جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

برجام 2 و 3 یعنی عقب‌نشینی از خطوط قرمز

سه شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب: 480970
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه 50 میلیارد دلار سوغات فرنگ اقتصاد مقاومتی نیست، گفت: عمل به اقتصاد مقاومتی تفکر و جسارت انقلابی می‌خواهد و این موضوع باید در صدر مطالبات مردم قرار گیرد.
به گزارش جهان، حمد چلداوی عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس در خصوص لزوم عمل به اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال‌شان وظایفی را هم برای مردم و هم برای مسئولین مشخص کردند.

وی افزود: وظایف مردم این است که در صدر مطالبات خود بحث اقتصاد را قرار دهند و البته در این راه با دولت همراهی کنند. برای دولت نیز این وظیفه را بیان کردند که از شعار دادن بپرهیزند و به اقتصاد مقاومتی عمل کنند تا مردم بهبود اقتصادی را احساس کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: اگر مطالبه اقتصادی مردم از دولت در صدر قرار گیرد دیگر دولتمردان نمی‌توانند به فکر مسائل حاشیه‌ای و برجام‌های دو و سه باشند بلکه برای پاسخگویی به مردم باید سراغ رفع مشکلات اقتصادی بروند.

چلداوی در ادامه افزود: البته شواهد و قرائن اینگونه نشان می‌دهد که دولت از ابتدا هم برنامه اقتصادی نداشته که شاهد مثال آن وعده حل مشکلات در صد روز بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه یک خط غیرانقلابی در بدنه نظام در حال ایجاد است، گفت: این خط غیرانقلابی به دنبال تحمیل برجام‌های دو و سه که همان تصمیم کشور به آمریکا است، هستند.

وی با تأکید بر اینکه برجام دو و سه به معنای عقب‌نشینی از خطوط قرمز است، گفت: خوب است مسئولان با مردم صادقانه سخن بگویند. حال که آمریکا به برجام عمل نمی‌کند مسئولان به جای توجیه با مردم صادقانه سخن بگویند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تطهیر آمریکا هیچ فایده‌ای برای کشور نخواهد داشت، گفت: خوب است برخی دولتمردان بدانند که با دل بستن به آمریکا مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد و خوب است دولت به جای تمرکز بر روی مسائل حاشیه‌ای و سیاسی فکر اجرای اقتصاد مقاومتی باشد.

چلداوی اضافه کرد: عمل به اقتصاد مقاومتی تفکر و جسارت انقلابی می‌خواهد. 50 میلیارد دلار سوغات فرنگ جایی در اقتصاد مقاومتی ندارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در پایان با بیان اینکه هر اقدام دولت باید ذیل اقتصاد مقاومتی قرار گیرد، گفت: مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی مشخص است و نخبگان باید مردم را از این مؤلفه‌ها آگاه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *