دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

پاسخ درویشی‌به تشکیک درروند توسعه‌مترو

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب: 487251
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: اینکه توسعه مترو مربوط به چه دوره‌ای است، اعداد و ارقام مشخص می‌کنند و اگر کسی شک دارد می‌تواند تونل‌ها را متر کند.
به گزارش جهان، هابیل درویشی در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که چقدر توسعه مترو در این سال‌ها حاصل ارتقای تجهیزات حفاری است، گفت: ۷۰ درصد توسعه مترو طی سال‌های ۸۴ تا ۹۴ رخ داده که استفاده از دستگاه حفاری تی بی ام بر سرعت حفاری افزوده است، اما رکوردهایی که در حوزه حفاری مترو به دست آورده‌ایم، حاصل تلاش نیروی انسانی و استفاده از روش اتریشی است.

وی ادامه داد: رکورد پنج برابری حفاری نسبت به تی بی ام را طی یک هفته با همین روش به دست آورده‌ایم. ۶۰ جبهه کاری و حفاری ۵۰۰ تونل، البته در مواردی که ریزش آب وجود دارد و امکان استفاده از روش دستی نیست از این دستگاه استفاده کرده‌ایم، اما بیشتر حفاری‌ها با دست و روش اتریشی است که ما رکورددار کرده است.

درویشی با بیان اینکه پیش از سال ۸۴، ۷۹ کیلومتر مترو حفاری شده که بیشتر آن هم مربوط به متروی کرج-تهران است که در سطح زمین قرار دارد، گفت: اگر به این عدد و رقم شک دارید یک روز با متر می‌توانیم تونل‌ها را اندازه‌گیری کنیم.

به روز شدن تجهیزات را نباید پای مدیریت خودمان بگذاریم

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران برخلاف اظهارات مدیرعامل شرکت مترو معتقد است به روزرسانی تجهیزات در افزایش حفاری‌ها و رکوردها تاثیرگذار است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شرایط اقلیمی و جنس خاک به ما دیکته می‌کند که از چه ابزاری برای حفاری استفاده کنیم، گفت: در شرایطی که جنس خاک اجازه دهد از دستگاه تی بی ام و در مکان‌های دیگر استفاده از نیروی انسانی در حفاری‌ها کمک می‌کند، اما حفاری همزمان تی بی ام که همزمان حفاری می‌کند، مصالح را بیرون می‌دهد و ... بر رکوردزنی و افزوده شدن طول مترو بی‌تاثیر نیست.

قناعتی تاکید کرد: این موضوع در تمامی پیشرفت‌های کشور صدق می‌کند. به طور مثال اگر یک قطعه را به طور دستی روزانه ۱۰ قطعه تولید می‌کردیم، با پیشرفت تجهیزات و ماشین‌سازی ۱۰۰ قطعه تولید خواهیم کرد. مطمئنا این به نحوه مدیریت ما چندان مرتبط نیست، بلکه توفیقی است که به دلیل رشد امکانات و علم و دانش به دست آمده، هر چند مدیریت کنونی مترو بسیار پرتلاش است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *