شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

حدادعادل:من را در شعرهایم ببینید

دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۵۱
کد مطلب: 485608
غلامعلی حداد عادل در مراسم رونمایی از دفتر شعرش با عنوان «هنوز هم» گفت: من آنی هستم که در این دفتر شعر می‌بینید، نه آنچه در فضای مجازی درباره ام می نویسند.
به  گزارش جهان به نقل از مهر مراسم رونمایی از دفتر شعر «هنوز هم» سروده غلامعلی حداد عادل عصر یکشنبه ۲۹ فروردین در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.
 
در این مراسم غلامعلی حداد عادل در سخنانی عنوان کرد: خدا را شکر می کنم که مسلمانم و ایرانی و فارسی، زبانم است و می توانم از میراث هزاره ساله شعر و نثر آن بهره ببرم و به کمک برکت این زبان با همه اندیشه ها و عواطفی که در طی این هزار سال در گستره اقلیمی زبان فارسی بوجود آمده ارتباط بگیریم.
 
وی ادامه داد: زبان فارسی جلوه ارزشمندی از میراث فرهنگی، تاریخ و هویت ما است؛ سرمایه بزرگی که باید قدر آن را بدانیم. در این زبان، شعر نشانه ای است از فرهیختگی ما و بزرگانمان همیشه و در هر شغلی که بوده اند با آن بیگانه نبوده اند. شعر جلوه هویت روح ایرانی است و باید آن را پاس داشت.
 
حداد عادل در ادامه گفت: انتشار این مجموعه شعر مدت زیادی به تاخیر افتاد. برای کسی که در دهه هشتم زندگی اش است انتشار دفتر شعر دیر است. با این همه من برای این تاخیر دلالی داشتم. نخست اینکه شعر با عالم نمی سازد. حضرت امام(ره) هم تا زنده بود شعری از خود منتشر نکرد. رهبر انقلاب نیز به شعر تفوه نمی کنند.
 
وی افزود: علت دیگرش هم این است که من دوست داشتم وقتی این دفتر منتشر می شود شعرهایی که درباره شخصیت هایی که دوستشان دارم سروده ام در آن قرار بگیرد. من مدتها بود سعی داشتم قصیده ای برای پیامبر(ص) بگویم که این کار به انجام رسید و در این کتاب قرار گرفته است. همچنین غزلی برای امام حسین(ع) سروده ام که آن هم در این دفتر آمده است.
 
حداد عادل ادامه داد: سعی کردم در این دفتر خودم باشم، چیزی را پنهان نکنم و با اعتقاد شعر بگویم هر چه گفته ام همین است که در این دفتر آمده و بر خلاف رسم موجود همه گونه های شعری هم در آن هست.
 
وی گفت: گاهی فکر می کنم چقدر فاصله است میان آنچه که از من در این دفتر شعر می بینید با آن چیزهایی که هر از گاهی در فضای مجازی درباره من گفته می شود. امروز می خواهم بگویم من آنی هستم که در این دفتر می بینید نه آنکه دیگران می گویند.
 
حداد عادل در پایان با ابراز ناراحتی از اهمال و بی توجهی نسبت به زبان فارسی گفت: این روزها فکر می کنم بعضی ها لابد اعتقاد دارند که بی جهت این گونه از لغات خارجی استفاده می کنند. لابد فکر می کنند چون مصرف کننده کالاهای خارجی هستند باید مصرف کننده لغات خارجی هم باشند اما من از این همه جفا به زبان فارسی رنج می برم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *