يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

لغو مصونیت نماینده کویتی برای انتقاداز عربستان

پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 493655
پارلمان کویت روز سه شنبه مصونیت قضایی عبدالحمید دشتی نماینده پارلمان این کشور را به اتهام اختلال در امنیت ملی از وی سلب کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «الخلیج الجدید» خبر داد، در پی گفتگوی عبدالحمید دشتی، نماینده مجلس کویت با شبکه ماهواره ای الاخباریه سوریه، وی به جرم امنیتی و اختلال در امنیت ملی متهم شده است.

قبل از این اقدام مجلس کویت، وزارتخانه های کشور و امور خارجه کویت طی اطلاعیه هایی دشتی را به دلیل انتقاد به عربستان و بحرین به اختلال در امنیت ملی متهم کرده بودند. دادستان کل کویت نیز ضمن فراخواندن وی حکم دستگیری وی را صادر کرده بود تا وی را به دلیل انتقاد از عربستان و بحرین محاکمه کند.

علاوه بر این دادستانی با وارد کردن اتهام «ضربه زدن به وحدت کشورهای حاشیه خلیج (فارس ) و ایجاد فتنه طایفه‌ای» به لغو تابعیت کویتی اش تهدید کرده است.

عبدالحمید دشتی در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای الاخباریه سوریه بدون آنکه صراحتا به نام عربستان اشاره کند، گفته بود باید تفکر تکفیری وهابی را  از ریشه خشکاند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *