دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

پیش‌بینی اوباما از زمان آزادسازی موصل عراق/ به شرط آنکه...

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 486283
رئیس جمهوری آمریکا می گوید به شرط تداوم حمایت های نظامی واشنگتن، نیروهای عراقی تا پایان سال میلادی جاری شهر موصل را از داعش پس خواهند گرفت.
پیش‌بینی اوباما از زمان آزادسازی موصل عراق/ به شرط آنکه...
به گزارش جهان به نقل از مهر، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری «سی بی اس» پیش بینی کرد که نیروهای عراقی تا پایان سال میلادی جاری (۲۰۱۶) موفق به باز پس گیری شهر «موصل» از نیروهای داعش خواهند شد.

وی در این باره گفت: انتظار من این است که ما تا پایان امسال همه شرایط لازم را برای سقوط داعش در موصل فراهم خواهیم کرد.

با اینحال اوباما مدعی شد: فراهم کردن شرایطی که با اتکا به آن نیروهای عراقی بتوانند نیروهای داعش را از دومین شهر بزرگ کشور بیرون کنند، به تداوم حمایت آمریکا و متحدانش بستگی دارد.

وی در این باره گفت: ما شاهد میل و رغبت عراقی ها به جنگ با داعش و پس گرفتن مناطق اشغالی هستیم و باید حمایت بیشتر از آنها را تضمین کنیم.

اظهارات اخیر اوباما در حالی مطرح می شود که «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در سفر اخیر خود به بغداد از اعزام ۲۱۷ نیروی آمریکایی به عراق خبر داد که به تسلیحات سنگین و پشتیبانی هوایی مجهز هستند.

کارتر به دنبال اعلام این خبر گفت: اکنون زمان آن رسیده که رفتار تهاجمی تری را نسبت به داعش در پیش بگیریم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شرط اصلی آمریکا اینه که عراق تجزیه بشه کردستانش کشور بشه بعدشم بیان سراغ تجزیه مناطق کردنشین ایران آمربکا نیروهای نظامی سربازان عراقی رو بمباران نکنه کمک پیشکشش کمکش و بره به همون پیش مرگه ها بکنه که اونهمه بهشون سلاح رسونده و تا حالا یکبارم بمبارانشون نکرده