يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

دولت به حوزه ها بی توجه است

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 478408
امام جمعه موقت تهران با انتقاد از بی‌توجهی دولت نسبت به تقویت حوزه‌های علمیه گفت: آیت‌الله طبسی در برجسته کردن نظام اسلامی نقش مؤثری داشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی یکشنبه شب در مراسم یادبود مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی که در مهدیه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه دو نوع علم در وجود انسان وجود دارد، اظهار کرد: نخستین نوع علوم، علوم اکتسابی است که علوم دانشگاهی، علوم تجربی و علوم حوزوی جزء این دسته هستند.

وی با بیان اینکه این علوم بر فکر و ذهن انسان وارد می‌شود، ادامه داد: این علوم در دل نمی‌نشیند و علومی که در دل ننشیند، نمی‌تواند علمی مؤثر برای فرد در آخرت باشد زیرا تمام تلاش او برای به دست آوردن دنیا خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم استفاده از علوم و فقه در تربیت جوانان و جامعه، خاطرنشان کرد: هنوز بسیاری باور ندارند بهائی‌ها جوانان ما را بمب باران فکری می‌کنند، با ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی فساد اخلاقی و فساد اجتماعی در جامعه ترویج می‌کنند و علیه انقلاب و اعتقاد شما فعالیت می‌کنند.

*انتقاد آیت‌الله صدیقی از بی‌توجهی دولت به تقویت حوزه‌های علمیه

وی با اعلام هشدار نسبت به تحت تأثیر قرار گرفتن خانواده‌ها از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی، گفت: به این وسیله خانواده‌ها را از هم می‌پاشند، امروز نظام خانواده در خطر است، چرا سربازخانه‌های امام زمان(ع) را پر نمی‌کنید؟ چرا افسر تربیت نمی‌کنید؟ چرا دولت‌ها حمایت نمی‌کنند و حوزه‌های علمیه را تقویت نمی‌کنند؟ چرا به داد اسلام نمی‌رسند؟

صدیقی به لزوم آماده بودن دل برای پذیرش فرامین الهی اشاره و عنوان کرد: آیت‌الله طبسی یکی از افرادی بود که با تمام وجود نوکری و خادمی حضرت رضا(ع) را انجام می‌داد؛ یکی از دلایل ماندگاری این مرحوم، صرف تمام عمر خود در خدمت به آستان قدس رضوی بود.

*وجود حکومت اسلامی لازمه حفظ استعدادهای بشری

وی با اشاره به اهمیت شکل‌گیری حکومت اسلامی برای حفظ و بقاء ارزش‌های دینی، اظهار کرد: خداوند وقتی پرونده نبوت را بست، امامت را استمرار بخشید تا نقش خلیفة‌الهی در بشر محفوظ بماند؛ نقش حکومت اسلامی نیز در این منظومه، پیشگیری از ضایع شدن استعدادهای بشر است، کسی که عقل ندارد، کسی که گذشت ندارد و در برابر دشمنان خدا، اشداء‌علی‌الکفار نیست، از این دایره خارج شده.

خطیب جمعه موقت تهران ادامه داد:اگر حکومت اسلامی وجود نداشته باشد، بچه‌های ما در مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها ضایع می‌شوند همانطور که می‌بینیم در برخی موارد این اتفاق می‌افتد.

*آیت‌الله طبسی در برجسته کردن نظام اسلامی نقش مؤثری داشت

وی تصریح کرد: آیت‌الله طبسی نقش مهمی در برجسته کردن نظام اسلامی و ارزش‌های انسان داشت، تشکیل حکومت غدیری و برپا کردن پرچم امیرالمؤمنین(ع) از بالاترین ارزش‌هاست.

صدیقی با انتقاد از برخی افراد که دوران پس از انقلاب را بدتر از پیش از انقلاب می‌دانند، گفت: نگویید امروز وضع بدتر از زمان سابق است، این بی‌انصافی است، خون شهدای شما رویش کرده، این عمامه‌هایی که به شکل کفن بر سر روحانیون مجاهد بود، انقلاب را حفظ کرده و ما در تشییع جنازه یک عالم مجاهد دیدیم مردم با اعتقاد خود حضور پیدا کردند.

وی به برکات تشکیل حکومت اسلامی اشاره و بیان کرد: برگزاری مراسم‌های اعتکاف که در دانشگاه‌ها شاهد هستیم تنها یک گوشه از برکت نظام اسلامی است؛ در آن سوی کره زمین نیز می‌بینیم آوازه امیرالمؤمنین(ع) به نیجریه رسیده و امروز میلیون‌ها نفر «اشهد ان علی ولی الله» می‌گویند و در عربستان نیز شیعیان اعلام موجودیت می‌کنند.

*تفکر شیعی در حال فتح کشورهای غربی و شرقی است

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز امام حسین(ع) سنگر به سنگر کشورهای غربی و شرقی را فتح می‌کند، روزی در دانشگاه‌ها سایه گریه بر امام حسین(ع) و روحانیت را می‌زدند اما امروز روحانیت در دانشگاه‌ها جلسات هفتگی دارند، دانشجویان دل می‌دهند و برای امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) اشک می‌ریزند.

*وجود ارتش و سپاه ولایی یک افتخار برای نظام اسلامی است

وی، وجود ارتش و سپاه پاسداران ولایی را افتخار نظام اسلامی دانست و گفت: آیت‌الله بروجردی با تمام عظمتی که داشت، قدرت تعطیل کردن یک شراب‌فروشی را نداشت چون این اقتدار، اقتدار علوی و ولی فقیه نبود اما کسی که بصیرت داشته باشد، می‌فهمد اینکه امام فرمودند «حفظ نظام از اوجب واجبات است»، دلیلش چیست؟

*امروز قدرت ولی فقیه غیر قابل انکار است

صدیقی با بیان اینکه اگر سیاست را از روحانیت حذف کنیم، روحانیت چیزی برای ارائه نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: برخی در قالب تفکر سکولاری می‌اندیشند و می‌گویند دین را چه به سیاست؟ اما متوجه نیستند امروز این قدرت ولایت فقیه است که وقتی حاجیان شما تشنه جان دادند و فرستاده دولت را تحویل نگرفتند، یک جمله ولایت فقیه بود که «اگر عربستان کار خود را ادامه دهد، عکس‌العمل ما سخت و خشن خواهد بود»، به یک ساعت نکشید و آنان رفتار خود را تغییر دادند.

وی افزود: از امتیازات آیت‌الله طبسی می‌توان به ارادتش به امام یاد کرد؛ وی مرید و مجاهد در راه امام بود، برای تأسیس حکومت اسلامی زیر پرچم امام زندان‌ها را تحمل کرد و بعد از انقلاب نیز در خدمت ایشان بود؛ پس از انقلاب نیز مفتخر به خدمت در آستان قدس رضوی شد.

*آیت‌الله طبسی مرید امام و مطیع رهبری بود

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر انقلابی بودن علما، اظهار کرد: آیت‌الله طبسی بعد از رحلت امام، همان اطاعتی که از ایشان داشت را از مقام معظم رهبری نیز داشت؛ علمای ما انقلابی، ولایی و طرفدار حاکمیت دین در سیاست هستند.

وی اضافه کرد: با تجلیلی که مردم از این عالم گرانقدر انجام دادند، تحت رهبری امام خامنه‌ای و هدایت امام جمعه سنگرنشین مجاهد، زنده و پرحرارت مشهد، حضرت آیت‌الله علم‌الهدی، حوزه علمیه مشهد آهنگ خود را در حفظ روحیه انقلاب، گفتمان حکومت دینی و مقابله با شبهات حفظ کنند.

صدیقی، دلدادگی آیت‌الله طبسی به ائمه به‌خصوص حضرت زهرا(س) را یکی از امتیازات وی عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از امتیازاتی که آیت‌الله طبسی داشت، گریه‌های زیبای ایشان بود، مرحوم طبسی دلسوخته حضرت زهرا(س) و سینه سوخته‌ امام حسین (ع) بود، در تواضع و ادب در حریم ثامن‌الحجج خاکسار بود و حاصل آن را دیدیم که با چه عزتی تشییع شد، رهبری خودشان آمدند و بر جنازه‌اش نماز خواندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *