شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
یک تحلیلگر بررسی کرد؛

هدف پنتاگون از آموزش معارضان سوری

دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب: 482857
یک تحلیلگر سیاسی معتقد است که هدف آمریکا از آموزش معارضان سوری تضعیف محور مقاومت است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «شارمین نروانی»، تحلیلگر سیاسی،‌ در گفتگو با رادیو اسپوتنیک روسیه معتقد است که نیروهای زمینی بومی [در سوریه] از توان لازم برای شکست تروریسم برخوردارند و ارسال نظامیان بیشتر به این منطقه جنگی ضرورتی نخواهد داشت.
 
وی همچنین گفت که دغدغه اصلی واشنگتن بحث زمان است؛ چرا که موفقیت ارتش سوریه و متحدان آن جایگاه غرب و نمایندگان آن را بر سر میز مذاکره در ژنو تضعیف می نماید.
 
این تحلیلگر سیاسی در ادامه افزود: «تصور می کنم که همه این جریان یک بازی موش و گربه است- کسب آمادگی برای مذاکرات پیش رو در ژنو و تلاش برای دستیابی به یک اهرم فشار- زیرا واشنگتن طی چند ماه اخیر در برابر ارتش سوریه، نیروی هوای روسیه  و سایر متحدان شکستهای متعددی را متحمل شده است.»
 
وی همچنین اظهار داشت که تلاش پیشین پنتاگون برای آموزش و تقویت معارضان به اصطلاح میانه رو سوری با هدف مبارزه با داعش به یک فاجعه بدل شد؛ برنامه ای که همچون لکه ننگی بر دامان پنتاگون خودنمایی می کند.
 
نروانی با اشاره به اظهارات اشتون کارتر،‌ فرمانده وزارت دفاع آمریکا،‌ در سپتامبر گذشته گفت که پنتاگون با اختصاص بودجه ای بالغ بر پانصد میلیون دلار به این برنامه تنها توانست پنج یا شش مبارز تعلیم دهد و الباقی، به انضمام تجهیزات نظامی آمریکا، به دست القاعده افتاد.
 
نروانی ضمن ابراز تأسف از اینکه برنامه جدید پنتاگون برای آموزش معارضان سوری بی ثمر خواهد بود،‌ معتقد است که اجرای مجدد یک برنامه شکست خورده به دور از منطق است.
 
این تحلیلگر سیاسی سیاست خارجی آمریکا در منطقه خاورمیانه را فاقد دوراندیشی لازم دانست و خاطرنشان کرد که ایالات متحده آمریکا همواره از یافتن یک راه حل عملی و منطقه ای برای شکست و انحطاط داعش غفلت کرده است.
 
شارمین نروانی در ادامه توضیح داد: «نیروهای زمینی فعال در صحنه نبرد سوریه از توان شکست [داعش] و سایر گروههای تروریستی برخوردارند. این نیروهای زمینی همگی بومی هستند و از اینرو،‌ نیازی به وارد نمودن نیرو از کشوری دیگر نیست.»
 
طبق اظهارات این تحلیلگر سیاسی، آمریکا از کمک رسانی به مبارزان محلی «سرباز می زند» زیرا بسیاری از این گروههای مبارز به «محور مقاومت»- شامل ایران،‌ سوریه،‌ حزب الله- وابسته هستند.
 
وی در پایان گفت که آمریکا در راستای تضعیف «محور مقاومت» این آمادگی را دارد که فرصت و امکان پیشرفت را برای القاعده،‌ [داعش] و سایر گروههای تروریستی فراهم نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *