دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

اهمال تعمدی سیا علیه داعش

پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 480339
رئیس سرویس اطلاعاتی گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه به روزنامه فیگارو گفته است که این گروه از ابتدای شکل‌گیری داعش، اطلاعات این گروه را در اختیار واشنگتن قرار داده بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رئیس سرویس اطلاعاتی گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه اعلام کرد عوامل اطلاعاتی این سرویس از زمان پیدایش داعش به درون این گروه نفوذ کرده و اطلاعاتی را از داخل این گروه تروریستی بدست آورده‌اند، اما سازمان سیا به طور عمده این اطلاعات را که به سرکوب این گروه تروریستی کمک می‌کرده، نادیده گرفته است.

رئیس سرویس اطلاعاتی ارتش آزاد سوریه در گفت‌وگویی اختصاصی با روزنامه «لوموند» فرانسه گفته که «گزارش‌های بسیار دقیقی» درباره گروه تروریستی داعش بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط عوامل جاسوسی خود تهیه کرده و در دو سال اخیر در اختیار سازمان سیا قرار داده است.

بنا به گفته وی، این اطلاعات، بینش جامعی درباره محور داعش در عراق و سوریه بوجود آورده و علاوه براین شامل اطلاعاتی بدست آمده از طریق «جی پی اس» نیز بوده است.

این مقام اطلاعاتی ارتش آزاد سوریه می‌گوید: «از زمانی که گروه داعش تنها 20 عضو داشت،‌ تا زمانی که اعضای آن به 20 هزار نفر رسیدند ما همه اطلاعات را در اختیار آمریکایی‌ها قرار دادیم. زمانیکه از آنها پرسیدیم که با این اطلاعات چه کرده‌اند، همواره شاهد پاسخ‌هایی بی‌ربط بودیم که قصد دست به سر کردن ما را داشتند. می‌گفتند اطلاعات در دست مقامات تصمیم‌ساز است.»

بنا بر این گزارش،‌این عملیات جاسوسی با آموزش 30 نفر در خارج از سوریه و اعزام آنها به شهرهای تحت تصرف داعش از جمله رقه آغاز شد که ماهیانه 30 هزار دلار نیز بودجه مالی از آمریکایی‌ها برای انجام این عملیات درخواست شده بود اما تنها ماهیانه ده هزار دلار پرداخت شده است.

یکی دیگر از اسنادی که روزنامه لوموند فرانسه در این گزارش خود منتشر کرده، شامل فرمانی برای انجام عملیاتی در جهت نابودی داعش و اخراج آنها از استان حلب در تابستان سال 2014 میلادی می‌شد که بارها اجرای آن توسط آمریکایی‌ها به تعویق افتاده و سرانجام در پایان سال 2014 با ضدحمله جبهه النصره عقیم گذاشته شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *