يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
۷
نامه دانشجویان بورسیه خطاب به رئیس قوه قضائیه؛

رسیدگی‌به پرونده‌بورسیه‌ها آزمون‌ولایت‌پذیری است/ درخواست ممنوع‌الخروجی عامل ظلم به دانشجویان

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 485491
در نامه جمعی از دانشجویان بورسیه خطاب به رئیس قوه قضائیه آمده است: متاسفانه هنوز در عمل هیچ دادگاه صالحه ای این شکایات مستند و قانونی را بررسی نکرده است.
رسیدگی‌به پرونده‌بورسیه‌ها آزمون‌ولایت‌پذیری است/ درخواست ممنوع‌الخروجی عامل ظلم به دانشجویان
گروه جامعه جهان نيوز ـ جمعی از دانشجویان بورسیه با نگارش نامه ای خطاب به آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه "هنوز در عمل هیچ دادگاه صالحه ای این شکایات مستند و قانونی را بررسی نکرده است" نوشتند: با توجه به دستورات رهبر عظیم الشان انقلاب به قوه قضاییه و اهتمام شخص حضرتعالی در تبعیت از منویات معظم له و رفع ظلم از تمام مظلومان و اجرای عدالت درخواست عاجل داریم که دستور رسیدگی سریع و قاطع را به این شکایات صادر فرمایید.

در بخش دیگری از این نامه نیز ضمن اشاره به نقش دکتر احمد غلامی، مدیرکل سابق بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم در ماجرای اتهام زنی به دانشجویان بورسیه آمده است: دکتر غلامی، قرار است به بهانه پست رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه از کشور خارج گردد. با توجه به ابهامات فراوان امنیتی در خصوص نقش این شخص در پروژه نفوذ دانشگاهی و انگیزه های فتنه گری ایشان علیه نیروهای انقلابی و ولایتمدار و مفتوح بودن شکایت دانشجویان علیه ایشان، تقاضا داریم هر چه سریع تر از خروج نامبرده از کشور جلوگیری به عمل آید.

متن این نامه به شرح زیر است:

حضرت آیت الله آملی لاریجانی (دامت برکاته)

ریاست محترم و معزز قوه قضاییه

با عرض سلام و اهدای تحیت

همان گونه که مسحضرید، پرونده مربوط به حقوق قانونی دانشجویان بورسیه و ظلم های ناشی از عملکرد خلاف قانون مسئولان وزارت علوم، یکی از مهم ترین پرونده ها در دو سال گذشته بوده است. این پرونده با ورود و اعلام نظر مبارک مقام عظمای ولایت، از حیث ولایت پذیری نیز آزمون مهمی را پیش روی مسئولان و نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده است.

خوشبختانه تاکنون قوه محترم قضاییه نیز تلاش خود را برای احقاق حقوق قانونی دانشجویان مبذول داشته است که در این خصوص لازم دیدیم درخواست هایی را مطرح نماییم. قبل از هر چیز لازم می دانیم که از این تلاش ها مراتب قدردانی خود را اعلام نماییم.

مقام معظم رهبری(حفظه الله) دستوراتی را به قوه قضاییه درباره پرونده دانشجویان بورسیه صادر فرموده اند. متاسفانه تمام مشکلات ریشه ای و اصلی دانشجویان بورسیه اعم از جایابی، لغو غیرقانونی اعلام نیازها، فقدان امنیت شغلی پس از فارغ التحصیلی و عدم پرداخت حقوق قانونی و مادی که به علت تعهد محضری داده شده مبنی بر عدم اشتغال همزمان با تحصیل که دانشجویان بورسیه را در تنگنای شدید روحی، مالی و خانوادگی قرار داده است، پابرجا می باشد و وزارت علوم نه تنها پاسخگو نبوده بلکه هر روز نیز حلقه فشار بر دانشجویان بی پناه را تنگ تر از قبل می کند.

دانشجویان بورسیه در ماه های پایانی سال 1393 تعداد انبوه شکایت خود را در دیوان عدالت اداری و در مرداد ماه سال 94 شکایت دیگری را از بانیان ظلم به دانشجویان بورسیه در دادسرای فرهنگ و رسانه و شعبه 28 کارکنان دولت به ثبت رسانده اند.

متاسفانه هنوز در عمل هیچ دادگاه صالحه ای این شکایات مستند و قانونی را بررسی نکرده است. با توجه به دستورات رهبر عظیم الشان انقلاب به قوه قضاییه و اهتمام شخص حضرتعالی در تبعیت از منویات معظم له و رفع ظلم از تمام مظلومان و اجرای عدالت درخواست عاجل داریم که دستور رسیدگی سریع و قاطع را به این شکایات صادر فرمایید.

همچنین باید به عرض برسانیم بنا بر اخبار واصله، یکی از عوامل اصلی فتنه علیه نیروهای ارزشی بدنه وزارت علوم و دانشگاه علم و صنعت و از برنامه ریزان ظلم به دانشجویان بورسیه، یعنی آقای دکتر غلامی مدیرکل سابق بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، قرار است به بهانه پست رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه از کشور خارج گردد. با توجه به ابهامات فراوان امنیتی در خصوص نقش این شخص در پروژه نفوذ دانشگاهی و انگیزه های فتنه گری ایشان علیه نیروهای انقلابی و ولایتمدار و مفتوح بودن شکایت دانشجویان علیه ایشان، تقاضا داریم هر چه سریع تر از خروج نامبرده از کشور جلوگیری به عمل آید.

ان شاء الله با درایت و قاطعیت مثال زدنی حضرتعالی، فتنه ای که علیه بدنه علمی و پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای باز کردن باب نفوذ دانشگاهی، آغاز شده است، منکوب شده و حقوق قانونی همه مظلومان به صاحبان آن باز خواهد گشت و عوامل مجری پروژه نفوذ در بدنه دانشگاهی رسوا خواهند شد.

با تشکر
جمعی از دانشجویان بورسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منتظریم!
هر روزی که می گذره این ظلم به بورسیه ها نمایان تر می شه
Iran, Islamic Republic of
خب الان چرا قوه قضائیه رسما ورود نمی کنه؟
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله با درایت و قاطعیت مثال زدنی حضرتعالی، فتنه ای که علیه بدنه علمی و پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای باز کردن باب نفوذ دانشگاهی، آغاز شده است، منکوب شده و حقوق قانونی همه مظلومان به صاحبان آن باز خواهد گشت و عوامل مجری پروژه نفوذ در بدنه دانشگاهی رسوا خواهند شد.
امیدواریم
United States
ای کاش دولت می فهمید که این ظلمها برکت را ازش برده و روز بروز دولت روحانی پر چالشتر میشود چون ظلم و اه ....
تمام افرادی که سو استفاده کرده اند از موقعیت وزارت علوم چه مسئولین چه دانشجوهای نور چشمی باید از سیستم اموزش عالی اخراج شوند مسئولین هم باید دادگاهی شوند که وقتی مسئولیتی به دستشان افتاد سو استفاده نکنند
توی این آزمون انتگرال و مشتق هم هست؟