دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

هزینه عمل پیوند ریه در ایران و آمریکا

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 478488
هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران برای انجام هر مورد عمل پیوند یک ریه مبلغ ۵۰ میلیون و پیوند دو ریه مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال مساعدت اختصاص داده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، نخستین پیوند ریه در جهان در تاریخ ۱۱ ژوئن ۱۹۶۳ توسط دکتر جیمز هاردی در مرکز پزشکی دانشگاه می­ سی­ سی پی به انجام رسید، ولی بیمار ۱۸ روز بعد بر اثر نارسایی کلیه فوت کرد.

به دلیل بروز عوارض متعدد بعد از انجام پیوند ریه، انجام این پیوند تا اواخر دهه ۷۰ میلادی، با موفقیت چندانی همراه نبود. در دهه ۸۰ میلادی با معرفی داروهای جدید و تکنیک های جراحی نوین، همچنین بهبود روش های تهیه عضو و نیز تدوین استراتژی های یافتن بیمار مناسب، روند انجام اعمال پیوند ریه در سراسر جهان با افزایش چشمگیری مواجه شد؛ به گونه ای که از سال ۱۹۹۰ تاکنون بیش از ۷۰۰۰ موردپیوند ریه در سراسر جهان انجام شده است.

نخستین عمل پیوند ریه در ایران نیز در سال ۱۳۷۹ در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران انجام شده و از آن زمان تا پایان ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۴، تعداد ۱۱۰ مورد عمل پیوند ریه در ۲ مرکز پیوند ریه کشور انجام شده که هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، به ازای انجام هر مورد پیوند یک ریه، مبلغ ۵۰ میلیون ریال و به ازای انجام هر مورد پیوند دو ریه، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از هزینه های هتلینگ بیمارستانی بیماران را تقبل نموده و به ازای هر سه مورد پیوند، ۱۰۰ میلیون ریال مساعدت تجهیزاتی در اختیار مراکز قرار می دهد.

در حال حاضر پيوند ريه در كشور در دو مركز بيمارستان مسيح دانشوري و بيمارستان امام خميني (ره) تهران انجام مي شود.

مركز پيوند ريه بيمارستان مسيح دانشوري از سال ۱۳۷۹ زير نظر شوراي عالي پيوند دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي راه اندازي شده است و از آن سال تا پایان ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۴، ۸۷  بيمار در این بیمارستان تحت عمل پيوند ريه قرار گرفته اند كه از بين اعمال انجام شده، بيشترين موارد مربوط به فيبروز ايديوپاتيك ريه، برونشكتازي و COPD بوده است.

همچنين انجام عمل پيوند ريه در بيمارستان حضرت امام خميني (ره) از سال ۱۳۷۹ آغاز شده و از آن سال تا كنون تعداد ۲۳ بيمار در اين مركز مورد عمل پيوند ريه قرار گرفته اند.

بر اساس همین گزارش، هزینه انجام پیوند یک ریه در ایالات متحده امریکا، بالغ بر ۵۶۱ هزار و ۲۰۰ دلار و هزینه انجام پیوند دو ریه معادل ۷۹۷ هزار و ۳۰۰ دلار تخمین زده می شود. حال آنکه این عمل در داخل کشور با هزینه ای به مراتب کمتر در حال انجام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به مراتب کمتر یعنی چقدر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟