سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

قاچاق کالا هدایت‌شده و انحصاری است!

شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 496778
نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات بی‌رویه، این عمل را حرکت تقابلی با بحث اقتصاد مقاومتی دانست.
به گزارش جهان، شمس‌الله شریعت‌نژاد امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، گفت: دولت و مجلس باید با تکیه بر سیاست‌های منطقه‌ای، مشارکت مردم، تلفیق سیاست بین‌المللی برای سیاستگذاری خارجی و ... اقداماتی در جهت توسعه کشور و افزایش اشتغال اقدام کنند.

وی افزایش سطح تعامل بین‌المللی، موضوع سلامت، انرژی هسته‌ای و برجام را از اقدامات انجام رسانیده دولت دانست و افزود: برای ایجاد رشد و توسعه در کشور باید از رکود اقتصادی خارج شویم که این مهم نیازمند عزم و اراده جدی در همه زمینه‌هاست و ما نیز منتظریم که دولت برنامه خود را ارائه دهد که بخشی از آن باید در قالب برنامه ششم توسعه شکل بگیرد.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با حاکم بودن فضای موجود در مجلس و همکاری که بین دولت و مجلس متصور می‌شود امیدواریم دولت برنامه خود را برای خارج کردن کشور از رکود ارائه دهد و مجلس هم در تعامل با دولت افقی را برای آینده ایجاد کند.

این مسؤول با اشاره به واردات بی‌رویه، این عمل را حرکت تقابلی با هدف اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: موظفیم متناسب با مزیت‌های داخلی تولید را افزایش دهیم و نباید کالاهایی که مشابه داخلی دارند وارد شوند.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه انجام این امر خیانت به اقتصاد کشور است، گفت: دولت موظف به برخورد است.

وی با اعلام اینکه امروزه آفت تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور قاچاق بی‌رویه کالاهاست که بعضاً هدایت‌شده و انحصاری است، گفت: کسانی که این اقدام را انجام می‌دهند و یا بی‌تفاوت هستند در واقع با کشور و اقتصاد کشور دشمنی دارند.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار از دولت این است که تیم اقتصادی خود را قوی کند و مصمم باشد که بحث بانک‌ها را سروسامان دهد و اصلاح کند و مجلس هم با وضع قوانین کارآمد کمک کند تا این اتفاق مثبت رخ دهد.

این مسؤول با اشاره به برجام، افزود: سرعت انجام آن سرعت مطلوبی نیست که بخشی از آن متأثر از دشمنی امریکاست که ایران را ضعیف و رنجور که در حوزه اقتصاد کارآمد نباشد می‌خواهد که مردم ما هرگز این را نمی‌پذیرند.

شریعت‌نژاد ادامه داد: دشمنی و لجاجت و کینه‌توزی دشمن سبب می‌شود که برجام با سرعت مورد انتظار پیش نرود اما باید صبور بود و تلاش کرد.

وی از دولتمردان، قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی خواست که در جهت جلوگیری از فساد در کشور اقداماتی انجام دهند و اراده قوا و مسؤولان بر این باشد که سیستم را سالم کنند و برای هدفی که دلیل انقلاب ما بوده تلاش و ظرفیت‌سازی کنند.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه بخش عظیمی از جوانان کشور بیکار هستند، گفت: باید در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی گام اساسی برداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *