يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴
۱۸
خوداشتغالی به سبک معاون امور جوانان؛

معاون بازخرید شده وزیر ورزش: دوباره استخدامم کنید!+سند

يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 489923
در حالی که بر طبق آمار، میزان بیکاری جوانان دوبرابر میانگین کشوری است و انتظار می رود یکی از برنامه های محوری مسئولان حوزه جوانان حل این مشکل باشد اما اخبار دریافتی حاکی از تلاش معاون ساماندهی امور جوانان این وزارتخانه برای استخدام رسمی خود است.
معاون بازخرید شده وزیر ورزش: دوباره استخدامم کنید!+سند
گروه ورزش جهان نيوز ـ کمتر از یک ماه از حکم وزیر ورزش و جوانان به محمدرضا رستمی گذشته بود که معاون توسعه و منابع پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در نامه ای به ریاست دانشگاه تهران خواستار به کارگیری مجدد رستمی در این دانشگاه می شود. سید مناف هاشمی در نامه خود تصریح می کند که محمدرضا رستمی در سالهای گذشته خود را بازخریده اما با توجه به سمت جدیدی که به وی داده شده خواستار بازگشت به دولت است. (تصویر پیوست یک)


تصویر یک

دو ماه بعد دانشگاه تهران در نامه ای به صراحت اعلام می دارد: در خصوص بازگشت به کار و ماموریت آقای محمدرضا رستمی به اطلاع می رساند: بر اساس ماده ۸ قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی مصوب ۲۷/۱۲/۶۶ اشتغال به کار کلیه افرادی که سنوات خدمت خود را بازخرید کرده اند، در وزارتخانه ها و سازمان ها ممنوع می باشد لذا بررسی موضوع بازگشت به کار ایشان امکانپذیر نمی باشد. (تصویر پیوست دو)


تصویر دو

براساس قانون خدمات کشوری تنها معاونان رئیس جمهور، وزرا و معاونان وزرا می توانند از کارمندان رسمی دولت نباشند و سایر مدیران و روسای سازمانها باید از میان کارمندان رسمی دولت انتخاب شوند.

به نظر می رسد معاون ساماندهی امور جوانان که تنها به واسطه نزدیکی با شخص وزیر ورزش و جوانان توانسته عهده دار این مسئولیت شود با شناخت از این قانون تلاش دارد برای سالهای آینده نیز جای خود را در دولت محکم کند.

رستمی پس از مخالفت قانونی دانشگاه تهران با بازگشت به کارش در دولت، در نامه ای به گودرزی خواستار استخدام رسمی خود در وزارت ورزش و جوانان می شود.

در نامه معاون ساماندهی امور جوانان به وزیر ورزش و جوانان آمده است: احتراما بازگشت به نامه مورخ ۱۶/۸/۹۴ در خصوص مخالفت دانشگاه تهران با بازگشت به کار و ماموریت اینجانب و با عنایت به ابلاغ مورخ ۲۷/۳/۹۴ (حکم معاونت جوانان) خواهشمند است دستور اقدامات لازم توسط وزارتخانه به منظور جذب رسمی اینجانب را صادر فرمایید. (تصویر پیوست سه)


تصویر سه

متاسفانه وزیر ورزش و جوانان که همیشه از قانون گرایی در این وزارتخانه سخن گفته است به جای پاسخ قاطع به معاون امور جوانان خود مبنی بر غیر قانونی بودن این درخواست، در پی‌نوشت این نامه، دکتر قلی پور مدیرکل منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان را مامور رایزنی در این خصوص کرده است.

این که سرنوشت این رایزنی ها در نهایت به کجا انجامیده و آیا سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در برابر اصرار عجیب معاون ساماندهی امور جوانان بر استخدام غیرقانونی خود مقاومت نشان داده یا خیر یک طرف موضوع است. طرف دیگر اصرار یک مقام دولتی بر امری غیر قانونی است که خود باید مجری قانون باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امید
Iran, Islamic Republic of
برادران عزیز جهان شما خودتون تو مطلب نوشتید معاونین وزرا میتونن از پرسنل دولت نباشند این بنده خدا هم به سمت معاون وزیر منصوب شده لذا کل مطلب شما بلا وجه می باشد.
Iran, Islamic Republic of
شما که این بخش رو خوندی، این بخش رو هم بخون:

به نظر می رسد معاون ساماندهی امور جوانان که تنها به واسطه نزدیکی با شخص وزیر ورزش و جوانان توانسته عهده دار این مسئولیت شود با شناخت از این قانون تلاش دارد برای سالهای آینده نیز جای خود را در دولت محکم کند.

یعنی ایشون نگران روزی است که معاون وزیر نباشد. آن وقت باید از سیستم دولتی خارج شود
Latvia
ببخشید آیا شخص غیر دولتی میتونه معاون وزیر بشه ؟
در این دولت فقط برای ... و ... و .... کار میکنند و کاری به دیگر اقشار جامعه و به ویژه قشر مستضعف کارگر و کارمند ...
اصولا کسی که کارمند دولت نباشد طبق قانون مدیریت خدمات کشوری نمیتواند پست معاونت وزیری بر عهده بگیرد و تنها میتواند سرپرست این سمت باشد. چگونه وزیر برای او حکم معاونت و نه سرپرستی زده است؟!
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از مقامات این کار را کرده اند اگر غیر قانونی است باید برای همه غیر قانونی باشد چرا فقط یقه ایشان را گرفته اید
جوانان مظلوم
حداقل وزیر این صد مجوز که از محل برنامه پنجم گرفته بود یه تعداد میداد به جوانان (همه مجوز ها را دادند به پست های ورزشی به دستور شخص وزیر ) تا این معاونش هم به نون و نوایی برسه .نیروهای قراردادیسازمان جوانان هم استخدام دولت بشن.عجب نیازسنجی صورت گرفته درحوزه منابع انسانی ....
درحال حاضر در استان ایلام شاید خیلی از بازنشستگان سر کارهستند وبیشتر جوانان بیکار
شما چرا دنبال اشتغال ایشان بعنوان معاون وزیر هستید وفف قانون اگر کسی بازید خرید شده باشد اصولا اشتغال در هر پست دولتی ودریافت حقوقذممنوع است
در این قانون به هیچ عنوان او نمی تواند مجدد برای هر پست مشمول قانون از جمله معاونت وزیر دوباره حقوق بگیر این مردم شود
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفا به شماره نامه های اشاره شده در نامه دقت شود که بازگشت و استناد به نامه فلان صحیح نمیباشد لطفا نامه های کهدر لابلای این نامه هم زده شده است منتشر فرمائید........
ایشان می خواسته با پشت گرمی برای جوانان کار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! کنند. خدا قوت وزیر محترم ورزش بدون جوانان
باید به عرض برسانم آقای رستمی در همان سال گذشته به استخدام رسمی دولت درآمدند بدون هیچ گونه آزمون و ....
متاسفم برای دولت تدبیر و امید
ناامید
خیلی باحال بود :)
مسئول جوانان دولت
که باید دنبال اشتغال برای جوانان باشه
خودش برای اشتغال خودش دربه در نامه میده به این و اون
مهدی
وایکن این باباکارمندرسمی دولت بوده وخودرابازخرید کرده است ودیگر نمیتواند مجددتحت هرعنوانی شاغل شوند.متن سریع این قانون است.این فرق دارد با کسی که کارمند دولت نمی باشد. ومی تواند معاون وزیر سود.
برادر عزیز شما کم کم باید به فکر مزار باشید
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر اسم این دولت را دولت بازنشستگان بگذاریم بیراه نگفته ایم. وزارت راه و شهرسازی پر شده از بازنشستگانی که در رده های مدیریتی و مشاوره ای پول های انچنانی می گیرند.
البته بماند چه مشاوره های نابی هم می هند.
مجلس هم در مورد بازنشستگان خیلی با انفعال عمل می کند.
Romania
سلام متاسفانه خود سازمان بازرسی که نظارت برحسن اجرای قوانین دارد در تمامی اشتانها زا ارفاد بازنشسته وباز خرید استفاده می کند لطف به سازمان بازرسی زنجان سری بزنید ببیند چه خبر است