دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
مسئولان بخوانند و دریابند

حقوق یک‌سال کارگران شهرداری قلعه‌گنج 600 هزار تومان!

سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 478667
شهر قلعه‌گنج داغ‌های قدیمی زیادی دارد اما باید به دستان پینه‌بسته و زمخت کارگران شهرداری برسیم، آنهایی که یک‌ سال است بی‌مزد خدمت می‌کنند و حقوق و بیمه را نمی‌دانند چه رنگی است.
حقوق یک‌سال کارگران شهرداری قلعه‌گنج 600 هزار تومان!
به گزارش جهان به نقل از فارس، مدت چند ماه است که نگاه مظلومانه پاکبانان و کارکنان زحمتکش شهرداری قلعه‌گنج برایم عذاب وجدانی درست کرده است که به من قدرتی داد که بعد از گذشت یک‌سال به دادخواهی آنها قلم بردارم و بنویسم.

انتخاب یک شهردار غیرمتخصص و نابلد چنان تیشه بر پیکره شهر زده است که بعد از این همه سال قلعه‌گنج هنوز که هنوز است از نبود فضای تفریحی و پارک و سرگرمی رنج می‌برد و حتی یک سرویس بهداشتی عمومی در این شهر پیدا نمی‌شود.

اینها داغ‌های قدیمی این شهر است که هر روز که گذری بر خیابان‌های ترک‌خورده شهر بیندازید آزارتان می‌دهد اما باید به دستان پینه‌بسته و زمخت کارگران شهرداری برسیم، آنهایی که یک‌ سال است بی‌مزد و مواجب خدمت می‌کنند و حقوق و بیمه را نمی‌دانند چه رنگی است.

آنهایی که اگر یارانه نقدی نبود شاید دیری قید حیات را می‌زدند چه بسا به تکدی‌گری و بارکشی و ... روی آورده‌اند اما خم به ابروی شهردار نیامد.

حدود 30 کارگر زحمتکش را می‌توان هر روز صبح در خیابان‌های شهر دید که به جمع‌آوری زباله و نظافت شهر مشغول هستند و چه سخت امیدوار هستند که لقمه نانی حلال برای زن و زندگی خود مهیا کنند.

برای حقوق پافشاری کردم و یک‌سال است از کار اخراج شده‌ام

به سراغ یکی از آنها می‌روم و از حال و روزش می‌پرسم، دستان زمخت و پینه بسته‌اش را نشان می‌دهد که دلم به‌درد می‌آید.

ابراهیم به‌واسطه اینکه مطالبه حقوق کرده است از کارش اخراج شده است، او می‌گوید: چهار سال برای شهرداری کار کردم به‌جای هشت ساعت کار، 24 ساعته کار کردم، اما شکم زن و بچه‌ام را نمی‌توانستم با وعده و وعید پر کنم.

وی بیان داشت: برای حقوق پافشاری کردم و یک‌ سال است از کار اخراج شده‌ام یعنی دیگر تمایلی برای مجانی کار کردن نداشتم و اکنون یک‌سال است که دارم تلاش می‌کنم به همه جا رفتم و شکایت کردم، اما حق خودم را نمی‌توانم بگیرم.

ابراهیم افزود: بیمه هر سال سه ماه پرداخت شده است و هیچ خدماتی در قبال اینگونه بیمه‌ای به کارگران تعلق نمی‌گیرد و واقعا نمی‌دانیم چه‌کاری باید کرد.

شهردار گزارش مالی درستی به شوراها ارائه نمی‌کند

به سراغ شورای شهر قلعه‌گنج می‌رویم و از آنها علت این همه عقب‌ماندگی را جویا می‌شویم.

حمید صادقی رئیس شورای شهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج اظهار داشت: با مذاکراتی که با بنیاد مستضعفان داشتیم امیدواریم بتوانیم حقوق دو ماه کارگران را تامین کنیم.

وی که مشغول رایزنی با کارگران تحصن کرده شهرداری بود، بیان کرد: قبل از عید این اتفاق می‌افتد و حقوق آنها پرداخت می‌شود.

محمد حیدری یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز گفت: منابع درآمدی شهرداری بسیار محدود است اما باید مدیریت درستی بر آنها اعمال می‌شد که این‌گونه موجب پیچش اوضاع نشویم.

وی اظهار کرد: شهردار گزارش مالی درستی به شوراها ارائه نمی‌کند و این بی‌توجهی موجب بروز مشکلات عدیده‌ای شده است.

جاسم لورگ یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز بیان داشت: کارگران شهرداری نیز از اقوام و خویشان ما هستند و با جدیت پیگیر مطالبات آنها هستیم.

وی افزود: یک‌سال است که به دوستان عضو شورا تاکید می‌کنیم که به‌جای خرج‌تراشی و کوه‌تراشی به فکر تامین منابع مالی باشیم تا بتوانیم حقوق کارگران را پرداخت کنیم.

لورگ تصریح کرد: بنیاد مستضعفان قول مساعدت و همکاری بیشتری را به ما داده است و طی این دو سه روز خواهیم توانست حقوق کارکنان را پرداخت کنیم.

همه امید شهرداری به کمک مالی بنیاد مستضعفان بسته شده است

با نامگذاری شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور بر پیکره گنج‌های پنهان این سرزمین نور امیدی تابید و کمک‌های متنوع بنیاد مستضعفان برای تغییر چهره شهر هنوز راه به‌جایی نبرده است تا جایی‌که همه امید شهرداری نیز به کمک مالی این نهاد بسته شده است.

وقتی نشریات جنوب کرمان از شهردار قلعه‌گنج به نام مهندس یاد می‌کنند حنای سایر مهندسان پرتلاش رنگی نمی‌خواهد، شاید حضور این شخص بر این صندلی تاوان حضور حداکثری سال‌های گذشته در صحنه‌های حماسی و انقلابی است اما دیگر یک تغییر سریع و تخصصی لازم است تا شهر باور کند رشد و توسعه رنگی دیگر است.

چندی پیش در یکی از سلسله گزارش‌های تبلیغی شهردار رقم‌های نجومی و غیرقابل باور درج می‌شود که شک و تردید را در دل مسئولان نظارتی نیز بر می‌انگیزد اما تاکنون آبی هم از نهادهای نظارتی برای احقاق حقوق کارگران و کارمندان داغ نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *