يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

وعده معاون وزیر ارتباطات برای روستائیان

چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب: 483359
معاون امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال 18 هزار روستای کشور به اینترنت وصل می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مرتضی براری عصر امروز در حاشیه تودیع و معارفه مدیرکل ارتباطات استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
 
وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌ها یکی از اولویت‌های این وزارتخانه است، یادآور شد: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در حوزه زیرساخت کاهش شکاف دیجیتالی بوده که با مصوبه دولت و مجلس سال گذشته 350 میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده شد.
 
براری با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 25 هزار روستای کشور از نعمت اینترنت برخوردار بوده، عنوان کرد: امسال نیز بیش از 18 هزار روستا از نعمت اینترنت برخوردار می‌شوند، که امیدواریم تا پایان دولت تدبیر و امید تمام روستاهای بالای 10 خانوار،‌ از اینترنت برخوردار شوند.
 
معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:‌ در استان لرستان بیش از 300 روستا به اینترنت وصل شده که امسال نیز تعدادی دیگر به این رقم اضافه می‌شود.
 
این مسئول یادآور شد: در برنامه ششم توسعه دولت تلاش می‌کند که شعار دولت الکترونیک را تحقق بخشد و بیش از 50 درصد از مراجعات مردم به دستگاه‌ها کاهش و صد درصد خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شود.
 
براری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های جدی دولت تدبیر و امید بحث فیلترینگ فضاهای مجازی است که همان‌گونه توسعه زیرساخت‌ها و اولویت کار وزارت ارتباطات است، از این رو امنیت و صیانت فضای اجتماعی در دستور کار است و به‌گونه‌ای که در ابتدای دولت تدبیر و امید 150 میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شد و سال گذشته نیز 200 میلیارد تومان برای این بخش تخصیص داده شد.
 
وی از مردم خواست اگر با تخلفات شرکت‌های اینترنتی مواجه شدند، به سایت 195 وزارتخانه ارتباطات مراجعه کنند و در آنجا مشکلات خود را مطرح کنند.
 
معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در سطح کشور بیش از 9 میلیون مودم ای.دی.اس.ال وجود دارد که از ابتدای دولت تدبیر و امید بیش از 3.5 برابر این مودم‌ها افزایش یافته و در حوزه همراه اول بیش از 20 میلیون موبایل از مشترکان اینترنت هستند.
 
براری افزود: تاکنون توسط بخش خصوصی و دولتی 250 میلیارد تومان در بخش زیرساخت‌های لرستان هزینه شده و تا پایان این دولت نیز 150 میلیارد تومان دیگر هزینه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *