چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱

رایزنی‌های قشقاوی با مقامات پرتغال

شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب: 491305
در دیدار معاون وزیر خارجه ایران با برخی از مقامات پارلمانی پرتغال بر توسعه مناسبات پارلمانی بین ۲ کشور تأکید شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه که در ادامه سفرش به اروپا به منظور انجام رایزنی‌های پارلمانی و کنسولی به پرتغال رفته، با «فرو رودریگز» رئیس پارلمان پرتغال دیدار و در خصوص ضرورت توسعه روابط پارلمانی بین 2 کشور گفت‌وگو کرد.
 
قشقاوی در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روابط تاریخی دو کشور اقتضاء می‌کند بین پارلمان‌ها که آیینه تمام نمای مردم 2 کشور هستند نیز روابط گسترده‌ای ایجاد شود.
 
رئیس پارلمان پرتغال نیز از ایران به عنوان کشوری دوست و با تمدن کهن یاد و از پیشنهاد گسترش روابط پارلمانی استقبال کرد.
 
*دیدار با اعضای گروه دوستی پارلمانی
 
به گزارش فارس، قشقاوی همچنین در این سفر با «سیلوا» رئیس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران با حضور اعضای دیگر این گروه دیدار و گفت‌وگو کرد و گفت که در مجلس جدید ایران نیز گروه دوستی با پرتغال تشکیل خواهد شد.
 
طرفین در این دیدار بر ضرورت رفت و آمد بیشتر بین 2 کشور به منظور آشنایی با یکدیگر تأکید کردند.
 
* گفت‌وگو با رئیس کمیسیون امور خارجه و نایب رئیس اول مجلس پرتغال
 
به گزارش فارس، حسن قشقاوی همچنین در ادامه دیدارهایش با «سوزا پینتو» رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان پرتغال دیدار و درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کرد.
 
قشقاوی با تکرار دعوت همتای ایرانی رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان پرتغال برای سفر به ایران، عنوان کرد: با شکل‌گیری مجلس جدید ایران، انجام این سفر می‌تواند گامی در جهت ارتقای روابط پارلمانی بین 2 کشور باشد.
 
پینتو رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان پرتغال نیز با پذیرش این دعوت اعلام کرد که به محض تشکیل مجلس جدید ایران،‌ این سفر انجام خواهد شد.
 
قشقاوی همچنین با «پورپه لاکائو» نایب رئیس اول مجلس پرتغال دیدار و گفت‌وگو کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
پرتقال بهتر است.نه؟