يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

همکاری دانشگاه‌ها با مرکز ملی فضایی

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 490238
رئیس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از اهداف این مرکز استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه ها برای فناوری‌های فضایی است.
به گزارش جهان به نقل از صدا و سیما، منوچهر منطقی با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه‌ها افزود: از این ظرفیت ‌ها می‎توانیم برای رفع نیاز دستگاه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با هدف استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در زمینه فضایی با هماهنگی دانشگاه‌های فعال در این حوزه، مذاکراتی برای طراحی پایه محصول و ماهواره ملی انجام شده است و درحال حاضر با کمک دانشگاه در حال انجام دادن یک پایه محصول استاندارد هستیم.

منطقی تصریح کرد: بیشتر کشورها یک تا سه پایه ماهواره یا ماهواره ملی دارند که براساس نیازهای مختلف، سیستم‌های مختلف روی ماهواره تعبیه می‌کنند و ما نیز در نظر داریم ماهواره‌ای تا 100 کیلوگرم در دانشگاه‌ها طراحی و تولید شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور با ظرفیت علمی که داشته‌، بسیار خوب گام برداشته‌اند، اظهار کرد: دانشگاه‌ها از ظرفیت علمی خود بخوبی استفاده کرده‌اند؛ زیرا ماهواره فناوری‌های متعددی دارد و یکپارچه سازی آن بسیار مهم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *