شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
در دیدار 'تخت روانچی' در براتیسلاوا؛

اسلواکی از لغو تحریم‌های ایران استقبال‌کرد

چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب: 477654
معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران، شب گذشته (سه شنبه) در سفر به اسلواکی با معاون نخست وزیر و وزیرخارجه و نیز 'قائم مقام وزیر خارجه اسلواکی دیدار و در زمینه روابط دوجانبه و مسایل منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، میروسلاو لایچاک، وزیرخارجه اسلواکی، در این دیدار ضمن استقبال از لغو تحریم ها علیه ایران، علاقه مندی کشورش را به گسترش همکاری ها با ایران در تمام زمینه ها ابراز کرد و نتیجه مذاکرات را پیروزی دیپلماسی خواند.
 
وی با ابراز خوشنودی از سفر شهریورماه سال گذشته خود به تهران، مذاکراتش با مقامات ایرانی را بسیار دوستانه و مفید ارزیابی و اعلام کرد که سفر 'پیتر کاژیمیر' معاون نخست وزیر و وزیر دارایی اسلواکی به ایران در روزهای پایانی دی ماه امسال نیز بسیار موفقیت آمیز بود.
 
میروسلاو لایچاک گفت: برای پیگیری توافقات این سفر قرار است هفته آینده وزیر اقتصاد اسلواکی در راس یک هیات اقتصادی متشکل از نمایندگان بانکی، تجاری و صنایع اسلواکی به ایران سفر کند.
 
لایچاک همچنین از سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان به اسلواکی در سال جاری میلادی و در دوره ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال 2016، استقبال کرد.
 
در دیدار معاونان وزیران خارجه دو کشور نیز روابط دوجانبه و برنامه تبادل هیات های های عالیرتبه سیاسی و تجاری میان دوکشور مورد بررسی قرار گرفت و بر توسعه همکاریهای دوجانبه در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید شد.
 
همچنین در این دیدار، پیرامون برگزاری گفت و گوهای سیاسی دوره ای و منظم در سطح معاونان وزیران خارجه و نیز احیای کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور گفت و گو شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *