چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

کار جهادی وزیربهداشت در مناطق محروم

جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب: 492341
وزیر بهداشت عصر امروز با حضور در منطقه محروم ترشک سوسن شهرستان ایذه به ویزیت رایگان بیماران چشمی این منطقه پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عصر امروز پنج شنبه  دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه و هیئت همراه بعد از افتتاح بخش های اورژانس، آی سی یو و سی سی یو بیمارستان مادر و ام آر آی و سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی(ره) رامهرمز، وارد بخش سوسن شهرستان ایذه شد.
 
وزیر بهداشت علاوه بر ملاقات با مردم، در مرکز بهداشتی درمانی ترشک سوسن مستقر شد و بیماران چشمی این روستا را ویزیت و معاینه کرد، وی که چند سال پیش، قبل از حضور در جایگاه وزارت بهداشت در قالب یک تیم درمانی در بخش سوسن حضور داشته بود با وضعیت این منطقه محروم تا حدودی آشنایی داشت.
 
استان خوزستان بسیار محروم است
 
هاشمی در حاشیه این برنامه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پنج سال پیش نیز به مدت دو تا سه ماه نورآوران سلامت در بخش سوسن مستقر بود و تعدادی عمل جراحی در این روستای محروم انجام شد علاوه بر اینکه تمایل داشتم دوباره در این روستا حضور پیدا کنم در عین حال علاقمندم وضعیت روستای جنگه که یکی از روستاهای محروم شهرستان ایذه است را بررسی کنم.
 
وی با بیان اینکه خدمات خوبی در استان خوزستان انجام شده است، افزود: متأسفانه استان خوزستان بسیار محروم است و علیرغم نقشی که هم در انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس ایفا کرد ولی مورد کم لطفی قرار گرفت و با کمبودهای بسیار زیادی مواجه است.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه البته ما توانستیم بخشی از کمبودهای این استان را مرتفع کنیم، گفت: ولی متأسفانه بخش عمده این کمبودها پا برجاست که ما انتظار داریم دستگاههای اجرایی از قبیل وزارت نفت، نیرو، پتروشیمی و بنادر که از مواهب این استان بهره مند هستند بیش از پیش مسئولیت اجتماعی خود را در مقابل مردم شریف خوزستان بر عهده گیرند و نسبت به این استان و مردم آن بی تفاوت نباشند.
 
قاضی زاده هاشمی در پایان در خصوص روند اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد: بعد از دو سال اجرای این طرح اهداف مورد نظر محقق شده است، البته بخشی از این زنجیره هنوز کامل نشده و علت آن مشکلات متعددی از جمله مشکلات اقتصادی، که کشور با آن روبرو است  ولی در صورت اجرای کامل بسته های در نظر گرفته شده برای حوزه بهداشت، درمان و آموزش، بقیه تعهدات ما نیز عملی خواهد شد.
 
به گزارش مهر، دکتر هاشمی در روز دوم سفر خود نیز به منطقه محروم جنگه خوزستان می رود، وی که در سال ۹۱ و قبل از دوران وزارت خود در قالب کاروان نورآوران سلامت به مدت چهار ماه در منطقه جنگه حضور داشت، حدود ۱۰۰ عمل جراحی چشم انجام داده بود که در این سفر چشم بیماران خود را معاینه مجدد خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *