سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

جری‌تر شدن دشمنان پس از برجام

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 487129
یک کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه برداشت 2 میلیارد دلاری دولت آمریکا از حساب اموال بلوکه شده ایران یک راهزنی و دزدی آشکار است، گفت: دولت از طریق دادگاه لاهه و مجامع بین‌المللی می‌تواند این اقدام را پیگیری کند.
به گزارش جهان، محمود اسفندیاری کارشناس روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس در خصوص برداشت حدود 2 میلیارد دلار از دارایی‌های مصادر‌شده ایران برای پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان بمب‌گذاری سال 1983، اظهار داشت: دولت ایران باید در این خصوص موضع‌گیری سریع و قاطع داشته باشد و به سرعت تکلیف این موضوع را مشخص کند.

وی با بیان اینکه این کار دولت آمریکا یک راهزنی و دزدی آشکار است از اموال ملت ایران است، ادامه داد: دولت از طریق دادگاه لاهه و مجامع بین‌المللی می‌تواند این اقدام را پیگیری کند.

معاون سابق روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین با تاکید براینکه عدم اقدام به موقع در این خصوص ممکن است موجب سوء استفاده دیگر کشورها شود، عنوان کرد: هیأت دولت باید به موقع و قاطعانه در این خصوص اقدام کند تا این امر در بین دیگر قدرت‌های استکباری در برخورد با ایران باب نشود و کشورهای دیگر دست به چنین اقداماتی نزنند.

اسفندیاری با اشاره به برخی بی‌دقتی‌ها در تنظیم متن برجام تصریح کرد: اگر برجام نبود چنین اتفاقاتی نیز کمتر می‌افتاد و ما از روز تصویب برجام شاهد پرروتر شدن و جری‌تر شدن دشمنان هستیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از شروط مقام معظم رهبری در برجام رعایت نشده‌ است، افزود: دقت لازم در تنظیم متن برجام صورت نگرفته است و این امر موجب شده که دشمنان به خود اجازه چنین اقداماتی را بدهند.

این کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به اینکه طبق اعلام خود غربی‌ها و آژانس انرژی اتمی ایران تاکنون به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، اظهار داشت: ایران تاکنون مافوق تعهدات خود در برجام عمل کرده است، اما در مقابل غربی‌ها بدعهدی کرده‌اند و با توجه به سابقه آمریکایی‌ها این امر کاملا قابل پیش‌بینی بود.

اسفندیاری با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنان خود به بدعهدی‌ آمریکایی‌ها اشاره کرده‌اند، گفت: بسیاری از دلسوزان نیز بارها این موضوع را به دولت گوشزد کردند اما بی‌توجهی دولت به این امر موجب جری‌تر شدن دشمنان شد.

وی در پایان با بیان اینکه آمریکایی‌ها حتی در حین مذاکرات نیز دست از تهدید و اعمال تحریم‌های جدید برنداشتند، خاطرنشان کرد: بعد از برجام چه تهدیدات لفظی و چه عملی دشمن بیشتر شده و برخی از این تحریم‌ها و تهدیدات نتیجه کوتاه آمدن‌ها در مذاکرات است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *