دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

نوبخت: برجام موفقیتی ملی است

سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 488873
سخنگوی دولت با بیان اینکه برجام در جایگاه خودش یک موفقیت ملی است، گفت: این دستاورد، فرصت سرمایه گذاری را جهت رشد اقتصادی برای ما فراهم کرده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با بیان اینکه برجام از جهت یک دستاورد بزرگ برای ملت ایران یک موفقیت محسوب می شود، اظهارکرد: دنیایی که حاضر نبود غنی سازی اورانیوم را در داخل مرزهای ایران به رسمیت بشناسد، امروز آن را تائید کرد و با همین مذاکرات حق ما در غنی سازی و تحقیق و توسعه را به رسمیت بشناسد.

وی افزود: بنابراین برجام یک دستاورد بزرگی است که در جایگاه خودش یک موفقیت ملی محسوب می شود.

نوبخت گفت: البته ما اعلام کردیم که محدودیت هایی در غنی سازی ایجاد می کنیم تا بتوانیم اتهاماتی که برخی قدرت ها بر ما وارد کردند را بکاهیم. بنابراین این مسئله توسط مراجع ذیربط و قانونی کشور مورد تائید قرار گرفت.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه برجام فرصت سرمایه گذاری در داخل کشور جهت رشد اقتصادی برای ما فراهم کرد، گفت: هیئت هایی در این راستا باید از کشورهای دیگر به ایران بیایند و با ما مذاکره کنند و روی مصادیق سرمایه گذاری و استفاده از مجموعه ظرفیت های خارجی، جهت رشد اقتصاد ملی با ما به تفاهم برسند.

نوبخت با اشاره به سفر رئیس جمهور کره به ایران گفت: رئیس جمهور کره برای اولین بار به ایران سفر کرده است و با یک هیئت بیش از ۲۰۰ نفره در ایران حضور دارد و در حال عقد قراردادها و امضاء موافقتنامه ها با ما است.

وی گفت: پس از امضاء برجام که سه ماه از آن می گذرد، ۱۶ هیئت تجاری از کشورهای دیگر جهت عقد قرارداد و سرمایه گذاری به ایران آمده اند و در این چارچوب تاکنون ۸ رئیس جمهور و ۵ نخست وزیر به ایران سفر کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *