسر دنیا محقق شودو این اکتشاف بزرگ یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند دنیای دانش و پزشکی را متحول کند.

وی گفت: ما به طور خاص هیدروژل‌های هیبریدی را که توان شبکه‌ای شدن نوری را دارند، با استفاده از ترکیب طبیعی مولکول‌های با نانو ذرات را توسعه دادیم و این ترکیبات می‌توانند برای تنظیم خواص شیمیایی، بیولوزیکی، مکانیکی و الکترونیکی به کار روند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *