دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
تا دوم فروردین 1395

70 هزار بازدید از سعدآباد

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 481056
از ابتدای نوروز 1395 تا دوم فروردین، حدود 70 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از کاخ - موزه‌های سعدآباد دیدن کردند که این آمار نسبت به سال گذشته در مدت مشابه، شش هزار نفری افزایش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، براساس ‌آمار اعلام‌شده، کاخ ملت، کاخ سبز، موزه هنرملل، موزه اتومبیل‌های سلطنتی و موزه پوشاک سلطنتی به ترتیب بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

مجموعه سعدآباد برای میزبانی بهتر از گردشگران نوروزی از اواسط زمستان سال گذشته مشغول تدارک امکانات و تجهیزات بوده و فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی زیادی به این منظور صورت گرفته است که می‌توان به استقرار نیمکت‌ها و سطل‌های زباله، مرمت باغ راه‌های منتهی به ابنیه تاریخی، رنگ‌آمیزی آبراه‌ها، تعویض روشنایی کاخ‌ها، بهینه‌سازی سرویس‌های بهداشتی، تامین چشمه‌های آبخوری به تعداد لازم، ساماندهی فضای سبز، استقرار استندها و تجهیز و ساماندهی بخش فروش الکترونیکی بلیت در مبادی ورودی زعفرانیه و دربند، نظافت و ساماندهی نمازخانه عمومی مجموعه، نصب تابلوهای راهنما و مسیریاب در مبادی اصلی، نصب بیش از 50 بنر نوروزی، چاپ و توزیع 200 هزار نسخه بروشور راهنمای مجموعه به دو زبان فارسی و انگلیسی اشاره کرد.

اجرای موسیقی زنده و رقص محلی اقوام ایرانی در مجموعه سعدآباد توجه و رضایت گردشگران را جلب کرده است. همچنین غرفه‌های نمایش و فروش صنایع‌ دستی و سوغات استان‌ها همراه با سیاه‌چادرهایی از ایل قشقایی و بختیاری با لباس محلی و طبخ نان و آش محلی به شیوه کاملا سنتی در این مجموعه وجود دارد.

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در نوروز 95 تا 12 فروردین هر روز از ساعت 9 تا 19 پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است. البته فروش بلیت تا ساعت 16:30 در ورودی‌ها انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *