شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

برگزاری جشنواره ملی دانایی خلیج‌ فارس

سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 484502
ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس (شهید تندگویان) با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ماه سال جاری در استان بوشهر برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، دبیر اجرایی جشنواره ملی دانایی خلیج فارس شهید تندگویان اظهار کرد: ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس شهید تندگویان توسط پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و بنیاد نخبگان استان بوشهر در روزهای 7 و 8 اردیبهشت‌ ماه همزمان با روز جهانی خلیج فارس برگزار خواهد شد.

به گفته محمد مبین غفوری؛ دبیر اجرایی جشنواره ملی دانایی خلیج فارس شهید تندگویان؛ وزارت نفت، بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم، انجمن مهندسی شیمی و تعدادی از شرکت‌های نفتی فعال کشور در  برگزاری ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس (شهید تندگویان) همکاری می‌کنند.

وی گفت: این جشنواره با هدف شناسایی پتانسیل‌ها، ترویج نوآوری و بومی‌سازی حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی وانرژی، همچنین فرهنگ سازی و ترویج اقتصاد دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی این جشنواره تصریح کرد: از اهداف دیگر این جشنواره می‌توان به معرفی نوآوری‌‌های برتر و حمایت از آنها، گسترش تجاری‌سازی فناوری‌ها و نوآوری‌ها و ایجاد فن‌ بازار ملی در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی اشاره کرد.

غفوری با اشاره به محورهای برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: اکتشاف، ذخیره‌سازی، سلامت، ایمنی و محیط زیست، فناوری نانو، حفاری و فرآیند از جمله محورهای برگزاری این جشنواره هستند.

وی گفت: محورهای دیگری از جمله کنترل، اندازه‌گیری و ابزار دقیق، فناوری غشا، بهره‌برداری، کاتالیزور، انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پلیمر، فناوری زیستی، مخزن، انتقال و توزیع در این جشنواره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش، همزمان با برگزاری این جشنواره، «نمایشگاه جانبی نوآوری‌های برتر نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته» به منظور معرفی جدیدترین دستاوردهای این حوزه نیز برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *