دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱

حمله اپوزیسیون به یک گفتمان سینمایی/ هدیه رئیس دولت اصلاحات به پاپ چه بود؟

سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب: 484623
در آن دیدار، به رسم سوغات، یک جلد دیوان حافظ، یک قالیچه ایرانی و مجموعه کامل سریال مردان آنجلس (داستان اصحاب کهف) که فرج الله سلحشور را ساخته بود به‌عنوان هدیه، اهدا کرد.
به گزارش جهان به نقل از گروه فرهنگی صابرنیوز؛ روزنامه آفتاب یزد که روز گذشته یادداشتی تحت عنوان محبوبیت دستوری را منتشر نمود که در جامعه با واکنش های مختلفی روبرو شد .
 
 
 
اما بحثی که در اینجا مطرح است نوع نگاه نویسنده  به گفتمان فرج الله سلحشور است سلحشور همیشه به تکلیفش عمل کردو کاری نداشت که کسی خوشحال می شود یا ناراحت ، برای او رضای خدا مهمترین مسئله بود. اما نگارنده یادداشت در آفتاب یزد فلسفه ذهنی اش هالیودی و آمال و آرزوهای برخی فیلمسازان می باشد. چون چند تفاوت بین سینمای اسلامیو هالیودی قائل بود که اولین آن مطرح شدن و محبوبیت بود .او کمی گفت در سینمای هالیود معروف شدن و محبوب شدن نزد خلق مهم است اما در سینمای قرآنی ، رضایت خدا مهم تر است.
 
نگارنده یادداشت که به صورت خیلی واضح و مشخص برای تخریب گفتمان مرحوم سلحشور شمیشر را ، از رو بسته و انتقادهایی را مطرح می کند که مطمئنا اگر یکبار دیگر متنش را بخواند به آن  بارها می خندد و از خلق چنین یادداشت سخیفی خجالت خواهد کشید.
 
با درگذشت سلحشور کشورهای دیگر متأثر شدند اما افراد اندکی با گرایشات سیاسی خاص مطلبی را نشر می دهند که موجب ناراحتی یک جامعه می شوندو انگار که سلحشور  هنرمند این مملکت نبوده است.
 
محبوبیت هیچ وقت دستوری نیست محوبیت دلی است به دل  و قلب انسان نمی توان دستور داد که شخصی را دوست داشته باش و از شخص دیگر بیزار باش ، خیلی از ورزشکار ها و هنرمندان سعی کرده اند که محبوب باشند اما نتوانسته اند در دل مردم جایی داشته باشند. مردم ایران ، مردمی باهوش و هوشیار هستند و می دانند کسی که از جنس خودشان است و در بین خودشان زندگی می کند چگونه با او ارتباط برقرار کنند وقتی در اقسا نقاط کشور برای سلحشور مراسم گرفته می شود و این مراسم را خود مردم برگزار می کنند نتیجه اش غیر از این است که او در دلهای مردم نفوذ کرده است .
 
 

 ای کاش روزنامه آفتاب یزد قبل از نوشتن آن یادداشت جستجویی در خصوص پخس سریال یوسف  پیامبر در کشور مختلف می کرد سریال یوسف ،به نوعی سفیر فرهنگی ایران در جهان است و در کشور های اروپایی ، آمریکایی و آسیایی و در چند کشور بارها این سریال پخش شده لطفا لینک های زیر جهت اطلاع را کلیک فرمائید.
 
«یوسف پیامبر» در شبه‌قاره هند
 
 پخش سریال یوسف پیامبر(ع) در تلویزیون اتریش
 
استقبال 45 کشور از سريال حضرت يوسف
 
پخش سریال حضرت یوسف(ع) در تلویزیون ونزوئلا
 
 استقبال بي‌نظير مردم مصر از يوسف پيامبر
و...
 
و همانطور که فوتبال ایران را در جهان با علی دایی می شناسند ، در بخش سینما و تلویزیون کشور ما را (چه آقایان اپوزیسیون بخواهند و چه نخواهند) با فرج الله سلحشور می شناسند .
 
 
روزنامه آفتاب یزد که فقط در فکر تخریب سلحشور بوده و به آرشیو رجوع نکرده باید به ایشان و همغکرانش اشاره و یادآوریم کنیم که رئیس دولت  اصلاحات در اسفند ۱۳۷۷، دیداری با پاپ ژانپل دوم داشت و در آن دیدار، به رسم سوغات، یک جلد دیوان حافظ، یک قالیچه ایرانی و مجموعه کامل سریال مردان آنجلس (داستان اصحاب کهف) که فرج الله سلحشور را ساخته بود به‌عنوان هدیه، اهدا کرد.
 
 مهمانان خارجی در دفتر سلحشور
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
عزت از آن خداست