دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

غفلت مسئولان از الگوی زن تراز اسلامی

يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 478295
یک کارشناس حوزه زنان با بیان اینکه متأسفانه نگاه‌های سیاسی و اعمال نظر سلیقه‌ای در حوزه زنان به وفور دیده می‌شود، گفت: الگوی زن تراز اسلامی مورد غفلت مسئولان دولتی قرار گرفته است.
به گزارش جهان، هما اخلاقی در گفت و گو با فارس گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که در دین اسلام وجود دارد ما نمی‌توانیم بگوییم از تمام ظرفیت‌های اسلام استفاده شده است و الگوی کاملی را برای زنان استخراج کنیم.

وی ادامه داد: شواهد و قرائن نشان می‌دهد ما تا حدی در این موضوع موفق بوده‌ایم وقت علت گرایش خانم‌هایی که در اروپا، افریقا و امریکا هستند را  به حجاب را جویا می شویم آنها به انقلاب اسلامی ایران و وضعیت زنان در ایران و امنیت زنان در ایران، شأن زن در اسلام  اشاره می‌کنند.

این کارشناس حوزه زنان اظهار داشت: متأسفانه در زمینه الگوسازی زن مسلمان ایرانی برای زنان جهان تا حدی ضعیف عمل شده است اما در همین حد هم توانسته مؤثر باشد، همچنان کارهای زیادی بر زمین مانده است که باید به آنها پرداخته شود، مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به زن طراز انقلاب اسلامی اشاره کرده‌اند ولی در کشور خودمان به این موضوع به خوبی پرداخته نشده و از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده نشده است مقام معظم رهبری خط را می‌دهند اما بقیه مسیر را باید زنان پیگیری و مطالبه کنند.

اخلاقی اظهار داشت: در حوزه زنان بسیاری از کارها مربوط به دولت است و در اصل 21 قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است که دولت موظف است حقوق مادی و معنوی زن را احیا کند این اصل، راهبرد کار ما است. اما متأسفانه با توجه به برخی مسائل شاهد برخوردهای سلیقه‌ای هستیم به هر حال این وظیفه دولت است که به تمام مشکلات و مسائل اساسی حوزه زنان بپردازد، البته به جز دولت نهادهای فرهنگی، حوزه و دانشگاه نیز در این مسیر مؤثر هستند تا الگوی زن تراز اسلامی را ارائه دهند، متأسفانه الگوی زن تراز اسلامی مورد غفلت مسئولان دولتی قرار گرفته است.

وی افزود: معاونت امور زنان باید یک نهاد فرهیخته علمی، فقهی باشد و افرادی که در این معاونت کار می‌کنند نباید صرفا شاغل در این مجموعه باشند بلکه باید باید از زنان فقیه استفاده کنند و بدون موج سیاسی و اعمال دیدگاه‌های سیاسی به حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات بپردازند، متأسفانه شاهد هستیم غالبا نظرات و دیدگاه‌های سیاسی به امور زنان ترجیح داده می‌شود و از همین جا مشکلات آغاز می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *