شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۵
۱۷
مهدی محمدی عنوان نمود؛

رمز گشایی از انتقاد تند روحانی از صالحی

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 478508
یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه از نظر دولت روحانی و از نظر آمریکا، اقتصاد ایران گروگان تعامل بیشتر با غرب است، گفت: روحانی نه فقط از صالحی بلکه از هرکسی که منتقد نحوه پایبندی آمریکا به اجرای برجام باشد، خلع ید می‌کند.
رمز گشایی از انتقاد تند روحانی از صالحی
به گزارش جهان، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر رد سخنان صالحی درباره عدم تعهد غرب در مسئله برجام اظهار داشت: من معتقدم اگر آقای ظریف و آقای عراقچی داور اجرای برجام از سوی آمریکا و غرب باشند، برجام هرگز در طول تاریخ نقض نخواهد شد و این افراد نگاه سیاسی و در موارد مهمی کاملاً تبلیغاتی به مسئله برجام دارند و بنابراین هر نوع خطایی از سوی غرب و آمریکا در اجرای برجام، عملاً از سوی دولت لاپوشانی خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه دولت مایل نیست پروژه برجام که یک پروژه سیاسی و تبلیغاتی برای دولت است، آسیب ببیند ادامه داد: یکی از مهمترین تأثیراتی که پیش روی کشور وجود دارد این است که طرف ناظر بر اجرای برجام در ایران، عملاً هیچ سخت‌گیری به طرف آمریکایی برای اجرای برجام نمی‌کند و حاضر است هر اقدامی از سوی طرف آمریکایی را عملاً به عنوان پایبندی آمریکا به برجام بپذیرد، هر چند که در تضاد صریح با اجرای برجام باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آقای روحانی نه فقط از آقای صالحی بلکه از هر کس دیگری که منتقد نحوه پایبندی آمریکا به اجرای برجام باشد، خلع ید خواهد کرد و باید منتظر باشیم ادبیاتی که رئیس‌جمهور پیش از این در مورد منتقدان داشت، علیه برخی از اعضای کابینه خود به کار ببرد.

*برجام هم اگر حتی آفتاب هم باشد، آفتاب لب بام است

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان روحانی مبنی بر اینکه برجام مانند آفتاب تابان است، خاطرنشان کرد: برجام هم اگر حتی آفتاب هم باشد، آفتاب لب بام است، از نظر آمریکایی‌ها، به عنوان طرف اصلی در اجرای برجام اساساً قرار نیست برجام به رفاه اقتصادی در ایران منجر شود.

محمدی ادامه داد: اصلی‌ترین علت این امر این است که آمریکایی‌ها معتقدند هرگز نباید میزانی از رفاه اقتصادی ایجاد شود که ایران از توافق با غرب و برجام‌های دیگر احساس بی‌نیازی کند.

*استراتژی آمریکا در حوزه مسائل اقتصادی، شیرین‌سازی است نه تولید رفاه

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه استراتژی آمریکا در حوزه مسائل اقتصادی، شیرین‌سازی است نه تولید رفاه، یادآور شد: آقای روحانی نیز به این شیرینی‌سازی راضی‌تر است تا تلاش واقعی برای رفاه اقتصادی، چرا که تلاش برای تولید رفاه نیازمند تحرک در بدنه دولت و به کار گرفتن نیروهای متخصص و جوانگرایی است که طبعاً اراده‌ای در دولت برای این کار وجود ندارد.

وی افزود: تصور من این است نباید ملت ایران در انتظار تولید رفاه اقتصادی از سوی برجام باشند، چرا که نه دولت روحانی و نه آمریکایی‌ها به دنبال رفاه اقتصادی نیستند و تئوری دولت روحانی این است که اگر رفاه اقتصادی از حدی بیشتر در داخل کشور تولید شود، بهانه‌های لازم برای مذاکرات بیشتر با آمریکا را از دست خواهد داد و همانطور که آقای روحانی دیروز گفت، دیگر نمی‌توانند برجام‌های دیگر را درباره بقیه مسائل حل کنند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر دولت روحانی و از نظر آمریکا، اقتصاد ایران گروگان تعامل بیشتر با غرب است و این وضعیت تا آینده میان‌مدت حفظ خواهد شد.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحانی تنها رئیس جمهوری است که دوره ریاستش چهار ساله می باشد. بای بای
United States
دولت از دست اعتدال و اصلاحات دیگر خارج نخواهد شد
رهگذر
خواب دیدی خیر باشه!!!!!!
هشدار
اگه عملکرد اصول گراها همین جوری باشه که الان هست منتظر ریاست جمهوری عارف باشید.
Iran, Islamic Republic of
بله دقیقا همینطور است. تحلیل هوشمندانه ای از رفتارشناسی آقای رییس و دولت آمریکا بود.
واین یعنی خیانت که منافع غرب را بر منافع ایران ترجیح می دهند
بیچاره مردم ! ظاهرا بازیچه آقایون سیاستمدار قرار گرفتند
پيام
از نظر آقاي محمدي ،دولت قبل برگردد مي تواند

رشد اقتصادي به وجود بياورد ؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
شما اگر این محمودو نداشتید چیکار می کردید؟
بابا خفمون کردید
اصلا اون دولت بد بد بد
خوبه؟
شما جواب ... کاریهای خودتونو بدید
بیماری هم حدی داره...البته مزمن دیگه
دیشب روح برجام مهمون خونه مون بود. چایی و شامش رو خورد پاشد رفت! بیچاره سرگردونه. بهش پناه بدید.
سرور
Romania
پایش را هم جلوتون دراز کرد؟!
آفتاب لب بام را خوب آمدي...
احسنت
ایرانی
مردم سال دیگه خواهتد فهمید چه کلاه گشادی سرشان رفته.
علی
همین آبی که در لوله های خانه شماست به برکت برجام آقای روحانی است. این را همه مردم لمس میکنند و با این آب دست و روی خود را میشویند.

انشا الله در برجام 2 با همکاری 5+1 مشکل بیکاری و گرانی را به طور کامل مثل تورم و رکود حل خواهد کرد شک نکنید .
سعید
درود برمحمدی. تحلیل های قبل از انتخابات شما،پیش بینی نتیجه انتخابات و..از اذهان پاک نمی شود.