يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

دعوت‌نامه ظریف از بازرگانان زلاندنو

دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 479777
وزیر امور خارجه کشورمان از بازرگانان زلاندنو برای حضور و سرمایه گزاری در بازار بزرگ ایران دعوت کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و هیئت همراه در جریان سفر به زلاندنو، در نشست مشترکی با اعضای «شورای بازرگانی خاورمیانه» زلاندنو دیدار و در خصوص راههای گسترش روابط دو کشور گفتگو و رایزنی کردند.

ظریف در این نشست که با حضور سفرای دو کشور برگزار شد با اشاره به اینکه ایران باثبات ترین و دمکراتیک ترین کشور غرب آسیا است به تشریح ظرفیت های اقتصادی ایران پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان، منابع انسانی پیشرفته، امکانات ارتباطی و حمل و نقل، توریسم، کشاورزی، علوم پیشرفته و نانوتکنولوژی، نفت و گاز و پتروشیمی را بعنوان برخی از مهمترین ظرفیت های ایران برشمرد و از بازرگانان زلاندنو برای حضور و سرمایه گزاری در بازار بزرگ ایران دعوت کرد.

براساس این گزارش هریک از اعضای شورا دیدگاهها و ملاحظات خود درباره زمینه های همکاری دو کشور و فرصت ها و چالش های فراروی آن را مطرح و طرف ایرانی در هر مورد توضیحات لازم ارائه کرد.

در این نشست، همچنین سفرای دو کشور دیدگاههای خود در خصوص روابط اقتصادی و تجاری تهران و ولینگتون را ارائه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *