يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

چند درصد افراد جامعه بی تحرک هستند؟

چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 490735
معاون آموزش وزیر بهداشت گفت: بدترین نوع تغذیه را در منطقه داریم و پزشکان نیز در ارائه سبک زندگی سالم مشکلاتی را دارند.
به گزارش جهان به نقل از میزان، باقر لاریجانی صبح امروز در همایش پزشکان عمومی اظهار داشت: پزشکان عمومی باید توانمند شوند تا بیمار به درستی به متخصص ارجاع شود.متاسفانه پزشکان در حوزه ارائه سبک زندگی سالم مشکلاتی را دارند و 40 درصد افراد جامعه دچار بی تحرکی هستند. همچنین در کشور 4 برابر حد استاندارد نمک مصرف می شود.

وی ادامه داد: در منطقه بدترین نوع تغذیه را داریم که باید فکری به حال آن کرد.

معاون آموزش وزیر بهداشت با اشاره به موضوع پزشک خانواده گفت: در 80 کشور پزشک خانواده فعال است. اگر نتوانیم به موازات تکنولوژی و تخصصی این موضوع را پیش ببریم مشکلات پیش رو از این موضوع نشات می گیرد.

به گفته لاریجانی برای جلوگیری از افزایش خدمات و هزینه پزشک خانواده باید سردرگمی های افراد نسبت به این طرح رفع شود. طرح پزشک خانواده جزو اسناد بالا دستی و سیاست های ابلاغی محور نظام سلامت است.

لاریجانی با بیان اینکه پزشک خانواده باید در خط اول خدمات باشد افزود: پزشک خانواده باید خدمت فراگیر،جامعه نگری و تمرکز بر خانواده داشته باشد. متاسفانه یکی از موضوعاتی که باعث آفت شده است عدم توجه الزامات نظام سلامت از سوی پزشکان است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *