دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۱

رئیس سازمان نظام پزشکی، پزشکان را به بی‌قانونی دعوت کرد!

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 494975
جناب دكتر زالي محترم، ايا همين اعلام عمومي شما مبني بر عمل نكردن به قانون، مجوز به برخي پزشكان براي داشتن حق گرفتن زير ميزي نيست؟! ايا اگر كسي بگويد كه قانون را (به هر علت درست يا نادرست) قبول ندارد و اجرا نمي كند، ديگر در اين مملكت سنگ روي سنگ بند مي شود؟!
رئیس سازمان نظام پزشکی، پزشکان را به بی‌قانونی دعوت کرد!
به گزارش جهان، حسن شمشادی از خبرنگاران با سابقه صداوسیما در صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت:

در حاليكه دولت افزایش ١٠ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال ۹۵ را تصویب كرد، رييس سازمان نظام پزشكي كشور گفت: ما كليات و جزئیات اين مصوبه را قبول نداريم و آن را اجرا نمي كنيم.

دكتر زالي ديشب در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما تلويحا پزشكان را به سرپيچي از اين مصوبه قانوني دعوت كرد و در پاسخ به اصرارهاي مجري برنامه مبني بر اينكه قانون، براي همه لازم الاجراست و همه بايد به آن تمكين كنند گفت: چرا فقط پزشكان بايد قانون را اجرا كنند؟! رييس سازمان نظام پزشكي در اين حال از عقب ماندگي تاريخي در افزايش تعرفه هاي پزشكي در بيست سال گذشته و مقرون به صرفه نبودن هزينه هاي هتلينگ بيمارستاني خبر داد و گفت: پيشنهاد ما افزايش ٢٠ درصدي به طور متوسط بود كه مصوب نشد.

دكتر زالي يكي ديگر از علت هاي عمل نكردن به اين مصوبه قانوني را افزايش نرخ ماليات، و هزينه هاي اب و برق، طرح ترافيك و غيره پزشكان اعلام كرد...

اما چند مطلب با جناب دكتر زالي محترم

جناب دكتر، همه كارشناسان از به صرفه نبودن هزينه هاي هتلينگ بيمارستاني و عقب ماندگي هاي اشكار در افزايش تعرفه هاي پزشكي مطلع و با خبر هستند، اما جناب، ايا شما از وضعيت معيشت عموم مردم، از بيكاران تا كارگران روز مزد و قراردادي گرفته تا عموم كاركنان دولت و شركتي و خدماتي، رانندگان تاكسي و مغازه داران خرد و ... مطلع هستيد؟!

ايا مي دانيد كه اين جمعيت به چه سختي معيشت خود را تامين مي كنند؟!

بزرگوار! ايا مطلع هستيد كه ميليون ها نفر از مردم ايران هيچ نوع بيمه اي ندارند ؟! و بسياري از انان به خاطر هزينه هاي سرسام اور، بيماري هاي خرد و كلان خود و خانواده شان را نمي توانند درمان كنند؟!

ايا افزايش هزينه ها و تورم فقط براي پزشكان محترم است يا همه اقشار جامعه حتي مددجويان بهزيستي و كميته امداد را در بر مي گيرد؟!

جناب دكتر زالي محترم، ايا همين اعلام عمومي شما مبني بر عمل نكردن به قانون، مجوز به برخي پزشكان براي داشتن حق گرفتن زير ميزي نيست؟! ايا اگر كسي بگويد كه قانون را (به هر علت درست يا نادرست) قبول ندارد و اجرا نمي كند، ديگر در اين مملكت سنگ روي سنگ بند مي شود؟!

لطفا كمي به هوش باشيد و باشيم و از زبانمان مراقبت كنيم، و بدانيم هر قانون بدي هم بهتر از بي قانوني است و همه قوانين لازم الاجراست، چه بخواهيم و چه نخواهيم، و در صورت اشكال به قانوني بايد ان اشكال را هم از راه قانوني برطرف كرد..

حسن شمشادي، خبرنگار
سه شنبه يازدهم خرداد نود و پنج
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا که عجب آدما پیدا میشن بابا مردم پول ویزیت های بی حساب و زیر میزی های بدون قانون و گرانی داروهایی که الکی هی دکترها با چند ثانیه ویزیت مینویسند و مردم بدبخت وسایل خونش رو میفروشه تا به امید بهبودی داروی تجویزی دکتر را بگیره غافل از اینکه بدتر خواهد شد شما دارین از رفاه بیشتر پزشکایی که مثلا به جای ۱۰۰ میلیون ۱۱۰ میلیون میخوان ماهی درامد داشته باشن .آقای عزیز خدایی هست والا هست
۵ تا دکتر متخصص و دارای بورد رفتم برای یک بیماری پروستات گفت مشکل پروستات و حق ویزیت و آزمایش و داروهای سنگین نوشت متخصص معده گفت مشکل از معده آندوسکوپی وغیره مثل قبل روده همینطور ودیگر تا اینکه پزشکی تشخیص داد عرض چند دقیقه که وقتی آزمایشات و داروها خلاصه هزینه ها و تاوانی که بخاطر اشتباهات همکارانشان دید پول ویزیت نگرفت و برگردند موقع خروج از مطب و آمپولی تزریق کرد من عرض ۲۴ ساعت به زندگی عادیم برگشتم و ۳ ماه شکنجه و خرج میلیون را تاوان اشتباهات همون پزشکهای محترم دادم که حضرتعالی دارین ۱۰ درصد درامد را براشون فریاد میزنید .والا باور نکردید شماها که دنیا و آخرتی هم هست وای به حال ما با این وضعیت درمانی مملکت