دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

میزان تاثیر مصوبه دولت بر قیمت ماهی

شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 486652
معاون وزیرجهاد کشاورزی در واکنش به افزایش تعرفه واردات ماهیان وارداتی در سال جاری گفت: دربخش آبزیان تراز تجاری کشور مثبت ۱۸۰ میلیون دلار است و این تصمیم تاثیر زیادی بر روی قیمت مصرف کننده ندارد و تلاش شده تعداد واسطه‌ها کم شود.
به گزارش جهان، حسن صالحی در گفت‌وگو با تسنیم، در ارتباط با مصوبه هیئت دولت در خصوص افزایش تعرفه واردات آبزیان و تاثرات آن در بخش تولید و بازار مصرف اظهارکرد: تراز تجاری کشور در بخش آبزیان مثبت  و بیش از 180 میلیون دلار صادرات ما بیشتر از واردات است.

وی افزود:برخی از گونه‌های خاص آبزیان در کشور مصرف می‌شود اما در داخل تولید نمی‌شود، یا برای برخی صنایع ظرفیت‌های ایجاد شده است که برای تامین کسری آنها باید اقدام به واردات کرد.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: در بخش سالمون ماهیان، تیلاپیا و برخی از تن ماهیان ما برای تامین نیاز کارخانجات واردات داریم که در سال جاری تعرفه های آنها به نحوی تغییرکرده است که مشکلی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد نشود و ظرفیتی ایجاد کنیم که این محصولات را خودمان در داخل کشور تولید شود.

وی تصریح کرد:این مصوبه دولت تاثیر زیادی بر روی قیمت مصرف کننده ندارد و تلاش کرده‌ایم که واسطه‌ها را کم کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم بر اساس مصوبه هیئت وزیران برای حمایت از تولید داخلی مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی ماهی پهن از 26 درصد به 40 درصد، ماهی تیلاپیا تازه از 26 درصد به 32 درصد، ماهی تیلاپیا منجمد از 7 درصد به 32 درصد و فیله ماهی منجمد تیلاپیا از 4 درصد به 32 درصد در سال 95 افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *