چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

صدور نخستین محصول نانو به کره‌جنوبی

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 490463
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: نخستین محصول نانو از ایران به کره صادر شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سورنا ستاری پیش از ظهر امروز در بازدید از سازمان فضایی ایران در ماهدشت کرج اظهار داشت: لغو تحریم‌ها و مذاکرات انجام شده در این خصوص توانسته ما را به پیشرفت‌های بسیاری برساند.

وی ادامه داد: رسیدن به رتبه‌های برتر جهانی در ایجاد و دستیابی به فناوری‌های مختلف نیز از مهمترین دستاوردهای مذاکرات بوده است.

ستاری در ادامه سخنان خود به صادر کردن نخستین محصول نانو از ایران به کره اشاره کرد و افزود: این اقدام نیز پس از لغو تحریم‌ها برای کشور میسر شد که به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در بخش نانو محسوب می‌شود.در این راستا نیز رتبه ما در جهان در بخش نانو  از رتبه جهانی هفت به رتبه جهانی 6 رسیده است که نیز گامی به سوی موفقیت و پیشرفت محسوب می‌شود.

معاون علمی رئیس جمهور تأکید کرد: کسب این رتبه جهانی می‌تواند برای ما فرصت بسیار خوبی محسوب شود لذا با استفاده و بهره‌وری درست از این فرصت می‌توانیم در بخش‌های مختلف دیگر به پیشرفت و توسعه برسیم.

ستاری اظهار کرد: در این راستا باید یکی از اولویت‌ها ما در این بخش فعال کردن بخش خصوصی باشد تا بتوانیم از توانایی‌های این بخش نیز استفاده لازم را ببریم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین نیازهای امروز کشور توجه بیشتر به بخش پژوهش و تحقیق است لذا اختصاص اعتبارات بیشتر به این بخش باید یکی از مهمترین برنامه‌ها باشد، دولت نیز باید از بخش پژوهش و تحقیق بیش از گذشته حمایت کند و دراین راستا زیرساخت‌های لازم را نیز فراهم آورد.

ستاری خاطرنشان کرد: البته یکی از مهمترین راهکارها برای رسیدن به اهداف مورد نظر در بخش توسعه پژوهش به کارگیری بخش خصوصی و استفاده از توان این بخش است.

وی با تأکید بر بخش فضا اظهار کرد: باید اهداف و برنامه‌های خود را در بخش فضا عملیاتی کرده و از شعار دادن جدا شویم. باید از ظرفیت‌های موجود در بخش فضا استفاده کرده و به سمت تحولات اساسی در این خصوص  پیش برویم البته پیشرفت در این زمینه نیز تنها با توان بخش دولتی امکان پذیر نیست و باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود.

این مسؤول تزریق اعتبارات را از مهمترین نیازهای این بخش دانست و بیان داشت: تنها با تأمین نیروی انسانی نمی‌توانیم به برنامه‌های خود در این زمینه دست پیدا کنیم لذا باید زیرساخت‌ها را در این زمینه با تحولات اساسی رو به رو کرده تا بتوانیم برنامه‌های خود در بخش فضا را عملیاتی سازیم.

به گفته ستاری هم اکنون در بخش فضا دچار عقب ماندگی‌هایی هستیم که لازم است با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی این بخش را نیز با توسعه، پیشرفت و تحولات اساسی مواجه سازیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *