دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
امیرعبداللهیان:

نقض آتش‌بس در سوریه نگران کننده است

چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۰۶
کد مطلب: 484667
معاون وزیر خارجه کشورمان در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نسبت به افزایش اقدامات گروه‌های مسلح بی‌مسئولیت در سوریه و افزایش نقض آتش‌بس در این کشور ابراز نگرانی کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان ظهر سه شنبه در حاشیه دیدار با استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در جمع خبرنگاران افزود: امروز گفت و گوهای مهمی با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در خصوص ادامه روند سیاسی در این کشور داشتیم.
 
وی اضافه کرد: برخی نگرانی هایی که وجود داشت با وی مطرح کردیم؛ از جمله نگرانی های موجود در سوریه افزایش اقدامات گروه های مسلح بی مسئولیت در این کشور در روزهای اخیر و افزایش موارد نقض آتش بس است که نگران کننده بوده و می تواند به روند سیاسی این کشور آسیب برساند.
 
وی ادامه داد: در عین حال بحث ارسال کمک های انسان دوستانه از طرف برخی از جهات به صورت گزینشی انجام می شود و این هم مشکلاتی را ایجاد کرده است.
 
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با حمایت از تلاش های دی میستورا و روند سیاسی در سوریه، اظهار داشت: از این که به حل سیاسی در سوریه نزدیک می شویم خرسندیم و امیدواریم همه طرف های منطقه ای و بین المللی در دو مسیر مبارزه جدی با تروریسم و تقویت روند سیاسی گام های اساسی و مهم برداشته و از اقدامات متعارض که به نفع سوریه و مردم سوریه نخواهد بود، دست بردارند.
 
امیرعبداللهیان اضافه کرد: تلاش هایی که تا الان انجام شده در مجموع روند رو به جلو را نشان می دهد منوط بر این که روند مبارزه با تروریسم تقویت شود و این گفت و گو ها بین نمایندگان واقعی مردم سوریه و نمایندگان حکومت این کشور به سرانجام مناسبی برسد.
 
وی در خصوص روند مذاکرات در سوریه نیز گفت: تلاش هایی که در سازمان ملل به عمل آمده در این جهت بود که صرفا گروه های معارضی که معتقد به راه حل سیاسی هستند، حضور پیدا کنند هر چند برخی از گروه های تروریستی تلاش کردند با نقاب و چهره جدید وارد گفت و گو شوند.
 
معاون وزیر امور خارجه افزود: در گفت و گوهای امروز هم آقای دی میستورا تاکید کرد که هیچ ارتباطی بین گفت و گوها با سازمان ملل و جریانات تروریستی نخواهد بود اما همچنان موضوع لیست گروه های تروریستی یکی از موضوعات پر ابهام در این مذاکرات و روند سیاسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *