سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
ایزدی با اشاره به غارت اموال ایران؛

انتقاد از «دیپلماسی خواهش» برابر آمریکا

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب: 487288
استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، با اشاره به حکم اخیر دیوان عالی آمریکا علیه دارایی‌های ایران گفت: نباید با دیپلماسی خواهش با آمریکا برخورد کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، فواد ایزدی در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفتگو، با اشاره به بلوکه کردن پول های ایران در زمان آغاز اجرای برجام به اقدامات دیگر امریکا اشاره کرد و اظهار داشت: ایران ساختمانی در منطقه منهتن نیویورک داشت که قیمت آن حدود هزار میلیون دلار است و طبق مصوبه آمریکا قرار است این ساختمان را بفروشند و میان افرادی که در لانه جاسوسی دستگیر شدند، تقسیم کند.
 
وی در خصوص چگونگی بلوکه شدن پول های ایران در آمریکا در دوران پسابرجام، گفت: جزئیات این مسئله چندان از سوی مسئولان باز نشده ولی ظاهرا این پول قرار بود منتقل شود و نه تنها این پول، بلکه دیگر مسائل نیز به همین سرنوشت گفتار شدند.
 
ایزدی در این باره عنوان کرد: ایران ساختمانی در منطقه منهتن نیویورک آمریکا داشت که قیمت آن حدود هزار میلیون دلار است؛ آمریکا مصوبه ای در ماه های گذشته داشت که قرار شد این ساختمان را بفروشند و میان افرادی که در لانه جاسوسی دستگیر شدند تقسیم کند.
 
استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران افزود: اینکه چرا این پرونده ها امروز مطرح می شود، جای سوال دارد و اینکه بعد از مذاکره، آمریکا بیشتر به سیاست های خصمانه فکر می‌کند، تا شرایط را بدتر کند، ولی چرا زمانی که وزیر خارجه ما در این کشور است، این اقدام صورت می گیرد.
 
وی گفت: در عمل می‌بینیم که طرف ایرانی بدنبال کاهش تنش است ولی طرف مقابل تصور می‌کند، ایران ضعیف‌تر شده و برخورد را تندتر می‌کند.
 
ایزدی همچنین در خصوص ادعای دیوان عالی آمریکا مبنی بر دخالت داشتن ایران در حادثه ۱۹۸۳ لبنان (کشته شدن تفنگداران دریایی آمریکا) تصریح کرد: میان آن حادثه و ایران ارتباطی نیست؛ در سال ۸۳ میلادی نیروهای آمریکایی به لبنان حمله کردند و یکسری از کسانی که از این حمله ناخوشایند بودند با آن ها درگیر می‌شوند و در منشور سازمان ملل نیز دفاع از خود مشروعیت دارد.
 
این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه نباید با دیپلماسی خواهش با آمریکا برخورد کرد، ادامه داد: آمریکایی‌ها هر هفته اقدام به کشتن انسان‌ها می‌کنند و نمی‌خواهند خانواده های قربانیان از آمریکا شکایت کنند ولی در مورد ایران این عرف و قانون بین‌الملل را نقض کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *